رانندگانی که قصد گردش یا توقف را دارند باید از چه فاصله ای به وسیله چراغ راهنما علامت بدهند

رانندگانی که قصد گردش یا توقف را دارند باید از چه فاصله ای به وسیله چراغ راهنما علامت بدهند؟ جهت مشاهده ی پاسخ این سوال، لطفا به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

رانندگانی که قصد گردش یا توقف را دارند باید از چه فاصله ای به وسیله چراغ راهنما علامت بدهند؟

  1. بیش از ۱۰۰ متر
  2. کمتر از ۱۰۰ متر
  3. از فاصله ی ۱۰۰ متری
  4. حداکثر ۵۰۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ی ۳ یعنی از فاصله ی ۱۰۰ متری، می باشد.

راهنما چیست و چرا باید از راهنما استفاده کرد؟

راهنما وسیله ای جهت آگاه کردن دیگر وسایل نقلیه توسط راننده استفاده می شود که هر گاه بخواهد به سمت راست یا چپ حرکت یا گردش داشته باشد از آن استفاده می کند. به عبارت دیگر از این وسیله جهت اطلاع دادن به دیگر رانندگان برای تغییر مسیرهای خود استفاده می کنیم.

اهرم راهنما در سمت چپ غربیلک فرمان قرار داده شده است و در دو جهت بالا و پایین حرکت می کند. قرار دادن آن در جهت بالا باعث می شود راهنمای سمت راست و قرار دادن آن در سمت پایین باعث می گردد راهنمای سمت چپ روشن گردد.

اگر هر راننده ای قوانین مریوط به راهنما زدن و زمان مناسب استفاده از آن را رعایت کند، احتمال تصادفات کاهش می یابد چون با استفاده از آن دیگر رانندگان از تصمیم های بعدی شما آگاه شده و می توانند تصمیمات بهتری اتخاذ کنند.

به این نکته نیز توجه داشته باشید که زمان و فاصله ی مناسب برای استفاده از راهنما در جاده های برون شهری و دورن شهری گوناگون می باشد.

برای مثال جهت گردش به سمت چپ یا راست در معابر درون شهری باید از فاصله ی ۱۰۰ متری مانده به هدف خود، چراغ راهنمایی را روشن کنیم و هم چنین جهت تغییر مسیر در بزرگ راه ها باید حداقل از فاصله ی ۱۰۰ متری، اقدام به روشن کردن چراغ های راهنمایی کنیم.

اما این موضوع در بزرگ راه ها متفاوت است. به گونه ای که در بزرگ راه ها باید چراغ های راهنمایی را از فاصله ی ۲۰۰ متری قبل از تغییر مسیر خود فعال کنیم.

تمام این نکاتی که درباره ی راهنما زدن به آن اشاره کردیم در کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی آمده است و هم چنین در نمونه سوالات آیین نامه نیز هر ساله سوالات زیادی از آن مطرح می گردد.

راهنما زدن هم چنین شامل یک سری از قوانینی می باشد که می گوید رانندگانی که قصد گردش به راست، چپ، توقف و یا تغییر مسیر دارند باید به ترتیب زیر از چراغ های راهنمایی خود استفاده کنند:

ابتدا با در نظر داشتن این نکته که از فاصله ی ۱۰۰ متر قبل از رسیدن به محل تغییر مسیر خود باید راهنما را فعال کنند و سپس به موارد زیر نیز توجه نمایند:

  • برای گردش به راست، چراغ های راهنمای سمت راست وسیله نقلیه را باید روشن نمایند.
  • برای گردش به چپ، چراغ های راهنمای سمت چپ را باید روشن کنند.
  • برای توقف، چراغ راهنمای سمت راست را باید روشن کنند.
  • برای تغییر مسیر و یا تغییر خط حرکت، در فاصله مناسب، چراغ راهنمای سمت راست یا چپ را بر حسب مورد، باید روشن نمایند.

ما در زیر بخشی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما داوطلبان آماده کرده ایم تا با مطالعه ی آن ها بتوانید با آمادگی بیشتری در آزمون های اصلی شرکت نمایید. پس به آن ها بسیار توجه نمایید.

سوال ۱ – حداقل باید از چه فاصله ای در بزرگ راه ها از چراغ راهنمایی استفاده کنیم؟

  1. از فاصله ۱۰۰ متری
  2. از فاصله ۲۰۰ متری
  3. از فاصله ۱۵۰ متری
  4. از فاصله ۲۵۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ۲

سوال ۲ – برای گردش به چپ در بزرگ راه ها باید از چه فاصله ای از راهنما استفاده کنیم؟

  1. از فاصله ۲۰۰ متری
  2. از فاصله ۳۰۰ متری
  3. از فاصله ۴۰۰ متری
  4. از فاصله ۵۰۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

داوطلب گرامی به سوالات انحرافی در سوالات آیین نامه بسیار دقت کنید. ما به شما پیشنهاد می کنیم که ابتدا یک بار با دقت سوالات را بخوانید و بعد به آن پاسخ دهید.

هم چنین به زمان باقی مانده در آزمون نیز توجه کنید. معمولا آزمون های آیین نامه زمانی بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دارند که زمان مناسبی برای پاسخ دادن به ۳۰ سوال تستی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *