رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع

در این بخش سایت مرسی تست در صدد آموزش رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع برآمده است.

رعایت فاصله کافی بین خودروها در جاده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌تواند به کاهش حوادث رانندگی و افزایش ایمنی جاده‌ها کمک کند.

در حال حاضر، بسیاری از رانندگان به‌دلیل عدم آگاهی یا نادیده گرفتن این مسئله، فاصله کافی را بین خودروها رعایت نمی‌کنند.

از این رو علاوه بر اهمیت این موضوع برای یادگیری، موضوع شناختن تابلوها برای قبولی در آزمون آیین نامه برای داوطلبان اخذ گواهینامه قابل اهمیت است.

رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع

یکی از تابلوهای راهنمایی که بر ضرورت رعایت فاصله تأکید دارد، تابلوی رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع است می‌باشد. این تابلو برای رانندگان یک دستور قاطع است تا فاصله 70 متر را از ماشین‌های جلویی خود رعایت کنند.

اهمیت تابلوی رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع

برای داوطلبین اخذ گواهینامه دانستن معانی تابلوها از ضرورات قبولی در آزمون آیین نامه می باشد. علاوه بر این تابلوی رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع می‌تواند به عنوان یک تابلوی هشداردهنده برای رانندگان عمل کند.

زیرا به رانندگان اطلاع می دهد  که رعایت فاصله کافی با خودروهای جلویی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در صورت عدم رعایت، می تواند حادثه‌ رخ دهد.

علاوه بر این می‌تواند توانایی افزایش آگاهی عمومی در مورد ارزش مسئولیت رانندگی را نیز بهبود بخشد.

تابلوی رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع در آیین نامه

یکی از مواردی که به کرات در سوالات آیین نامه مورد پرسش قرار می گیرد معانی تابلو های راهنمایی و رانندگی می باشد. از این رو در زیر یکی از نمونه سوالات آزمون آیین نامه را آورده ایم تا شما را با این قبیل سوالات درباره تابلوی مذکور در آیین نامه  آشنا بنماییم.

  • این تابلو بیان گر چیست؟

"</p

  1. رعایت فاصله بیشتر از ۷۰ متر ممنوع
  2. رعایت فاصله کم تر از ۷۰ متر ممنوع
  3. سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت ممنوع
  4. سرعت کمتر از ۷۰ کیلومتر بر ساعت ممنوع

پاسخ سوال گزینه: 2

هدف از شناخت تابلوی رعایت فاصله کمتر از هفتاد متر ممنوع

قرار دادن این تابلو در جاده ها بر اساس اهدافی است که بخاطر همین اهداف نیز در آزمون آیین نامه تابلویی که شما را با آن آشنا نمودیم مورد پرسش واقع شده است و همواره بر یادگیری مفهوم آن تاکید می شود. در زیر ما اهدافی که از قرار دادن این تابلو سرچشمه می گیرند را آورده ایم:

  1. حفظ فاصله هفتاد متر جلوگیری از تصادفات و برخورد با ماشین ها جلوگیری می نماید.
  2. با رعایت فاصله مناسب بین خودروها، به راحتی می‌توان تعداد خودروهای در جریان را افزایش داد و ظرفیت جاده را بالا برد.
  3. افزایش امنیت: رعایت فاصله در سرعت‌های بالا و یا سرعت های پایین تصادفات را کاهش و امنیت را افزایش می دهد.
  4. با حفظ فاصله، در صورت بروز تصادف، خسارات قابل توجهی به ماشین خود و خودروی جلویی وارد نمی شود.

تابلوی رعایت فاصله کمتر از 70 متر ممنوع چه شکلی است؟

 

"</p

  • رنگ پایه این تابلو قرمز با پس‌زمینه سفید یا زرد می باشد که به صورت مستطیلی با ابعاد استاندارد 60 در 40 سانتی‌متر طراحی می‌شود.
  • با نشان دادن خودرویی در فاصله کمتر از هفتاد متر و کشیدن خط قرمز نشان می دهد که نباید فاصله مان از هفتاد متر کمتر باشد.

مکان نصب تابلوی فاصله کمتر از 70 متر ممنوع

این تابلو باید در محل‌هایی نصب شود که رانندگان به راحتی آن را ببینند و در مسیر رانندگی نیز قرار گیرد. بهتر است این تابلو در فاصله‌های مناسب از یکدیگر و با توجه به دیگر تابلوها و مسیری که نیاز به رعایت سرعت و فاصله است نصب شود.

این تابلو‌ها به طور معمول در محل‌هایی نصب می‌شوند که تراکم ترافیکی بالا است و در نتیجه لزوم حفظ فاصله لازم بین خودروها بیشتر است.

نکته پایانی

رعایت فاصله مناسب باعث کاهش خطر تصادف، جلوگیری از برخورد و افزایش امنیت جاده می‌شود. این مفاهیمی است که در کتاب آیین نامه سعی بر آموزش آن و نشان دادن اهمیت آن به داوطلبان اخذ گواهینامه شده است.

زیرا به عنوان راننده، وظیفه ما است که در هر زمان و شرایطی فاصله کافی از ماشین جلویی را حفظ کنیم. این کار باعث جلوگیری از تصادف قرمز، تصادف پشت سر هم و متهم شدن به وارد کردن تصادفات تلفات‌بار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *