تابلو پایان آزاد راه

تابلویی که قصد داریم در این مطلب در مورد آن صحبت کنیم، تابلو پایان آزاد راه می باشد. پس در ادامه ی این مطلب با سایت مرسی تست همراه باشید.

معرفی تابلو پایان آزاد راه

این تابلو که از دسته ی تابلوهای آگاهی دهنده یا اخباری می باشد، به رانندگان خبر از انتهای آزاد راه را می دهد تا رانندگان برای قرار گرفتن در مسیر جدید، خود را آماده کنند و از سرعت خود کم کنند.

آزاد راه ها دارای علایم و قوانین مربوط به خود می باشند که با استفاده از تابلوها و دیگر علایم راهنمایی و رانندگی در کناره های آن یا در بالا نصب می گردد و در صورتی که آزاد راه به پایان برسد، این قوانین نیز تمام می شود.

تمام این قوانین و مقررات می باشند که دست به دست هم می دهند تا امنیت در راه ها را برقرار سازند و هم چنین باعث بهبود ترافیک شوند. تبعیت و توجه از تمامی این علایم ضروری می باشد تا شاهد بسیاری از حوادث نباشیم.

هر گاه راننده ای تابلو پایان آزاد راه را مشاهده می کند، متوجه می شود که با تمام شدن آزاد راه، وارد شهرها یا شهرستان ها می شود و باید نسبت به تصمیمات بعدی اقدام کند.

برای مثال تصمیماتی که ممکن است برای مسیرهای خود بگیرد یا سرعت خود را تنظیم کند. در این صورت رانندگان بهترین مسیر را برای رسیدن به مقصد خود می گیرند و از ماندن در ترافیک های شلوغ شهری جلوگیری کند.

تابلو پایان آزاد راه یکی از تابلوهای ترافیکی مهم می باشد که در انتهای بزرگ راه ها و محورهای اصلی نصب می گردد تا با اطلاع دادن به رانندگان در مورد پایان آزاد راه و ورود به شهرهای دیگر خبر دهد.

از این رو نصب و استفاده از این تابلوها، می تواند مانع از ایجاد بسیاری از حوادث شود. شما تصویر این تابلو را در زیر می بینید.

تابلو پایان آزاد راه

کاربرد تابلوی پایان آزادراه

این تابلو که در انتهای آزادراه ها و محورهای بزرگ راهی نصب می گردد، به رانندگان خبر می دهد که در این مکان دیگر مجاز به حرکت با سرعت های زیاد نیستید و باید از سرعت خود کم کنید.

هم چنین با ورود به بافت شهری، تمرکز خود را روی محیط اطراف بیشتر کنید تا شاهد بسیاری از حوادث جاده ای نباشیم.

حالا که با تابلو پایان آزاد راه آشنا شدید، می خواهیم تابلوی آزاد راه را نیز برای شما معرفی کنیم. آزادراه ها به راه هایی گفته می شود که هیچ نقطه ی دسترسی محدودی به آن وجود ندارد و می توان از هر نقطه ای وارد آن شد.

تابلوی آزادراه را میتوانید در تصویر زیر ببینید. این تابلو از شروع آزادراه به رانندگان خبر می دهد و به آن ها می گوید باید از قوانین و مقررات تعیین شده در آزاد راه ها تبعیت کنند و به تابلوها و علایم در این راه ها بسیار توجه کنند.

اکنون که با تابلو پایان آزاد راه آشنا شدید، نوبت به معرفی نمونه سوالات آیین نامه می باشد. ما در سایت مرسی تست یک بسته طلایی از کل سوالات آزمون های آیین نامه تهیه کرده ایم و در اختیار شما قرار داده ایم.

مطالعه ی این نمونه سوالات آیین نامه می تواند کمک زیادی به موفقیت شما در آزمون های آیین نامه داشته باشد. با توجه به زیاد بودن تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی و هم چنین تعداد سوالاتی که در هر آزمون مطرح می شود، این بحث بسیار مهم می باشد.

توصیه می شود مطالبی که ما در مورد تابلوها در این سایت تهیه کرده ایم را با دقت مطالعه فرمایید. چرا که سوالات مربوط به این تابلو را نیز برای شما قرار داده ایم.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو پایان آزاد راه

  1. تابلو پایان آزاد راه
  2. تابلو پایان بزرگ راه
  3. تابلو پایان منطقه مسکونی
  4. تابلو پایان شهر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلو پایان آزاد راه جزو کدام یک از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوهای انتظامی و بازدارنده
  2. تابلوهای آگاهی دهنده و اخباری
  3. تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری
  4. برچسب ها

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم این مطلب در مورد تابلو پایان آزاد راه مورد قبول شما داوطلبان قرار بگیرد. لطفا با مراجعه به لینک دانلود در همین بخش نسبت به تهیه ی سوالات و مطالعه ی آن ها اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *