حمل و نقل پایدار شهری نیازمند چیست ایین نامه

حمل و نقل پایدار شهری نیازمند چیست ایین نامه؟ این یکی از سوالات آیین نامه جدید بوده است که برای دریافت پاسخ این سوال به شما توصیه می‌ کنیم که مطلب زیر در سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

حمل و نقل پایدار شهری نیازمند چیست ایین نامه؟

  1. ممانعت از تولید خودرو های سواری
  2. مدیریت ترافیک
  3. کنترل و کاهش آلودگی هوا
  4. موارد ۲ و ۳

گزینه ۴ یعنی مدیریت ترافیک و کنترل و کاهش آلودگی هوا می‌ باشد.

حمل و نقل پایدار شهری نیازمند چیست؟

همان طور که می‌ دانید حمل و نقل نقش بسیار زیادی را در انتشار کربن و در نتیجه افزایش آلودگی هوا دارد و همچنین باعث تشدید در تغییرات اقلیمی می‌ شود. تهدید هایی که بر اثر این دو بحران بر زمین به وجود می‌ آید هر روز بیشتر می‌ شود و سبک زندگی انسان‌ ها را بسیار تحت تاثیر قرار می‌ دهد.

از این رو حمل و نقلی که توسط خودرو های شخصی انجام می‌ شود و بخش اعظمی از این خودرو ها از نوع خودرو های موتوری و آلوده کننده هوا هستند، باعث کاهش پایداری در شهر ها می‌ گردد و همین موضوع است که مدیران شهر های مختلف جهان را به ارائه رویکرد های مختلفی جهت اصلاح تردد میان شهرنشینان تشویق کرده است. در ادامه این مطلب در مورد معرفی رویکرد هایی برای افزایش پایداری حمل و نقل در شهر ها صحبت کردیم.

جایگزینی خودرو های موتوری با وسایل حمل و نقل الکتریکی یکی از رویکرد هایی است که باعث افزایش پایداری حمل و نقل در شهر ها می‌ شود. چرا که انتشار کربن و دیگر گاز های آلوده‌کننده هوا از خودرو های الکتریکی صفر می‌ باشد و این ویژگی بسیار مهمی است که باعث بهبود کیفیت هوا می‌ شود و همچنین استفاده از خودرو های الکتریکی باعث کاهش آلودگی صوتی و افزایش پایداری شهری می‌ شود.

امروزه بسیاری از مدیران و مسئولان در شهر های بزرگ جهان سعی می‌ کنند که مردم را به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی تشویق کنند، اما یک چالش بسیار بزرگی است چرا که زیرساخت‌ های مناسب و کافی برای استفاده کردن از این گونه وسایل هنوز وجود ندارد و مانع از گرایش مردم به سوی خودرو های الکتریکی می‌ شود.

برای مثال در بسیاری از شهر های بزرگ جهان زیرساخت شارژ خودرو های الکتریکی هنوز به تعداد کافی وجود ندارد و از این رو باعث هدر رفتن زمان زیادی از دارندگان این گونه وسایل برقی می‌ شود که در صف‌ های طولانی جهت شارژ کردن وسیله نقلیه خود قرار بگیرند.

جهت برنامه‌ ریزی برای افزایش تمایل مردم به استفاده از خودرو های الکتریکی، در ابتدا باید زیرساخت‌ های مربوطه اصلاح شود، بعد از آن مزیت‌ های مختلفی را برای افراد ایجاد گردد تا هر روزه شاهد تعداد زیادی از سوق دادن این افراد به سمت این گونه وسایل نقلیه باشیم.

نروژ به عنوان مرکز اصلی برای خودرو های الکتریکی در جهان به حساب می‌ آید که به دارندگان این وسیله نقلیه اجازه داده است که در مسیر های تردد اتوبوس‌ ها و سایر خودرو ها به عبور و مرور خود ادامه دهند و هم چنین آن ها را از خدمات پارک رایگان بهره‌مند ساخته است.

گسترش پیاده رو ها و مسیر های دوچرخه سواری نیز یکدیگر از رویکرد هایی است که باعث پایداری در حمل و نقل شهری می‌ شود، به این ترتیب هرچه که مسیر پیاده‌رو ها و دوچرخه سواری دارای کیفیت بهتری باشد افراد بیشتری تشویق می‌ شوند تا از این مسیر ها استفاده کنند. همچنین این امر می‌ تواند باعث کاهش آلودگی هوا شود و بر تغییرات اقلیمی در شهرها نیز بسیار اثر می‌ گذارد.

سرمایه گذاری در فناوری‌های جدید برای کاهش انتشار گازهای آلوده کننده هوا نیز یکی دیگر از رویکردها می‌باشد. برای مثال توسعه نرم‌افزارهای جدید جهت بهبود وضعیت پارکینگ‌های شهری در انتشار گازهای کربن و سایر گازهای آلوده کننده هوا می تواند نقش مهمی داشته باشد.

چرا که مسیر تردد خودروها جهت یافتن جای پارک به شدت کاهش پیدا می‌کند، همین امر باعث کاهش گازهای انتشار یافته از این خودروها می‌گردد. مدیران نیز می‌توانند مزیت‌های زیادی را برای این گونه شرکت‌هایی که خلاق هستند و این نرم‌افزارها را ارائه می‌دهند در نظر بگیرند.

برای درک بهتر مطالب بالا به شما توصیه می‌ کنیم نمونه سوالات آیین نامه که در بخش اول همین مطلب قرار داده شده است را دانلود فرمایید و آن ها را مطالعه کنید، به امید آنکه در آزمون اصلی آیین نامه راهنمایی و رانندگی نمره قبولی کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *