چیزی که خیابان ها معمولا دو یا سه عدد از آن ها را به جهت نظم دادن به حرکت خودرو ها دارند

چیزی که خیابان ها معمولا دو یا سه عدد از آن ها را به جهت نظم دادن به حرکت خودرو ها دارند؟ جهت مشاهده ی مطالبی پیرامون این سوال، لطفا به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

یکی از اساسی ترین بخش های یک خیابان، خط کشی های آن به حساب می آیند که استفاده از آن ها باعث ایجاد نظم و رعایت قوانین و مقررات در راه ها می گردد.

این خط کشی ها دارای انواع مختلفی هستند و هر یک معانی خاص به خود را دارند و همگی ما تا حدودی با این خط کشی ها آشنا هستیم و معانی آن ها را می دانیم.

چیزی که خیابان ها معمولا دو یا سه عدد از آن ها را به جهت نظم دادن به حرکت خودرو ها دارند؟

باید گفت که خط کشی های ترافیکی جهت راهنمایی برای وسایل نقلیه و مشخص نمودن مسیر حرکت آن ها ایجاد شده اند و به رانندگان کمک می کنند مسیر درست خود را انتخاب کنند و یا در طول مسیر تغییر جهت دهند. این خطوط نظم و امنیت در خیابان ها را حاکم می کنند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

معرفی أنواع خط کشی ها در خیابان ها

خط کشی خیابان دو لاینی: از انواع خط کشی های خیابان دولاینی، دو مدل می باشد که برای راهنمای خودروها در مسیرهای مشخصی مورد استفاده قرار می گیرد.

مدل اول، خط کشی های مقطع می باشد که به وسایل نقلیه اجازه سبقت یا گردش و پیچیدن در خیابان های فرعی را می دهد و خودروها می توانند از لاین خود خارج گردند که در خیابان های صاف و بدون پیچ استفاده می گردند.

مدل دوم، خط کشی های ممتد می باشد و به این معناست که خودرو ها اجازه ی خروج از لاین خود را ندارند. این مدل نیز دارای انواع گوناگونی است. برای مثال ممکن است خط کشی دو طرف جاده به صورت ممتد باشد و این به معنای این است که خودروهای هر دو طرف اجازه ی سبقت یا گردش ندارند.

گاهی اوقات نیز ممکن است خط کشی یک طرف جاده ممتد و طرف دیگر، منقطع باشد. در این صورت خودروهای سمت ممتد اجازه ی خروج و سبقت نخواهند داشت، اما خودروهای سمت خط منقطع می توانند از لاین خود خارج گردند. با پیروی از این گونه خط کشی ها، حوادث و تصادفات تا حد زیادی در خیابان ها کاهش می یابد.

خط کشی خیابان چند لاینی: خط کشی خیابان ها به صورت چند لاینی، کمی دارای پیچیدگی می باشد، از این رو که حجم ترافیک و وسایل نقلیه در خیابان های چند لاینی، بیشتر می باشد و رانندگان مسیرهای مختلفی را خواهند داشت.

در این مورد برای حفظ نظم و جلوگیری از تصادفات، استفاده از این خط کشی ها دارای اهمیت بسیار بالایی است.

در خط کشی های خیابان چند لاینی، یک خط ممتد اصلی وجود دارد که خودروهای در هر سمت آن، مسیر مشخص و مخالف خود را دارند. در هر سمت این خط ممتد، خیابان به وسیله ی خطوط منقطع، به دو یا چند لاین تقسیم شده که خودروها در میان آن ها حرکت می کنند.

در این میان، خطی که تغییرات زیادی در طول مسیر دارد، خط میانی است که دو طرف خیابان را از هم جدا می کند و می توان گفت که خطوط مقطع در هر طرف در بیشترین موارد بدون تغییر می باشد.

خط ممتد میانی در بیشتر أوقات دچار انحنا است و به واسطه ای این انحنا، فضای بیشتری را به رانندگان می دهد که از یک سمت از خیابان استفاده نمایند.

بنابراین از این خطوط در مواقعی استفاده می شود که حجم خودروهای در دو طرف خیابان مساوی نباشد. در این صورت به وسیله ی این خطوط ممتد میانی، می توان فضای بیشتری را به آن سمت از خیابان که دارای بار ترافیکی بیشتری است، اختصاص داد.

محل هایی هستند که این خطوط قطع می شوند که جهت گردش خودرو ها به طرفین خیابان می باشد و عبور از روی آن ها اشکالی ندارد. این خطوط نیز ممکن است مانند خطوط دولاینی دارای یک طرف ممتد و یک طرف منقطع باشند.

خط کشی خیابان های سه لاینی: این گونه خط کشی را نیز می توان مانند خیابان های چند لاینی دانست. در این مدل نیز یک خط ممتد میانی وجود دارد و خیابان را به دو قسمت نامساوی تقسیم می کند. قسمتی که بار ترافیکی بیشتری دارد، خود نیز دولاین می شود و قسمتی که ترافیک کمتری دارد، شامل یک لاین است.

شما می توانید برای مشاهده و مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه به ابتدای همین مطلب مراجعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *