تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت می باشید، به شما توصیه می کنیم این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت

تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت به معنای پایان یافتن یک منطقه ی محدود کردن سرعت می باشد که به رانندگان اجازه می دهد تا با سرعت های بیشتری در آن منطقه رانندگی کنند.

تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت که برای کنترل و ایمنی ترافیک به کار می رود، در مکان های مختلفی استفاده می شود. این تابلو از دسته تابلوهای اخباری یا آگاهی دهنده می باشد. تصویر آن را می توانید در زیر ببینید.

تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت

کاربرد تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت

تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت در مکان هایی نصب می شود که محدودیت هایی برای سرعت در نظر گرفته شده است و الان با نصب این تابلو به رانندگان، اتمام آن محدودیت ها را اعلام می کنند.

برای مثال برخی از این مکان ها عبارت اند از: مدارس، بیمارستان ها، مناطق پرترافیک، مراکز خرید و مناطق ساخت و ساز. در زیر به برخی از مزیت های استفاده از تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت اشاره کرده ایم.

مزیت های استفاده از تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت

افزایش ایمنی: این تابلو باعث کاهش تصادفات در راه ها می شود، زیرا رانندگان را از اتمام محدودیت های سرعتی که در آن منطقه اعمال شده بود، آگاه می کند تا سرعت خود را تنظیم نمایند.

بهبود جریات ترافیک: وقتی که رانندگان از محدودیت های سرعت آگاه هستند، پس سرعت خود را کنترل می کنند و این باعث یکنواخت شدن جریان های ترافیک می گردد. در نتیجه باعث بهبود کیفیت زندگی شهروندان می شود.

کاهش آلودگی هوا: رانندگی کردن با سرعت های مناسب باعث کاهش مصرف سوخت می شود و در نتیجه کاهش آلودگی هوا را در پی خواهد داشت.

ایجاد توزان بین سرعت های مختلف: تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت با اطلاع رسانی در مورد پایان محدودیت های سرعت، باعث ایجاد توازن میان سرعت های مختلف می شود و از شرایط ناپایدار ترافیکی جلوگیری می کند.

افزایش احترام به قوانین: تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت باعث می شود رانندگان قوانین راهنمایی و رانندگی را بهتر رعایت کرده و در نتیجه، فرهنگ رانندگی بهتر و ایمن تری را در راه ها شاهد هستیم.

معرفی تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت

محدودیت های سرعت با استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به افراد اعلام می گردد. این سرعت که به صورت کیلومتر در ساعت است در هر منطقه ای متفاوت می باشد و با توجه به شرایط آن منطقه تعیین می گردد.

بر خلاف تصور بسیاری از افراد که در اتوبان ها با هر سرعتی می توان رانندگی کرد، باید بگوییم که محدودیت های سرعت در اتوبان ها نیز وجود دارد.

تابلوهای منطقه محدودیت های سرعت به صورت چهارگوش می باشد که یک دایره با حاشیه ی قرمز رنگ در آن وجود دارد و یک عدد در مرکز آن دایره نوشته شده است.

همیشه قبل از رسیدن به این تابلوها، سرعت خود را تغییر ندهید و هنگام مواجه شدن با آن، سرعت خود را تنظیم نمایید.

اکنون که در مورد تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت اطلاعاتی بدست آوردید، می خواهیم تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما بیاوریم که مربوط به این تابلوها می باشد.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت

  1. تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت
  2. تابلو پایان محدودیت سرعت
  3. تابلو منطقه محدودیت سرعت
  4. تابلو محدودیت سرعت

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت می باشد
  2. تابلو پایان محدودیت سرعت می باشد
  3. تابلو منطقه محدودیت سرعت می باشد
  4. تابلو محدودیت سرعت می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

سوال ۳ – تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت به چه شکلی می باشد و جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. به شکل دایره و جزو تابلوهای انتظامی می باشد
  2. به شکل دایره و جزو تابلوهای اخباری می باشد
  3. به شکل چهارگوش و جزو تابلوهای انتظامی می باشد
  4. به شکل چهارگوش و جزو تابلوهای اخباری می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

امیدواریم این مطالب درباره ی تابلوی پایان منطقه‌ی محدودیت سرعت برای شما داوطلبان آزمون آیین نامه مفید باشد. با مراجعه به سایر مطالب این سایت، با تابلوهای دیگر آشنا شوید و سوالات مربوط به آن ها را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *