تابلو منطقه محدودیت سرعت

اگر می خواهید در مورد تابلو منطقه محدودیت سرعت، اطلاعاتی کسب کنید، ابتدا این مطلب که در سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو منطقه‌ محدودیت سرعت

تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت یک از تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی می باشد که بسیار در خیابان ها و جاده های مشاهده کرده اید. این تابلو از دسته ی تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده می باشد.

از جمله ویژگی های ظاهری که می توان برای این تابلو برشمرد، چهار گوش بودن آن است و یک علامت دایره با حاشیه ی قرمز درون آن قرار گرفته است. در مرکز این دایره عددی نوشته شده که محدودیت سرعت را اطلاع می دهد.

تابلو منطقه محدودیت سرعت

هر راننده ای که تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت را مشاهده می کند، باید با وارد شدن به منطقه ی محدودیت سرعت، میزان سرعت خود را تنظیم نماید. سعی کنید قبل از رسیدن به منطقه ی محدودیت سرعت، سرعت خود را تغییر ندهید.

کاربرد تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت

تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت در مناطقی که نیاز به کنترل سرعت دارد مورد استفاده قرار می گیرد. برای مثال این مناطق، مدارس، بیمارستان ها، مراکز تفریحی و پارک ها و دیگر مناطق پر ترافیک می باشند که باید میزان سرعت در آن ها رعایت گردد.

هدف از اعمال محدودیت های سرعت در این مناطق، حفظ ایمنی برای افراد آن منطقه است. از این رو باعث زندگی بهتر شهروندان در این مناطق می شود.

از این رو تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت در مناطقی نصب می گردد که نیاز به کنترل سرعت ویژه ای دارند.

همان طور که تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت در برخی از مناطق نصب می گردد، تابلوی دیگری نیز وجود دارد که إتمام این محدودیت را اطلاع می دهد. تابلویی که در زیر مشاهده می کنید، تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت می باشد.

تابلوهای مشابه تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت

همان طور که گفتیم شباهت برخی از تابلوها، داوطلبان را بر سر آزمون های آیین نامه گمراه می کنید. تابلویی که با تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت شباهت زیادی دارد تابلو محدودیت سرعت می باشد که در تصویر زیر مشاهده می کنید.

این تابلو جزو تابلوهای انتظامی می باشد که به کاری دستور می دهد و از کاری باز می دارد. در واقع ممنوعیت خاصی را به رانندگان اعلام می کند.

این تابلو به صورت دایره است و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگی می باشد که میزان سرعت را در مرکز این دایره نوشته است.

اکنون که با تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت آشنا شدید و تابلوهای مشابه آن را مشاهده کردید، می خواهیم تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما بیاوریم که مربوط به این تابلوها می باشد.

با دقت و درک این سوالات می توانید از شانس بیشتری در قبولی آزمون های آیین نامه برخوردار شوید. هم چنین می توانید با استفاده از لینک دانلود بسته طلایی که در همین بخش موجود است، نسبت به تهیه و مطالعه ی مابقی سوالات اقدام فرمایید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو منطقه محدودیت سرعت

  1. تابلو منطقه محدودیت سرعت
  2. تابلو محدودیت سرعت
  3. تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت
  4. تابلو پایان محدودیت سرعت

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه درست می باشد؟

  1. تابلو منطقه محدودیت سرعت
  2. تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت
  3. تابلو محدودیت سرعت
  4. تابلو پایان محدودیت سرعت

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۳ – این تابلو چه نام دارد؟

  1. تابلو منطقه محدودیت سرعت
  2. تابلو محدودیت سرعت
  3. تابلو پایان منطقه محدودیت سرعت
  4. تابلو پایان محدودیت سرعت

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۴ – تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت جزو کدام دسته از تابلوهای می باشد و چه شکلی دارد؟

  1. تابلوهای انتظامی و به شکل دایره است
  2. تابلوهای اخباری و به شکل دایره است
  3. تابلوهای انتظامی و به شکل چهاگوش
  4. تابلوهای اخباری و به شکل چهارگوش

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

امیدواریم این مطالب در مورد تابلوی منطقه‌ی محدودیت سرعت برای شما داوطلبان آزمون آیین نامه مفید باشد. ما در بخش های دیگر این سایت، در مورد تمام تابلوهای راهنمایی و رانندگی توضیح داده ایم و سوالات مربوط به هر یک را در پایان مطلب آن گذاشته ایم.

با توجه به این که مطالعه ی مبحث تابلو ها می تواند کمک بسیاری در قبولی شما در آزمون آیین نامه داشته باشد، پس حتما این مطالب را مرور کنید تا از شانس بیشتری در قبولی در آزمون آیین نامه برخودار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *