کدام نوع از خطوط پارک در این شکل نشان داده شده است

کدام نوع از خطوط پارک در این شکل نشان داده شده است؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه امسال بوده است که جهت مشاهده کامل سوال و پاسخ آن می‌توانید به مطلب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

کدام نوع از خطوط پارک در این شکل نشان داده شده است؟

خطوط پارک

  1. مورب
  2. عمودی
  3. افقی
  4. هیچکدام

پاسخ صحیح گزینه ۱

معرفی خطوط پارک

جهت منظم کردن تردد وسایل نقلیه به یک امر ضروری و به دور از اجتناب نیاز داریم و با افزایش بیش از حد تعداد وسایل نقلیه در زندگی انسان‌ها، نیاز به یک کار استاندارد جهت سامان بخشیدن و منظم کردن تردد وسایل نقلیه در خیابان‌ها را خواهیم داشت.

حرکت نامنظم و نامتناسب وسایل نقلیه از درون خیابان‌ها و معابر باعث بروز سانحه و ترافیک می‌شود. از این رو وجود خط‌کشی‌ها از جمله راه‌هاییست که جهت سامان بخشیدن و مرتب کردن جریان‌های ترافیکی استفاده می‌شود.

تمامی ما انسان‌ها در زندگی روزانه خود با این خط کشی معابر و راه‌ها برخورد کرده‌ایم و نبود این خط‌کشی‌های به ظاهر ساده می‌تواند نتایج بسیار زیادی را بر زندگی انسان وارد کند. خط‌کشی‌ها با توجه به خاصیتی که دارند جز علائم افقی به حساب می آیند و موانع فیزیکی را جهت هدایت ترافیک‌ها ایجاد نمی‌کند.

در واقع مظلوم واقع شدن و نادیده گرفتن آنها باعث ایجاد هرج و مرج و بی‌نظمی در جریان‌های ترافیکی می‌شود و نتایج جبران ناپذیری را به بار می آورد. این در حالی است که وجود آنها و رعایت کردن از آنها باعث منظم ساختن حرکت وسایل نقلیه می‌شود.

بسیاری از تصادفات کاربران به دلیل بی‌ توجهی به این علائم افقی است. وجود خط‌کشی‌ های پارکینگ‌ ها نوعی از خط‌کشی‌ های افقی می‌ باشند که در ادامه مطلب به توضیح آن می‌پردازیم.

برخلاف تصور بسیاری از افراد که خط‌کشی‌ ها فقط مخصوص جاده‌ های برون شهری و معابر و خیابان‌ های شهری است، باید بگوییم که این مورد اشتباه است. امروزه استفاده از خط‌کشی‌ ها در تمام نقاط شهری و مکان‌ هایی که خودرو ها در تردد هستند، مشاهده می‌ شود و مورد استفاده قرار گرفته است.

از جمله محیط پارکینگ‌ ها می‌ باشد که استفاده از خط‌ کشی در پارکینگ‌ ها جزئی از خط کشی معابر است و جز زیر شاخه‌ های خط کشی محوطه به حساب می‌ آید. از آن جایی که پارکینگ‌ ها محل تجمع تعداد زیادی از وسایل نقلیه در محیط‌ های کوچکی هستند، نیازمند منظم سازی آنها می باشد، پس استفاده از خط‌کشی‌ ها با استاندارد های صحیح باعث ایجاد نظم و ایمنی در پارکینگ‌ ها می‌ شود.

در خط‌کشی‌ هایی که در پارکینگ‌ ها استفاده می‌ شود علاوه بر خط کشی محل پارک خودرو، برای معابر حرکتی و محیط‌ های گردشی وسایل نقلیه نیز از خطوطی استفاده می‌ شود، تا وقتی که یک خودرو از لحظه وارد شدن به پارکینگ تا لحظه توقف و پارک و خروج از آن بتواند مسیر درستی را طی کند.

در پارکینگ‌ ها معمولاً از خط‌کشی‌ های عمودی برای تعیین محل پارک خودرو ها استفاده می‌ شود و در برخی دیگر از خط‌کشی‌ های مورب استفاده شده. خط‌کشی‌ های افقی به دلیل استفاده زیاد از طول بیشتر در محیط‌ ها در پارکینگ‌ ها کم تر استفاده شده و معمولاً در خیابان‌ های شهری که محدودیت فضا وجود ندارد به کار گرفته می‌ شود.

در صورتی که تعداد پارکینگ‌ ها بسیار زیاد باشد و هم چنین در پارکینگ‌ های مسقف، برای پارک خودرو ها از شماره گذاری استفاده می‌ شود تا رانندگان در این پارکینگ‌ ها دچار سردرگمی نشوند و محل پارک خودرو خود را به راحتی پیدا کنند.

این شماره‌ ها می‌ تواند به صورت خط نوشته‌ هایی بر سطح پارکینگ‌ ها نوشته شود تا باعث راهنمایی بیشتر رانندگان گردد. در پارکینگ‌ ها چنان که محوطه مسقف باشد به دلیل اینکه نور محیط اغلب به وسیله سایر منابع روشنایی تامین می‌ شود استفاده از دانه‌ های شیشه‌ ای در خط‌کشی‌ ها کاربردی ندارد و فقط در پارکینگ‌ های روباز در هنگام شب دید بهتری را ایجاد می‌ کند.

برای خط کشی کردن در پارکینگ‌ ها اغلب از رنگ‌ های سفید و زرد استفاده شده، البته می‌ تواند بسته به شرایط از رنگ‌ های دیگری نیز استفاده گردد. همچنین استفاده از نقش‌ های ترافیکی و فلش‌ ها و پیکان‌ ها به صورت افقی کاربرد بسیار زیادی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *