تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع

اگر می خواهید راجع به تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع بیشتر بدانید، ابتدا این مطلب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع

یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی که برای وسایل نقلیه از جمله وسایل نقلیه ی سنگین، محدودیت هایی را در نظر می گیرد، تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع می باشد.

در واقع این تابلو می گوید که اگر عرض وسیله ی نقلیه بیش تر از ۲ متر بود یا دارای باری بود که عرض آن از ۲ متر بیش تر بود، اجازه ندارد از محل هایی که این تابلو نصب شده است عبور نماید.

هدف از نصب این تابلو برقراری امنیت هم در راه ها و هم برای دیگر وسایل نقلیه می باشد. هم چنین تبعیت کردن از این قانون، از ایجاد شدن ترافیک های سنگین در برخی از راه ها جلوگیری می کند.

هر راننده ای که دارای وسیله ی نقلیه با این ویژگی ها می باشد باید از این قانون تبعیت کند و به آن احترام بگذارد، چراکه عدم توجه به این مهم، پیگرد قانونی دارد و جریمه هایی نیز برای آن ها در نظر گرفته شده است.

ویژگی های تابلوی عبور با عرض بیشتر از ۲متر ممنوع

اگر بخواهیم در مورد ویژگی های تابلوی تابلوی عبور با عرض بیشتر از ۲ متری ممنوع صحبت کنیم، با توجه به اینکه این تابلو از دسته تابلوهای انتظامی و بازدارنده می باشد، پس ویژگی های این گروه از تابلوها را نیز به ارث می برد.

از جمله این ویژگی ها می توان به دایره ای شکل بودن، نوار حاشیه ای قرمز رنگ، زمینه ی سفید و نماد مشکی اشاره کرد. در تصویر این تابلو محدودیت عرض ۲ متر با استفاده از فلش هایی مشخص شده است.

شما می توانید تصویر این تابلو را در زیر مشاهده کنید:

تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع

همان طور که می دانید این محدودیت در راه ها از این جهت وضع شده است که اگر وسیله ی نقلیه ای دارای عرض مجاز نباشد ممکن است به برخی از تجهیزات جاده آسیب وارد کند و از این رو خسارات زیادی را متحمل شود.

یا اینکه ممکن است عرض برخی از جاده ها و خیابان ها به اندازه ای نباشد که این گونه وسایل نقلیه بتوانند از آن راه ها تردد کنند. یا تردد آن ها باعث ایجاد ترافیک های سنگین و خطرات دیگر برای سایر افراد می شود.

از این رو تابلوی عبور با عرض بیشتر از ۲ متری ممنوع بر سر این گونه راه ها نصب می گردد تا این محدودیت در آن خیابان یا جاده اعمال گردد.

این تابلو در واقع به رانندگان نوعی دستور می دهد یا اینکه آن ها را از انجام کاری باز می دارد. این تابلو نوعی تابلوی ممنوعیت است که باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد.

اکنون که در مورد مفهوم تابلوی عبور با عرض بیش تر از ۲ متری ممنوع آشنا شدید، ما در زیر تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه برای شما می آوریم که بی ربط با این موضوع هم نمی باشد.

اگر می خواهید سوالات بیشتری را دریافت کنید، می توانید از همین بخش از سایت آن ها را بخرید و استفاده کنید. این سوالات می تواند آمادگی شما در ورود به آزمون های آیین نامه را بالا ببرد.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو عبور با ارتفاع بیش از ۲ متر ممنوع
  2. تابلو عبور با بار بیش از ۲ تن ممنوع
  3. تابلو عبور با طول بیش از ۲ متر ممنوع
  4. تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۲ – وجود نوار حاشیه ای قرمز رنگ در تابلوی عبور با عرض بیش تر از ۲ متری ممنوع چه مفهومی دارد؟

  1. نوع ممنوعیت را می رساند
  2. نوعی آگاهی دهنده است
  3. نوعی هشدار است
  4. مسیر را راهنمایی می کند

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – تابلو عبور با عرض بیش از ۲ متر ممنوع دارای چه شکلی می باشد؟

  1. دایره ای شکل
  2. مثلث شکل
  3. مربع شکل
  4. مستطیل شکل

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

اکنون که در مورد تابلوی عبور با عرض بیش تر از ۲ متری ممنوع اطلاعاتی بدست آوردید، می توانید درباره ی سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیز در همین سایت جستجو کنید و مطالب مربوط به آن ها را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *