کدام جمله درباره کیسه هوا صحیح نمی باشد

کدام جمله درباره کیسه هوا صحیح نمی باشد یکی از سوالات آزمون آیین نامه می باشد که در این بخش سایت مرسی تست تصمیم بر پاسخگویی به آن و ذکر نکات مرتبط داشته است.

کدام جمله درباره کیسه هوا صحیح نمی باشد

این سوال به صورت 4 گزینه ای در آزمون آیین نامه ممکن است بیاید و چهار گزینه آن به شرح زیر می باشد:

سوال: کدام جمله درباره کیسه هوا صحیح نمی باشد؟

  1. فعال شدن کیسه هوا در حالتی که کمربند ایمنی بسته نشده باشد نتایج مخرب تری خواهد داشت.
  2. در خودروهای مجهز به کیسه هوا دیگر نیازی به کمربند ایمنی نمی باشد.
  3.  یکی از تکنولوژی های پیشرفته در زمینه ایمنی خودرو، سیستم کیسه هوا یا ایربگ می باشد.
  4.  کیسه هوا، هنگام تشخیص ضربه ناشی از تصادف در کسری از ثانیه باز می شود.

پاسخ سوال گزینه: 2

نکاتی که باید درباره کیسه هوا بدانیم

کیسه هوا یا ایربگ که عموما از جنس پلیمری می باشد باعث کاهش شدت آسیب و در مواقعی مانع از آسیب دیدگی می شود از این رو وجود آن بسیار ضروری است اما باید نکاتی را درباره آن بدانیم.

  • در صورتی که صندلی خودرو کودک را در صندلی جلو نصب کرده‌اید، باید از غیرفعال بودن کیسه هوای مقابل او مطمئن شوید زیرا باز شدن کیسه هوا می‌تواند باعث صدمه به کودک شود.
  • صندلی های جلو باید به میزانی عقب باشند که فضای کافی برای باز شدن کیسه هوا وجود داشته باشد.
  • در صورت تلسکوپی بودن فرمان آن را به گونه ای تنظیم کنید که ایربگ بر روی سینه شما باز شود.
  • از وصل کردن و چسبان وسایل تیز و یا خطرناک بر روی داشبورد و فرمان خودداری نمایید زیرا در صورت باز شدن ایرباگ باعث آسیب جدی می شوند.

انواع کیسه هوا در خودرو

کیسه هوای سرنشینان جلو: این کیسه ها که برای راننده و سرنشین جلویی طراحی شده است از ابعاد کوچک‌تری برخوردار است و درون فرمان قرار دارد و برای سرنشین جانبی نیز بزرگ ‌تر بوده و درون داشبورد قرار داده می‌شود.

کیسه هوای جانبی: کیسه‌ هوای جانبی در طرفین خودرو و میان سرنشینان و درب خودرو قرار دارند. این نوع کیسه‌ها در تصادفاتی که از طرفین خودرو اتفاق می افتد تاثیر بسزایی در کاهش صدمات خواهند داشت.

کیسه هوای زانویی: همانطور که از نام این کیسه هوا می‌توان حدس زد تنها برای محافظت از زانو ساخته شده و در زیر داشبورد قرار دارد.

کیسه هوای پرده‌ای: این نوع ایربگ مانند یک پرده در سراسر خودرو باز شده و مانع از برخورد سر سرنشین به ستون و شیشه خودرو می شود.

کیسه هوا در سوالات آیین نامه

سوالی که در این بخش ما به پاسخگویی به آن و بررسی اش پرداختیم یکی از سوالات پر تکرار آزمون آیین نامه در خصوص کیسه هوا می باشد.

اما سوالات دیگری ممکن است در این باره طرح شوند که ما نمونه ای از آن ها را آورده ایم و در ادامه می توانید آن را همراه به جواب مطالعه نمایید.

پاسخ سوال به همراه نکات ضروری که دانستن آن ها به داوطبین در قبولی کمک می نماید را ذکر کردیم اما نکته قابل توجه این است که داوطلبین اخذ گواهینامه باید برای تسلط کافی بر مفاهیم کتاب آیین نامه به میزان کافی نمونه سوال حل کرده باشند.

از این رو سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته نمونه سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

بنابراین شما می توانید با خرید بسته سوالات آیین نامه و پاسخ به نمونه سوالات از تسلط خویش بر مقررات آیین نامه اطمنیان حاصل نمایید.

سوال: یکی از تکنولوژهای پیشرفته در زمینه ایمنی خودرو،سیستم ………….. یا ……………می باشد.

  1. کیسه هوا-ایربگ
  2. ترمز-کلاچ
  3. گیربکس-جعبه دنده
  4. همه موارد

پاسخ سوال گزینه: 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *