تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع

در مورد آشنایی با تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع، ما مطلب زیر در سایت مرسی تست را برای شما تهیه کرده ایم تا اطلاعات کاملی در مورد این تابلو به شما بدهد.

معرفی تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع

این تابلو به رانندگان سایر وسایل نقلیه دستور می دهد که فاصله ی مناسب ۵۰ متری را با خودروی جلویی خود باید لحاظ کنند تا خطری برای آن ها پیش نیاید.

همان طور که می دانید، رعایت فاصله ی طولی مناسب با خودروی جلویی در حین رانندگی بسیار مهم می باشد. رعایت کردن این موضوع توسط رانندگان می تواند جلوی بسیاری از حوادث بعدی را بگیرد.

طبق آمار تصادفات که توسط پلیس راهور اعلام شده است، بیش ترین تصادفات مربوط به برخورد دو خودرو با یکدیگر می باشند و از این رو اهمیت این موضوع آشکار می شود. چرا که اگر خودروهای دارای فاصله ی مناسبی باشند این اتفاق نمی افتد.

روش های مختلفی برای رعایت فاصله ی مناسب با خودروی روبرویی وجود دارد، از جمله روش طول یک خودرو و روش دو ثانیه ای. راجع به این دو روش در مطالب دیگر سایت بسیار صحبت کرده ایم.

به هر حال هر اتومبیلی باید برای حفظ جان خود و سرنشینان خود، فاصله ای ایمنی مناسب با خودروی جلویی را رعایت کند. تا نه تنها خسارات مالی بلکه خسارات جانی وارد نگردد.

از این رو با نصب تابلوی رعایت فاصله کم تر از ۵۰ متر ممنوع در معابری که نیاز به رعایت این فاصله می باشد، استفاده کرده اند تا به رانندگان دستور دهند فاصله ی ۵۰ متری با خودروی جلویی را لحاظ کنند.

ویژگی های این تابلو چه می باشد؟

این تابلو از دسته تابلوهای انتظامی می باشد. که به صورت دایره است و نوار حاشیه ای قرمز دارد. در پس زمینه ی سفید آن تصویر دو خودرو طراحی شده است که فاصله ی ۵۰ متری مناسب میان آن ها را مشخص می کند.

شما می توانید تصویر این تابلو را در شکل زیر ببینید.

تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع

کاربرد تابلوی رعایت فاصله کم تر از ۵۰ متر ممنوع چه می باشد؟

در مورد کاربردی که برای این تابلو می توان گفت، در خیابان های پر تردد که فاصله ی میان خودروها بسیار کم می باشد و از نظر ایمنی، رعایت این فاصله بسیار مهم می باشد، استفاده می شود.

در واقع این تابلو به رانندگان اعلام می کند که حداقل فاصله ای که باید با خودروی جلویی رعایت کنند، ۵۰ متر می باشد. البته ممکن است حالت های دیگری از این تابلو نیز وجود داشته باشد.

برای مثال به جای نوشته ی ۵۰ متر از نوشته ی ۷۰ متر استفاده کنند. مفهوم تابلو دقیقا یکی است با این تفاوت که حداقل فاصله ای که باید رعایت گردد، ۷۰ متر می باشد.

امیدواریم این مطالب کامل درباره ی تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع برای شما داوطلبان آزمون آیین نامه مفید باشد. شما می تونید نمونه سوالات آیین نامه را از همین مطلب تهیه و مطالعه کنید.

ما در زیر تعدادی از این سوالات که مربوط به تابلوی رعایت فاصله کم تر از ۵۰ متر ممنوع می باشد را برای شما قرار داده ایم:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو رعایت فاصله ی بیش تر از ۵۰ متر ممنوع
  2. تابلو رعایت فاصله ی کم تر از ۵۰ متر ممنوع
  3. تابلو رعایت فاصله ی ۵۰ متر ممنوع
  4. تابلو رعایت فاصله ی طولی مناسب

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – تابلوی زیر جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشد؟

  1. تابلوهای انتظامی
  2. تابلوهای اخباری
  3. تابلوهای اخطاری
  4. تابلوی راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – تابلو رعایت فاصله کمتر از ۵۰ متر ممنوع چه شکلی دارد؟

  1. به شکل مثلث است
  2. به شکل مستطیل است
  3. به شکل دایره است
  4. به شکل لوزی است

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

شما می توانید اطلاعات بیشتری را در مورد سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در سایر بخش های سایت، بخوانید. این اطلاعات در مورد تابلوها بسیار کامل است و با مطالعه ی آن می توانید به هر سوالی که درباره ی تابلوها در آزمون آیین نامه می آید پاسخ دهید.

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که تعداد سوالاتی که درباره ی تابلوها در آزمون های هر دوره مطرح می شود بسیار زیاد است که می تواند شانس موفقیت شما را افزایش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *