حداقل تجهیزات موتور سوار چیست

حداقل تجهیزات موتور سوار چیست؟ یکی از سوالات مهم آزمون آیین نامه است که تیم مرسی تست در این بخش به نکات مربوط به آن و پاسخ صحیح در این مورد توضیح می دهد.

نکات مهم درمورد تجهیزات موتورسوار

نداشتن تجهیزات ایمنی برای موتور سوار می‌تواند خطرناک باشد به دلایل زیر :

حفاظت از سر: استفاده از کلاه موتورسواری می‌تواند سر را در برابر آسیب‌های فیزیکی و تصادفات محافظت کند. در صورتی که این تجهیزات وجود نداشته باشند، سر موتورسوار در معرض آسیب قرار می‌گیرد و عواقب جدی مانند صدمات مغزی یا شکستگی سر ممکن است بروز کند.

قابلیت دید:
استفاده از عینک و آینه موتورسواری به موتورسوار کمک می‌ کند تا در شرایط نامساعد از جمله باد و گرد و خاک خوب ببیند. در صورت عدم استفاده از عینک موتورسواری، دید موتورسوار ممکن است کمتر باشد.

اثربخشی ترمزگیری:
یکی دیگر از تجهیزات ایمنی مورد نیاز برای موتورسوار استفاده از ترمزگیری است. استفاده از زنجیر ترمز و ترمز‌کلاچ وسایلی هستند که برای بهبود کنترل و قدرت ترمزگیری استفاده می‌شوند. در صورتی که این تجهیزات از دست رفته یا وجود نداشته باشند، امکان بروز حوادث ناخوشایند و از کنترل خارج شدن موتورسوار افزایش می‌یابد.

لباس مناسب :
چکمه، کاپشن، دستکش و شلوار مناسب برای حفاظت از جسم موتورسوار نیاز است، به خصوص در زمانی که آب و هوا مناسب نیست یا خطر نشت سوخت وجود دارد میزان صدمات کاهش می یابد.

بنابراین، نداشتن تجهیزات ایمنی برای موتورسوار می‌تواند خطرناک باشد و ممکن است در صورت وقوع حوادث و تصادفات، زندگی و سلامتی موتورسوار را به خطر بیندازد.

تجهیزات موتور سوار چیست آیین نامه

حداقل تجهیزات موتور سوار چیست؟

1- کلاه ایمنی، کاپشن، شلوار مناسب، دستکش و چکمه

2- کلاه ایمنی و چکمه

3- کاپشن، شلوار مناسب و عینک
4-عینک، کلاه ایمنی، دستکش و چکمه

جواب صحیح : گزینه یک

نکات مهم در خصوص ایمنی و تجهیزات موتور سوار

باید دقت کنید که شما موتور سواران و دوچرخه سواران از ایمنی کمتری نسبت به خودروها دیگر برخوردارید. پس باید مراقب باشید با فاصله و سرعت مناسب و ایمن از کنار خودرو های دیگر گذر کنید و به یاد داشته باشید آنها نیز برای استفاده از راه حق برابر دارند.

در هنگام گردش مراقب باشید فضای کافی برای گذر از کنار بقیه خودروها دارید. بقیه خودروها هنگام گردش در تقاطع ها نیز باید مراقب موتور سوارانی که از فضای جانبی سایر خودروها در حال عبور بوده و به طور ناگهانی در میدان دید شما قرار می گیرند باشید.

در هنگام سبقت گرفتن از موتور سیکلت ها و یا دوچرخه سواران، فاصله مناسب از آنها را رعایت نموده و پس از عبور از آنها به طور ناگهانی جلوی آنها نپیچید. موتورسواران و دوچرخه سواران باید به یاد داشته باشند که اغلب تعادل مناسبی ندارند و احتمال واژگونی آنها حتی در اثر باد خودرو وجود خواهد داشت به همین سبب باید از تجهیزات ایمنی استفاده کنند.

 

هنگامی که خودرو خود را در کنار راه پارک کرده و قصد پیاده شدن از آن را دارید باید مراقب سایر کاربران راه که قصد عبور از فضای جانبی خودرو شما را دارند باشید. به ویژه موتور سواران و دوچرخه سواران به دلیل کوچک بودن به راحتی می توانند در نقطه کور شما قرار گیرند، پس قبل از باز کردن درب خودرو احتیاط کنید.

نمونه سوالات مهم آیین نامه در خصوص موتورسوار

شکل زیر نشان دهنده چیست؟

موتور سوار در نقطه کور سواری قرار دارد

  1. سواری در حال سبقت گرفتن از موتور سوار است
  2. سبقت در محل غیر مجاز
  3. موتور سوار در نقطه کور سواری قرار دارد
  4. عدم رعایت فاصله طولی مناسب

جواب صحیح : گزینه سه

این شکل چه موردی را هشدار میدهد؟

مراقب بود فضای کافی برای موتور سواران احتمالی در نظرگرفت.

  1. در نظر گرفتن فضای کافی برای موتور سوار
  2. شرایط جاده استاندارد نیست باید احتیاط نمود.
  3. موتور سیکلت ها همیشه دارای حق تقدم هستند.
  4. موتور سیکلت ها در بعضی مواقع در نقاط کور قرار می گیرند.

جواب صحیح : گزینه یک

کدام یک از تجهیزات موتورسوار از سر او محافظت می کند؟

  1. دستکش
  2. کاپوت
  3. کلاه ایمنی
  4. لباس

جواب صحیح : گزینه سه

استفاده نکردن از کلاه و عینک موتورسواری هنگام رانندگی در گرد و غبار ….

  1. هیچ مشکلی بوجود نمی آورد.
  2. دید موتورسوار را مختل می کند.
  3. مشکلی ندارد.
  4. باعث خواب آلودگی می شود.

جواب صحیح : گزینه دو

کدام یک از کلاه های زیر مناسب موتورسوار است؟

جواب صحیح : گزینه سه

داوطلبان گرامی شما می‌ توانید برای دریافت نمونه سوالات آیین نامه جهت تمرین و بالا بردن مهارت خود به بخش سوالات آیین نامه مرسی تست مراجعه کنید و انواع سوالات آیین نامه را به همراه آموزش های عالی به صورت رایگان  دریافت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *