تابلو ریزش سنگ

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو ریزش سنگ اطلاعاتی کسب بدست آورید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو ریزش سنگ

تابلو ریزش سنگ یکی از تابلو های ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلو ها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلو ریزش سنگ از دسته تابلو های هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان مورد استفاده قرار می گیرد. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی ریزش‌سنگ عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلو ریزش سنگ، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلو ریزش سنگ که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلو ها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو ریزش سنگ

این تابلو در راه ها برای هشدار دادن به رانندگان در مورد خطرات مربوط به ریزش سنگ و یا مواد دیگر از بالا مانند آب، یخ، برف، گل، برگ و شاخه ی درختان و … نصب می گردد.

با دیدن این تابلو رانندگان متوجه ریزش سنگ در جاده ها می شوند و با کاهش سرعت خود می توانند جلوی بسیاری از خطرات احتمالی را بگیرند.

کاربرد این تابلو بیشتر در نواحی کوهستانی، کنار جاده های شیب دار، کوه ها یا صخره ها و مکان هایی که به دلیل انجام کارهای ساختمانی، خطر ریزش مصالح ساختمانی وجود دارد و … می باشد.

هدف از نصب این تابلو، اطلاع رسانی به رانندگان و عابرانی می باشد که از آن مکان تردد می کنند، و با دیدن این تابلو، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند تا مشکلی برای آن ها پیش نیاید.

در این تابلو یک کوه یا صخره ای طراحی شده است، که سنگ ریزه هایی به صورت نامنظم و از بالا به پایین، در حال ریزش از این کوه یا صخره می باشند. شما می توانید تصویر این تابلو را در شکل زیر مشاهده کنید:

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

با توجه به اینکه تعداد تابلو های راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلو ریزش سنگ می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یک دیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلو ها، استفاده کنید.

لینک دانلود این سوالات در مطلب همین بخش فعال می باشد، کافی است با خرید این بسته طلایی و مرور آن ها قبل از آزمون آیین نامه، شاهد موفقیت خود باشید.

برای آشنایی بیشتر با تابلوی ریزش‌سنگ، می توانید سوال زیر را مطالعه فرمایید:

مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو ریزش کوه می باشد
  2. تابلوی ریزش‌سنگ می باشد
  3. از تابلوهای خطر می باشد
  4. گزینه های ۲ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلو ریزش سنگ مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلو های راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *