جریان همگرا چیست

جریان همگرا چیست سوالی است که علاوه بر اینکه نمونه سوال امتحانی می باشد در بر گیرنده نکات امتحانی برای آزمون آیین نامه است که تابلو آن نیز ممکن است مورد سوال واقع شود.

از این رو سایت مرسی تست در این بخش تصمیم بر پاسخگویی به سوال مذکور و ذکر نکات مرتبط با آن از جمله نشان دادن تصویر تابلو و تفاوت آن با تابلوهای دیگر را دارد.

جریان همگرا چیست

جریان همگرا چیست

این جریان در واقع هم نام تابلویی به این اسم می باشد و هم جریانی که در کتاب آیین نامه آموزش داده می شود. و با دیدن تابلوی آن در هنگام رانندگی باید متوجه این معنی بشویم که مسیر ترافیک از راست یا چپ با مسیر اصلی ترافیک یکی می شود.

نکته ای که ما با دیدن این تابلو باید رعایت کنیم این است که در هنگام رانندگی با دیدن تابلوی این جریان و جهت آن خودرو را به سمت مسیری که ترافیک دارد حرکت ندهیم.

جریان واگرا چیست

در حین رانندگی ممکن است ما با تابلو جریان واگرا مواجه شویم. این تابلو بیان گر این است که موقعی که از شریانی به شریان دیگر وارد می شویم در آن جا ترافیک حالت رفت و برگشتی  یا به عبارت دیگر دو طرفه دارد.

تابلو هایی که نباید آن ها را باهم اشتباه بگیریم

در آزمون آیین نامه مبحث تابلو های راهنمایی و رانندگی بسیار مهم و پر سوال می باشد از این رو داوطلبین اخذ گواهینامه باید سعی نمایند برای قبولی در این آزمون تسلط کافی بر مفاهیم و ظاهر تابلو‌‌ ها داشته باشند و دچار سردگمی نشوند.

سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

از این رو شما می توانید با خرید بسته سوالات آیین نامه و پاسخ به نمونه سوالات از تسلط خویش بر علائم اطمنیان حاصل نمایید.

در ادامه ما تابلو هایی که ممکن است معنی آن ها را با یکدیگر اشتباه بگیرید را قرار داده ایم تا از طریق تصاویر ثبت مفاهیم در ذهنتان را آسان تر نماییم.

جریان همگرا چیست

تابلو های همگرا و واگرا چه کاربردی دارند

همانطور که گفتیم تابلو همگرا هنگامی مسیر ترافیک از راست یا چپ با مسیر اصلی ترافیک یکی می شود استفاده می شود. و تابلو واگرا هم موقعی که از شریانی به شریان دیگر وارد می شویم در آن جا ترافیک حالت رفت و برگشتی  یا به عبارت دیگر دو طرفه دارد.

از این رو نکته ای را که مرتبط با این تابلو ها می باشد را نباید از خاطر ببریم. نکته این است که در خطوط سرعت که که به منظور هماهنگ شدن رانندگان با ترافیک در نظر گرفته شده اند نیاز به این تابلو ها دارند تا به رانندگان معنی مورد نظر را برسانند و ضمن هماهنگی با ترافیک بر سرعت خود کنترل داشته باشند.

تابلو های همگرا و واگرا در آزمون آیین نامه

از آن جایی که آزمون آیین نامه با طرح سوالاتی درباره معنی تابلو ها می خواهد میزان تسلط داوطلبین اخذ گواهینامه را محک بزند. و همیشه مبحث علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی از بخش های پر سوال و چالش برانگیز آزمون آیین نامه بوده است.

داوطلبین باید به میزان کافی بر معانی تابلوها تسلط داشته باشند و آن ها را همراه با معنی به خاطر بسپارند. از این رو سوالی هم که درباره تابلوهای همگرا و واگرا ممکن است در آیین نامه مطرح شود چیزی جز مورد پرسش قرار دادن معنی تابلو نمی باشد.

به این صورت که تصویر تابلوهای مذکور آورده شده است و شما باید از بین 4 گزینه پاسخ گزینه ای که معنی تابلو را در بردارد انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *