تابلو راهنمای مسیر

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد تابلو راهنمای مسیر می باشید، ابتدا این مطلب که در سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید تا اطلاعات کاملی به شما دهد.

معرفی تابلو راهنمای مسیر

هدف از نصب تابلو راهنمای مسیر در جاده ها، کمک به رانندگان برای حرکت ایمن تر و کارآمد تر در راه ها می باشد تا به مقصد خود برسند. اطلاعاتی که این تابلوها ارایه می دهند، بسیار گوناگون می باشند.

برای مثال در مورد میزان مسافت باقی مانده، مسیرهای مقصد، جهت های حرکت و … به رانندگان راهنمایی داده. این تابلوها که از تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی می باشد، در اشکال و رنگ های مختلفی دیده شده است که هر کدام دارای معانی متفاوتی می باشد.

از کاربردهای تابلو راهنمای مسیر می توان به راهنمایی در مورد اماکن تفریحی، مذهبی و تاریخی اشاره کرد که مسافران را در مسیرهای درون شهری و برون شهری راهنمایی می کنند.

تابلو راهنمای مسیر برون شهری معمولا در ورودی ها و بزرگ راه های شهر و درست قبل از تقاطع ها نصب می گردد. ما تعدادی از این تابلو ها را در تصاویر زیر قرار داده ایم.

تابلو راهنمای مسیر تابلو راهنمای مسیر تابلو راهنمای مسیر تابلو راهنمای مسیر

در واقع این تابلوها، اطلاعات مسافت پیموده شده و جهت را در اختیار رانندگان قرار می دهد. تابلو راهنمای مسیر شامل نشانگر های مسیر بزرگ راه، علایم خیابان، نشانگر کیلومتر، علایم خروج، علایم جاده و عوارض، علایم محل استراحت و … می باشند.

هم چنین برای راهنمایی رانندگان به شهرها، روستاها و سایر مقاصد محلی از جمله رودخانه، پارک ملی، حیات وحش و مکان های تاریخ مناسب می باشد.

ما در زیر به برخی از مزیت های استفاده از این تابلو در راه ها اشاره کرده ایم. پس با ما همراه باشید.

مزیت های استفاده از تابلوی هدایت مسیر

کاهش میزان تلفات: شاید برایتان جالب باشد که بدانید برخی از رانندگان به دلیل عدم توجه به تابلوهای راهنمای مسیر، تلفات در جاده ها را بیشتر می کنند. در واقع یکی از اهداف استفاده از تابلوهای اطلاعاتی نیز همین می باشد که خطرات جاده ای را کم کند.

این تابلو را به عنوان یک آدرس دهنده ی مورد اطمینان می باشند که راننده با توجه به آن می تواند به راحتی مسیر خود را پیدا کند و حواسش از رانندگی پرت نشود.

از طرفی دیگر رانندگان با استفاده از این تابلوها، انحرافات مسیر را پیدا می کنند و راحت تر در مسیر اصلی خود حرکت می کنند. پس تابلوهای راهنمای مسیر نقش موثری در کاهش تلفات خواهد داشت.

آدرس دهی استاندارد: گاهی أوقات تابلوهای راهنمای مسیر، اطلاعاتی مانند نام مکان و مسیرهایی هستند که رانندگان به دنبال آن می گردند. در این صورت توجه داشتن به این تابلوها باعث می شود به راحتی مقصد خود را پیدا کنید و در مسیر درست حرکت کنید.

پیشگیری از سردرگمی: گاهی أوقات رانندگان به دلیل مشغله های فکری که دارند نمی توانند به آدرس خود تمرکز داشته باشند و از این رو دچار سردرگمی می شوند. حال اگر راننده به این تابلوها توجه داشته باشد، از سردرگمی ها رها می شود و با آرامش خاطر می تواند به مسیر خود ادامه دهد.

تابلوهای هدایت مسیر به رنگ سبز چیست؟

یک تابلو راهنمای مسیر سبز رنگ با نام شهرهای اطراف و اعداد به شما نشان داده می شود که چقدر از این مکان ها در کیلومتر فاصله دارید. این علائم به شما می گوید کجا می باشید و از کدام راه و مسافت باید عبور کنید.

تابلوهای راهنمای مسیر به رنگ آبی چیست؟

تابلوهای آبی خدمات رانندگان مانند بنزین، غذا، و اسکان را ارایه می دهد. تابلوهایی که محل سرویس های کنار جاده را نشان می دهند دارای پس زمینه آبی می باشند. این علائم به شما در مورد خدماتی که در مسیر جاده هستند اطلاع می دهد.

تابلوهای هدایت مسیر به رنگ قهوه ای چیست؟

تابلو های قهوه ای شما را به مناطق تفریحی عمومی، پارک های ملی، نقاط دیدنی تاریخی و مکان های دیدنی هدایت کرده.

تابلوهای راهنمای مسیر به رنگ سفید چیست؟

از این تابلوها برای راهنمایی در جاده های غیر اصلی استفاده شده.

در زیر تعدای از نمونه سوالات ایین نامه مربوط به این تابلو را معرفی کرده ایم و از شما می خواهیم به مرور ان بپردازید.

سوال – نام این تابلو چیست؟

  1. راهنمای مسیر
  2. تابلو آگاهی دهنده
  3. تابلو انتظامی
  4. تابلو هشدار دهنده

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *