تابلو عبور عابر پیاده

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو عبور عابر پیاده اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو عبور عابر پیاده

تابلوی عبور عابرپیاده یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

تابلوی عبور عابرپیاده از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی عبور عابرپیاده عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

هدف از نصب و به کارگیری علائم اخطاری از جمله تابلوی عبور عابرپیاده، هشدار خطرات پیشرو به افراد و انجام اقدامات فوری می باشد. به طوری که هر فردی با مشاهده ی این تابلو بتواند تصمیمات مناسبی را اخذ کند.

هر تابلوی ترافیکی از جمله تابلوی عبور عابرپیاده که در که در خیابان ها و جاده های نصب می شوند، باید به راحتی قابل رویت باشند و پیام مورد نظر را به تمام افراد برسانند. آشنایی با مفهموم این تابلوها و پیروی از آن ها، مانع از قانون شکنی و ایجاد نظم می شود.

کاربرد و ویژگی های تابلو عبور عابر پیاده

تابلوی عبور عابرپیاده، در مورد عبور پیاده هشدار داده و هر راننده ای باید با مشاهده ی آن، از سرعت خود کاسته، چون عابرین پیاده از این مکان ها عبور می کنند.

نصب علائم راهنمایی و رانندگی در راه ها، اطلاعات مهمی را به تمام افراد اعم از عابران و رانندگان وسایل نقلیه، می دهد. تابلوی عبور عابرپیاده به عنوان راهنما، موجب حفظ نظم و کاهش تصادفات می گردد.

تصویر این تابلو را در زیر می توانید مشاهده کنید:

نکته: تابلوی عبور عابرپیاده را با تابلو گذرگاه عابر پیاده، اشتباه نگیرید. در تصویر تابلو گذرگاه عابر پیاده، یک خط کشی رسم شده است که در تابلوی عبور عابر پیاده نمی باشد.

شما تصویر تابلو گذرگاه عابر پیاده را در زیر می توانید ببینید و تفاوت آن را با تابلوی عبور عابرپیاده درک کنید:

تفاوت تابلوی عبور عابرپیاده با تابلو گذرگاه عابر پیاده در چیست؟

برای پاسخ به این سوال، می توان به دو مورد اشاره کرد:

  • تابلو گذرگاه عابر پیاده در مکان هایی نصب می گردد که خط کشی وجود داشته باشد.
  • تابلوی عبور عابرپیاده در مکان هایی نصب می گردد که خط کشی وجود ندارد و عابرین از آن عبور می کنند.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

با توجه به اینکه تعداد تابلوهای راهنمایی و رانندگی که یکی از آن ها تابلوی عبور عابرپیاده می باشد، بسیار زیاد است و به خاطر سپردن آن یک کار وقت گیر می باشد، هم چنین احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر نیز زیاد است، ما به شما پیشنهاد می کنیم که از نمونه سوالات آیین نامه تابلوها، استفاده کنید.

شما می توانید اطلاعات بیشتری راجع به تابلو عبور عابر پیاده، در سوالات زیر بیابید:

سوال ۱ – مفهوم این تابلو در کدام گزینه صحیح است؟

تابلو عبور عابر پیاده

  1. تابلوی عبور عابرپیاده
  2. تابلو گذرگاه عابر پیاده
  3. تابلو عبور کودکان
  4. تابلوی عبور عابرپیاده ممنوع است

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم این تابلو چه می باشد؟

  1. تابلوی عبور عابرپیاده
  2. تابلو گذرگاه عابر پیاده
  3. تابلو عبور کودکان
  4. تابلو عبور عابر پیاده ممنوع است

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

امیدواریم این مطلب تهیه شده در سایت مرسی تست در مورد تابلو عبور عابر پیاده مورد استفاده ی شما داوطلبان قرار بگیرد. اطلاعات بیشتری راجع به سایر تابلوهای راهنمایی و رانندگی در مطالب دیگر سایت قرار داده شده که می توانید از آن ها استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *