تابلو پایان خیابان اصلی

اگر به دنبال آشنایی و کسب اطلاعات بیشتری راجع به تابلو پایان خیابان اصلی، هستید، این مطلب تهیه شده در مرسی تست را مطالعه کنید که بسیار کامل در مورد این تابلو توضیحاتی داده است.

خیابان اصلی و فرعی چیست؟

با توجه به کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، خیابان اصلی به خیابانی گفته می شود که در برخورد با راه های دیگر، دارای عرض سواره روی بیشتری بوده، یا بوسیله ی تابلوها، خیابان اصلی تلقی می شود و یا در صورت نبودن این دو ویژگی، در سمت راست راه های دیگر قرار داشته باشد.

اما تعریفی که برای خیابان فرعی می توانیم ذکر کنیم، دقیقا برعکس خیابان اصلی است. به عبارت دیگر، خیابانی که در برخورد با سایر خیابان ها دارای عرض سواره روی کمتری است و یا بوسیله ی تابلوها، به عنوان خیابان فرعی تلقی می شود.

ما در تعریف خیابان های اصلی و فرعی از این صحبت کردیم، که به وسیله ی تابلوها، این خیابان ها مشخص می شوند. تابلویی که در زیر مشاهده می کنید، بیانگر تابلو خیابان اصلی می باشد:

هر خیابانی، یک پایانی دارد. مثلا پایان خیابان اصلی را با تابلو پایان خیابان اصلی، نمایش می دهند که شما می توانید تصویر آن را در زیر ببینید:

تابلو پایان خیابان اصلی

این تابلو جزو تابلوهای انتظامی و بازدارنده می باشد و هر راننده ای که در خیابان اصلی در حال تردد است، با مشاهده ی این تابلو متوجه می شود که خیابان اصلی، پایان یافته است و قوانین مربوط به این خیابان ها را دیگر نمی تواند رعایت کند و باید دستورات جدیدی را در نظر بگیرد.

از این رو هر جایی که این تابلو وجود دارد، به این معناست که با پایان یافتن خیابان اصلی، شما وارد یک خیابان فرعی می شوید. این تابلو به رانندگان اطلاع می دهد که آماده ی تغییر مسیر باشند و یا از ورود به مناطقی که ممکن است محدودیت داشته باشد، جلوگیری می کند.

در مورد حق تقدم خودروهایی که در خیابان اصلی قرار دارد، می توان گفت که دارای اولویت بالایی هستند و با پایان یافتن این خیابان، نیز حق تقدم آن ها پایان می باشد. در این صورت با مشاهده ی این تابلو، حق تقدمی که به واسطه آن به شما داده شده است، از بین می رود.

کاربرد تابلو پایان خیابان اصلی چیست؟

این تابلو در پایان یک خیابان اصلی نصب می گردد و با دیدن این تابلو، رانندگان آماده ی ورود به یک خیابان فرعی می شوند. در واقع این تابلو باعث هدایت درست رانندگان می شود که بدون سردرگمی، بتوانند مسیر درست خود را پیدا کنند.

در نتیجه احتمال تصادفات کاهش می یابد و ایمنی در راه ها برقرار می شود. این تابلوی مهم هم چنین باعث بهبود ترافیک نیز می شود.

راه های تشخیص خیابان اصلی از فرعی

ما در زیر راه هایی را برای شما معرفی خواهیم کرد، که با استفاده از آن می توانید این دو خیابان را از هم تشخیص دهید:

  1. خیابانی که تابلوی ایست بر سر آن وجود دارد، خیابان فرعی است که خودروها باید قبل از ورود به خیابان اصلی توقف کنند.
  2. خیابانی که تابلوی رعایت حق تقدم دارد، خیابان فرعی است، چرا که خودروها قبل از ورود به خیابان اصلی باید، حق تقدم خودروهایی که در خیابان اصلی قرار دارند را رعایت کنند.
  3. خیابانی که چراغ چشمک زن دارد، خیابان فرعی است، چرا که خودروها قبل از ورد به خیابان اصلی باید با توقف و رعایت احتیاط کامل وارد این خیابان شوند.
  4. خیابانی که عرض کمتری دارد، به عنوان خیابان فرعی تلقی می شود.
  5. با نبودن هیچ کدام از نشانه های بالا و در تقاطع های هم عرض، خیابانی اصلی است که در سمت راست خیابان دیگر باشد.

حالا که با خیابان اصلی و فرعی آشنا شدید، نوبت نمونه سوالات آیین نامه مربوط به آن هاست که در زیر آمده است:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. خیابان اصلی
  2. پایان خیابان اصلی
  3. خیابان فرعی
  4. پایان خیابان فرعی

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – کدام یک از گزینه های زیر در مورد خیابان اصلی نادرست است؟

  1. خیابانی که دارای عرض بیشتری است
  2. خودروهای در حال عبور در این خیابان ها دارای حق تقدم می باشند
  3. خیابانی که در سمت راست خیابان دیگر می باشد
  4. خیابانی که دارای چراغ چشمک زن است

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *