تابلو شانه خطرناک

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو شانه خطرناک اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو شانه خطرناک

تابلو شانه خطرناک یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلو شانه خطرناک از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلو شانه خطرناک عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلو شانه خطرناک، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلو شانه خطرناک که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلوها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو شانه خطرناک

در دو طرف جاده ها شانه های خاکی جاده قرار دارد، که کاربرد اصلی و ضروری این شانه ها در جاده ها، برای توقف وسایل نقلیه در حاشیه ی جاده می باشد.

معمولا شانه ی خاکی هم سطح جاده می باشد و در صورت تفاوت سطح آن ها، اختلاف آن ها با جاده حداکثر یک و نیم سانتی متر باید بوده.

تابلوی شانه جاده خطرناک، اغلب در مسیرهایی که دارای شیب جاده ای تند و ناهموار است و خطر رانش خاک و سنگ ریزه در شانه های راه و جاده وجود دارد، نصب می گردد، تا خودروها تصمیم به توقف غیر اجباری در این شانه ها نکرده، چرا که کنترل خودرو بخاطر غیر هم سطح بودن و خطرهای در پیش رو ممکن است تا حدی دشوار باشد و باعث حادثه شود.

با دیدن تابلو شانه خطرناک رانندگان باید سرعت خودرو خود را کنترل کرده و در مسیر به گونه ای حرکت کنند که انحراف از مسیر نداشته و مجبور به توقف اجباری در شانه های خطرناک نگردند.

شما تصویر این تابلو را می توانید در زیر مشاهده کنید:

تابلو شانه خطرناک

نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه ها، اطلاعات مهمی را به تمام افراد اعم از عابران و رانندگان وسایل نقلیه، می دهد. تابلو شانه خطرناک به عنوان راهنما، موجب حفظ نظم و کاهش تصادفات می گردد.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

با توجه به اینکه تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلوی شانه ی خطرناک می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلوها، استفاده کنید.

شما می توانید جهت آشنایی بیشتر با تابلوی شانه ی خطرناک، سوالات مهم زیر را مطالعه فرمایید:

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

  1. تابلو شانه خطرناک می باشد
  2. تابلو راه لغزنده می باشد
  3. یک تابلوی راهنمای مسیر می باشد
  4. یک تابلوی انتظامی می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم این تابلو چی می باشد؟

  1. تابلو شانه ی خطرناک
  2. تابلو راه لغزنده است
  3. جزو تابلوهای انتظامی است
  4. گزینه های ۲ و ۳

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلوی شانه ی خطرناک مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *