تابلو عبور چرخ دستی ممنوع

اگر به دنبال این هستید که با تابلو عبور چرخ دستی ممنوع، بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می کنیم این مطالب که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو عبور چرخ دستی ممنوع

تابلوی تابلوی عبور چرخ‌دستی ممنوع در برخی از معابر با این هدف نصب می گردد که خطراتی که برای چرخ دستی ها وجود دارد را از آن ها دور کند.

همان طور که می دانید در خیابان ها و محیط های عمومی به دلیل تردد زیاد خودروها و سرعت بالای آنها، می تواند خطرات زیادی را برای چرخ دستی ها داشته باشند. از این رو ورود و تردد چرخ دستی ها در این مکان ها ممنوع می باشد.

اما در بازراها و برخی از مناطق آزاد، مشکلی برای تردد چرخ دستی ها نمی باشد. این تابلو یکی از تابلوهای انتظامی و بازدارنده می باشد که در ادامه ی مطلب بیشتر راجع به آن صحبت می کنیم.

ویژگی های تابلوی عبور چرخ‌دستی ممنوع چیست؟

این تابلو با توجه به اینکه زیر مجموعه ی تابلوهای بازدارنده می باشد، پس ممنوعیت عبور و تردد چرخ دستی ها در مکان های عمومی را می رساند.

از این رو به شکل دایره می باشد و دارای نوار حاشیه ای قرمز است و تصویر یک چرخ دستی و فردی که آن را می راند در مرکز آن و در پس زمینه ای سفید آمده است.

نصب این تابلو در بعضی از مکان های خاص به این معناست که عبور چرخ دستی در این مناطق مجاز نمی باشد. از این رو خطرات کمتری هم برای فردی که چرخ دستی را می راند و هم برای سایر رانندگان وسایل نقلیه پیش می آید.

از این رو هر کسی که از چرخ دستی استفاده می نماید با مشاهده ی این تابلو باید از آن مسیر عبور نکند و به فکر مکان های جایگزین که خطرات کمتری دارد، باشد تا بتواند از آن تردد کند.

تردد چرخ دستی ها از پیاده روها بلامانع است ولی باید بسیار مراقب بود تا به عابران پیاده برخورد نکنند. تصویر این تابلو را می توانید در زیر ببینید:

تابلو عبور چرخ دستی ممنوع

کاربردهای تابلو عبور چرخ دستی ممنوع چه می باشد؟

ما در زیر تعدادی از مکان هایی را برای شما معرفی می کنیم که عبور چرخ دستی ممنوع می باشد:

  • منطقه ی پیاده رو: در محیط های پیاده رو و مکان هایی که برای تردد عابران پیاده است و نیاز به امنیت دارند، از نصب این تابلو بهره می گیرند تا چرخ دستی ها عبور نکنند. البته اگر این تابلو نباشد، تردد چرخ دستی بلامانع است.
  • مناطق تاریخی و محدوده های مسکونی: با نصب این تابلو در ورودی و خروجی های مناطق مسکونی و مناطق تاریخی که نیاز به امنیت و آرامش دارند، استفاده می شود تا مانع از عبور چرخ دستی ها شوند.
  • مکان های عمومی: این تابلو در مکان های عمومی مانند پارک ها، مراکز خرید، مجتمع های تجاری و دیگر مکان ها نصب می شود تا سلامت دیگر افراد را در این مکان ها تضمین کنند.

حالا که با کاربرد تابلو عبور چرخ دستی ممنوع آشنا شدید، سوالاتی که در این زمینه در آزمون های آیین نامه مطرح می شود را در پایان مطلب برای شما معرفی می کنیم.

شما می توانید نمونه سوالات آیین نامه ی بیشتری را با استفاده از لینک دانلود که در همین بخش وجود دارد تهیه کرده و نسبت به مطالعه ی آن ها اقدام کنید.

این سوالات به دلیل تکرار در آزمون های هر دوره، شانس موفقیت شما را بسیار بالا می برد، چرا که ممکن است در آزمون شما نیز تکرار شود.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه درست است؟

  1. تابلو عبور چرخ دستی ممنوع
  2. تابلو عبور گاری ممنوع
  3. تابلو عبور اسب با گاری ممنوع
  4. تابلو عبور دوچرخه ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – تابلو عبور چرخ دستی ممنوع جزو کدام دسته از تابلوهای راهنمایی و رانندگی است و چه شکلی دارد؟

  1. تابلوهای انتظامی و دایره ای شکل
  2. تابلوهای هشدار دهنده و دایره ای شکل
  3. تابلوهای انتظامی و مثلثی شکل
  4. تابلوهای هشدار دهنده و دایره ای شکل

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

امیدواریم این مطلب راجع به تابلو عبور چرخ دستی ممنوع مورد قبول شما داوطلب گرامی باشد. شما می توانید مطالب بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی را در همین سایت مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *