تابلو پل متحرک

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو پل متحرک اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو پل متحرک

تابلو پل متحرک یکی از تابلو های ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلو ها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلو پل متحرک از دسته تابلو های هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلو پل متحرک عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلوی پل‌متحرک، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلوی پل‌متحرک که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلو ها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو پل متحرک

پل متحرک به نوعی از پل گفته می شود، که تمام یا قسمتی از آن، قابلیت حرکت یا جابه جایی داشته باشد و برای عبور کشتی یا قایق و در بعضی موارد دیگر، عبور قطار، قطعات متحرک پل حرکت می کند.

زمانی که پل در حالت متحرک قرار داشته باشد و به عبارتی باز شده باشد، رانندگان وسایل نقلیه باید در پشت پل متحرک و در فاصله ی ایمن از آن، توقف کنند.

استفاده از این تابلو جهت هشدار به رانندگان و سایر افراد، نسبت به وجود پل های متحرک است. حتی وقتی که پل در حالت عادی قرار دارد یا به عبارتی بسته می باشد، راننده باید با رعایت احتیاط کامل و در نظر گرفتن تمام شرایط ایمنی، از روی آن عبور کند.

کاربرد تابلو پل متحرک، در فضاهای مختلفی از جمله کنار سواحل و شهر های بندری بیشتر است. این تابلو به این صورت است که یک طرف پل یا کل آن، قابل حرکت می باشد.

در همه ی تابلوها به خصوص تابلو پل متحرک، از تصاویر گرافیکی برای بیان مفهوم استفاده می شود، چرا که همه ی افراد با تمامی زبان ها بتوانند آن ها را درک کنند.

شما می توانید تصویر این تابلو را در شکل زیر مشاهده کنید:

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

با توجه به اینکه تعداد تابلو های راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلو پل متحرک می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلو ها، استفاده کنید.

لینک دانلود این سوالات در مطلب همین بخش فعال می باشد، کافی است با خرید این بسته طلایی و مرور آن ها قبل از آزمون آیین نامه، شاهد موفقیت خود باشید.

برای آشنایی با سوالات بیشتر در مورد تابلو پل متحرک، بهتر است در پایان این پست با ما همراه باشید:

مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلوی پل متحرک
  2. تابلوی خطر بالا آمدن آب
  3. تابلو پل در حال پایین آمدن است
  4. هیچ کدام

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلو پل متحرک مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلو های راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *