تابلو عبور گاری ممنوع

آیا می خواهید بدانید تابلو عبور گاری ممنوع چیست و چه کاربردی دارد؟ پس در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

معرفی تابلو عبور گاری ممنوع

یکی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی که ممکن است در جاده ها و خیابان ها، آن را دیده باشید، تابلو عبور گاری ممنوع می باشد. این تابلو در واقع عبور گاری با اسب را در مناطق خاصی محدود می کند و اجازه ی عبور به آن ها نمی دهد.

این تابلو از گروه تابلوهای بازدارنده و انتظامی می باشد و به شکل دایره ای با نوار حاشیه ی قرمز رنگ می باشد و تصویر یک گاری با اسب در مرکز آن آمده است. شما می توانید شکل آن را در زیر ببینید:

تابلو عبور گاری ممنوع

در واقع هدف از نصب این تابلو در مکان هایی می باشد که ممکن است خطرات احتمالی برای گاری و حیوانی که آن را حمل می کند وجود داشته باشد. برا مثال یکی از این مناطق، خیابان ها می باشند.

تردد وسایل نقلیه ی زیاد با سرعت های بالا در خیابان ها، دارای خطرات زیادی برای گاری و اسب است. از این رو با نصب تابلو عبور گاری ممنوع در این مکان ها، امنیت این وسیله ی نقلیه، حفظ می شود و از خطر تصادف در برخورد با دیگر وسایل نقلیه جلوگیری می گردد.

هر فردی که گاری و اسب را هدایت می کند، باید با دیدن این تابلو به آن توجه بسیاری داشته باشد، چرا که بازی کردن با جان خود و مال خود شوخی نیست.

در برخی از مناطق روستایی هنوز از اسب و گاری استفاده ی فراوانی می شود و شاید هم در بعضی از شهرهای بزرگ و در مکان های تاریخی آن، از این وسیله ی نقلیه استفاده کنند. اما باید این را بدانید که عبور این وسیله در هر مکانی جایز نمی باشد.

تابلوهای مشابه تابلو عبور گاری ممنوع

ممکن است بسیاری از داوطلبان آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی به دلیل شباهت بسیار زیاد تابلوها، آن ها را با یکدیگر اشتباه بگیرند و از این رو با پاسخ دادن اشتباه به آن ها، شانس موفقیت در آزمون آیین نامه را از دست بدهند.

اگر شما این تابلوها را مفهومی یاد بگیرید و کاربرد هر یک را بدانید، احتمال اشتباه گرفتن آن ها با یکدیگر بسیار کم می باشد و از این رو می توانید تعداد سوالات درست بیشتری را در آزمون پاسخ دهید.

یکی از تابلوهایی که با تابلو عبور گاری ممنوع می تواند شباهت داشته باشد، تابلو عبور چرخ دستی ممنوع است. در تصویر این تابلو اثری از حیوانی که آن را حمل می کند نیست. تصویر این تابلو را می توانید در زیر ببینید:

این تابلو در واقع تردد چرخ دستی را در مکان های خاصی منع می کند. این تابلو دقیقا از نظر ویژگی های ظاهری مانند تابلو عبور گاری ممنوع می باشد، تنها با این تفاوت که نوع وسیله ی نقلیه متفاوت می باشد.

نکاتی پیرامون آزمون های آیین نامه

لطفا با تهیه و مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه، از آمادگی بیشتری در آزمون آیین نامه برخوردار شوید. این سوالات می تواند کمک زیادی به قبولی شما در آزمون داشته باشد.

ما لینک دانلود این سوالات را در همین بخش از مطالب قرار داده ایم و کافی است با مراجعه به این لینک، نسبت به خرید آن اقدام کنید و قبل از زمان آزمون خود به مرور آن ها بپردازید.

مطالعه ی نمونه سوالات زمان کمتری را نسبت به مطالعه ی کتاب آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی از شما می گیرد. چرا که بسیاری از داوطلبان به دلیل کمبود وقت، زمان کافی برای مطالعه ی کتاب حجیم و قطور آیین نامه را ندارند.

بنابراین منطقی ترین راه نیز همین مطالعه ی سوالات می باشد. در زیر تعدادی از سوالات که با تابلو عبور گاری ممنوع نیز مرتبط می باشد برای شما آورده شده است.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه درست می باشد؟

تابلو عبور گاری ممنوع

  1. تابلو عبور چرخ دستی ممنوع
  2. تابلو عبور گاری ممنوع
  3. تابلو عبور اسب ممنوع
  4. تابلو عبور حیوانات اهلی ممنوع

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو عبور گاری ممنوع
  2. تابلو عبور چرخ دستی ممنوع
  3. تابلو عبور افراد روستایی ممنوع
  4. گزینه های ۲ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *