در خیابان شریان فرعی در شهرها، حداکثر سرعت چند کیلومتر در ساعت است

در خیابان شریان فرعی در شهرها، حداکثر سرعت چند کیلومتر در ساعت است؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال از نمونه سوالات آیین نامه می باشید، به شما پیشنهاد می کنیم به ادامه ی این مطالب هم سری بزنید.

در خیابان شریان فرعی در شهرها، حداکثر سرعت چند کیلومتر در ساعت است؟

  1. ۵۰ کیلومتر در ساعت
  2. ۶۰ کیلومتر در ساعت
  3. ۷۰ کیلومتر در ساعت
  4. ۸۵ کیلومتر در ساعت

پاسخ صحیح گزینه ی ۱ یعنی ۵۰ کیلومتر در ساعت، می باشد.

از قدیم الایام تاکنون، حتی با پیشرفت و روی کار آمدن خودروهای جدید و دارای شتاب بیشتر، باز هم نمی توان با سرعت های بالا رانندگی کرد، در واقع اجازه ی این کار داده نشده است. با جان سرنشینان خودرو نمی تواند بازی کرد.

طبق آمار گرفته شده، ۵۰ درصد تصادفات به دلیل عدم رعایت سرعت مجاز می باشد. این به آن معناست که باید به این مقوله توجه بیشتری کرد.

این آمار توسط راهنمایی و رانندگی اعلام شده است اما با این وجود بسیاری از رانندگان، این موضوع را در نظر نمی گیرند و به أصول رانندگی توجهی نمی کنند.

ما در این پست از سایت مرسی تست سعی کرده ایم درباره ی میزان سرعت های مجاز در معابر درون شهری و برون شهری صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

برای هر نوع معابری اعم از شهری و برون شهری، حداکثر سرعت مجاز مشخص شده است. این محدودیت ها بر أساس شرایط و عوامل معابر متفاوت است.

از این رو ممکن است در جاده ای حداکثر سرعت مجاز ۱۱۰ کیلومتر در ساعت و در جاده ی مشابه آن در نقطه ی دیگر کشور، با سرعت دیگر تعریف شده باشد.

این مورد را نیز بدانید که این ارقام با استفاده از نظرات کارشناسی تعیین می گردد و بدون در نظر داشتن جوانب کار نمی توان حداقل و حداکثر میزان این سرعت را تعیین کرد.

اگر راننده ای به میزان سرعت تعیین شده توجهی نداشته باشد، از آن سرعت تخطی کرده است و باعث می شود در مسیر خود بیش از این مقدار رانندگی کند.

اگر رانندگان می خواهند که به خاطر سرعت غیر مجاز جریمه نشوند، پس همیشه باید در تمام معابر شهری و برون شهری مراقب میزان سرعت خود باشند. البته باید جان خود و سرنشینان خود را مهم تر از جریمه نشدن بدانند.

سرعت های مجاز در معابر درون شهری و برون شهری

ما در زیر میزان سرعت هایی که شما نباید از آن فراتر بروید را برای شما فراهم کرده ایم.

میزان سرعت های مجاز در معابر درون شهری و مسکونی به صورت زیر اعلام می گردد:

اگر معابر از نوع شریانی درجه یک باشند، عبارت اند از:

  • در آزاد راه ها حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر
  • در بزرگ راه ها حداکثر ۱۰۰ کیلومتر

اگر معابر شریانی درجه دو باشند، عبارت اند از:

  • در خیابان های اصلی حداکثر ۶۰ کیلومتر
  • در خیابان های فرعی حداکثر ۵۰ کیلومتر

در معابر محلی و میدان ها نیز حداکثر سرعت ۳۰ کیلومتر می باشد.

بر أساس قوانین و مقررات پلیس راهنمایی و رانندگی، حداقل و حداکثر سرعت در بزرگ راه ها، آزاد راه ها و جاده های برون شهری و غیر مسکونی به صورت زیر می باشد:

  • در آزاد راه ها، سواری و وانت ها حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۲۰ کیلومتر است و خودروهای سنگین حداقل ۷۰ و حداکثر ۱۱۰ کیلومتر می باشد.
  • در بزرگ راه ها، برای سواری و وانت ها حداکثر ۱۱۰ کیلومتر است و برای خودروهای سنگین حداکثر ۱۰۰ کیلومتر می باشد.
  • در جاده های اصلی و برای کلیه ی وسایل نقلیه، اگر روز باشد حداکثر ۹۵ کیلومتر و اگر شب باشد حداکثر ۸۵ کیلومتر می باشد.
  • در جاده های فرعی و برای أنواع وسایل نقلیه، اگر روز باشد حداکثر ۸۵ کیلومتر و اگر شب باشد حداکثر ۷۵ کیلومتر می باشد.

وقتی از سرعت های تعیین شده، تجاوز کنید و با سرعت های بیشتر برانید، مشمول جریمه خواهید شد. ممکن است این جریمه به صورت مستقیم باشد، یعنی اینکه خودروی شما توسط پلیس نگه داشته شود و یا توسط دوربین ها ثبت شود.

البته برخی از رانندگان به این موضوع توجهی نمی کنند و با سرعت های غیرمجاز رانندگی می کنند و همیشه نسبت به این موضوع گله و شکایت دارند، از این نظر که چرا باید با سرعت مثلا ۷۰ کیلومتر در جاده های خلوت رانندگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *