تابلو 200 متر بیانگر چیست

اگر تا به حال با سوال تابلو 200 متر بیانگر چیست؟ برخورد کرده‌ اید و پاسخ آن را نمی‌ دانید، بهتر است این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید، این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد که در آزمون‌ های بسیاری تکرار شده است.

تابلو 200 متر بیانگر چیست؟

تابلو 200 متر بیانگر چیست

  1. خروجی از آزاد راه ۲۰۰ متر می‌ باشد
  2. تقاطع جاده و راه آهن ۱۰۰ متر می‌ باشد
  3. تقاطع جاده و راه آهن ۲۰۰ متر می‌ باشد
  4. خروجی از آزاد راه ۱۰۰ متر می‌ باشد

پاسخ صحیح گزینه ۱، یعنی خروجی از آزاد راه ۲۰۰ متر می‌ باشد.

تابلو ها و علائم راهنمایی و رانندگی چیست؟

برای قبولی در آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی، باید هر آنچه در مورد تابلو ها و علائم وجود دارد را بشناسید تا بتوانید در این آزمون نمره قابل قبولی کسب کنید. باید بگوییم که این تابلو ها، برای تمام متقاضیان اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی، اعم از گواهینامه پایه ۱، ۲ و ۳ مناسب می‌ باشد. همچنین برای متقاضیان گواهینامه بی‌ سوادی نیز کاربرد دارد.

آموزش تابلوهای راهنمایی و رانندگی

تابلو های راهنمایی و رانندگی در چند دسته زیر تقسیم می‌ شوند، که در زیر به صورت مختصر آنها را بیان خواهیم کرد.

۱) تابلوهای انتظامی یا نشان‌ های بازدارنده: این تابلو ها از انجام کار هایی چون ممنوع بودن، ما را آگاه می‌ کند. شکل این تابلو ها بیشتر دایره‌ ای شکل هستند که دارای نوار قرمز رنگی می‌ باشند.

این تابلو ها به چند قسمت تقسیم می‌ شوند، که در زیر به صورت مختصر آن ها را بیان خواهیم کرد.

مورد اول تابلو هایی هستند که دایره قرمز رنگ هستند و شما با نگاه کردن به وسط این تابلو ها متوجه می‌ شوید که ممنوعیت در کار مورد نظر وجود دارد.

مورد دوم تابلو هایی هستند که دایره‌ های آبی رنگ می‌ باشند که مجاز بودن آن مکان را اعلام می‌ کنند.

دسته سوم که شبیه هیچ کدام از دو دسته بالا نیستند اما جز تابلو های انتظامی یا نشان‌ های بازدارنده می‌ باشند.

نکته‌ ای که در مورد این تابلو ها وجود دارد، گاهی اوقات استثنائاتی نیز قائل می‌ شود، برای مثال تابلو های ایست، حق تقدم عبور با شما، خیابان اصلی رعایت حق تقدم، مسیر کامیون حامل مواد خطرناک به شکل دایره‌ ای شکل نیستند اما در این گروه از تابلو ها قرار گرفتند.

۲) تابلو های اخطاری یا آگاهی دهنده: به معنای هشدار خطر پیش رو می‌ باشد، شکل این تابلو ها به صورت مثلث شکل هستند که دارای حاشیه قرمز رنگ می‌ باشند.

نکته‌ ای که در مورد این تابلو ها وجود دارد این است که الزام آور نیستند و جریمه‌ ای در پی نخواهند داشت و تنها خطرات پیش رو را اعلام می‌ کنند و عمل نکردن به این تابلو ها ممکن است خطراتی را برای راننده یا وسیله نقلیه در در پی داشته باشد.

شکل این تابلو ها به صورت مثلثی شکل هستند که با توجه به نوع خطری که اعلام می‌کنند یک نوار قرمز رنگ دور آن قرار گرفته است.

۳) تابلو های اخباری: تمام تابلو هایی که در این دسته قرار دارد را نیز می‌توان به دو دسته دستوری و تابلو های غیر دستوری تقسیم کرد، که در ادامه به معرفی آن ها می‌ پردازیم.

شکل این گونه تابلو ها مستطیل شکل می‌ باشد و شما را جهت آدرس یک محل خاص راهنمایی می‌ کند. برای مثال آدرس نزدیک‌ ترین بیمارستان یا مکان عمومی.

رنگ‌ های مختلفی برای این تابلو ها وجود دارد و شکل‌ های مربع و مثلثی نیز علاوه بر شکل مستطیل هم خواهند داشت. همان گونه که در قبل به آن اشاره کردیم دو نوع تابلو های آگاهی‌ دهنده دستوری و غیر دستوری جز این تابلو ها می‌ باشند. آگاهی دهنده‌ های دستوری به معنای این است که در صورت تبعیت نکردن این تابلو ها مرتکب خلاف می‌ شوید و جریمه در پی خواهد داشت. و آگاهی دهنده‌ های غیر دستوری بیشتر جهت راهنمایی و برطرف ساختن نیاز های ترافیکی خواهد بود.

۴) تابلوهای خبری محلی: این تابلوها ما را از ابتدا و انتهای مسیر پیش رو آگاه می‌نماید. احتمالاً شما در هنگام رانندگی در شب و در سفرها با این گونه تابلوها در جاده‌ها بسیار برخورد کرده‌اید. این تابلوها برای جلوگیری از انحراف در مسیر جاده و پل‌های اطراف آن، باریک شدن خیابان یا جدا شدن مسیر رفت و برگشت کاربرد بسیاری دارند.

۵) برچسب‌ها

۶) تابلوهای راهنمایی مسیر

تابلو 200 متر بیانگر چیست

هکانگونه که در سوال بالا اشاره کردیم، به معنای این است که خروجی از آزاد راه ۲۰۰ متر می باشد. این تابلو جز دسته تابلوهای اخباری غیر دستوری می باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *