طول یک اتومبیل ۳/۵

اگر می خواهید در مورد طول یک اتومبیل ۳/۵ اطلاعاتی کسب کنید لطفا مطلب تهیه شده در مرسی تست را مطالعه کرده و از نمونه سوالات آیین نامه استفاده کنید.

روش محاسبه طول خودرو

برای رانندگی مطمئن همیشه باید فاصله مناسب را با سایر وسایل نقلیه حفظ کنیم و به بهانه راننده حرفه‌ای بودن نباید فاصله ی کمی با اتومبیل جلویی داشته باشیم. باید گفت که مسافت توقف به عوامل مختلفی بستگی دارد و تنها سیستم ترمز مناسب این کار نیست، از جمله:

  • از دست رفتن زمان
  • نوع سیستم ترمز
  • شرایط جاده
  • کیفیت لاستیک
  • اندازه و وزن وسیله نقلیه

رعایت فاصله مناسب به اندازه طول یک اتومبیل ۳/۵

برای اندازه‌گیری فاصله مناسب با خودروهای دیگر به ازای طی کردن هر ۱۵ کیلومتر بر ساعت باید فاصله‌ای به اندازه طول یک اتومبیل مثلاً حدود ۶ متر را رعایت کنیم. طبق ضریب‌هایی که معرفی می‌کنیم این فاصله نیز می‌تواند بیشتر شود.

سبقت به معنای جلو افتادن و پیش گرفتن از وسیله نقلیه‌ای که در جلوی ما در حال حرکت است اگر قصد سبقت داشتیم باید به نکات زیر توجه کنید:

  • فاصله ایمنی را رعایت کرده و به جلو و پشت سرمان توجه کنیم.
  • به تابلوهای راهنمایی مانند سبقت ممنوع یا عابرین پیاده توجه کرده.
  • با بوق زدن یا چراغ راننده جلویی را از قصد خود آگاه کنیم.
  • سبقت همیشه از سمت چپ راه انجام می‌شود پس در این زمان باید راهنما بزنیم.
  • زمانی که چراغ‌های بزرگ اتومبیل جلویی که از آن سبقت گرفته‌ایم را در آینه اتومبیل خود مشاهده کردیم می‌توانیم به مسیر اولیه بازگردیم برای این کار راهنما زده و به سمت راست خیابان گردش می‌کنیم.

در زیر قوانینی را برای شما گردآوری کرده‌ایم که به شما توصیه می‌کنیم آنها را مطالعه کنید.

قانون ۱: سه راهی‌ها حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که به صورت مستقیم در حال حرکت است حتی اگر عرض خیابانی که در آن در حال حرکت است کمتر از عرض راه تلاقی کننده باشد.

قانون ۲: در تقاطع‌هایی که دو وسیله نقلیه روبروی یکدیگر در حال حرکت می‌باشند و هر دو می‌خواهند وارد یک خیابان شوند، حق تقدم با وسیله‌ای است که می‌خواهد در به سمت راست گردش کند.

قانون ۳: وقتی دو یا چند وسیله نقلیه از دو یا چند راه مختلف به یک تقاطع می‌رسند حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که در طرف راست وسیله نقلیه دیگر در حال حرکت می‌باشد.

قانون ۴: هنگام ورود به میدان‌ها حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که در درون میدان در حال تردد می‌باشد.

قانون ۵: زمانی که وسیله نقلیه متوقف است و شروع به حرکت به جلو یا عقب می‌کند یا دور می‌زند و گردش می‌کند، حق تقدم عبور با وسیله نقلیه‌ای است که در مسیر مجاز در حال تردد می‌باشد.

قانون ۶: در خیابان‌ها و تقاطع‌هایی که وسایل نقلیه روبروی یکدیگر در حال تردد می‌باشند وسیله نقلیه‌ای که مستقیم در مسیر مجاز در حال تردد است نسبت به سایر وسایلی که می‌خواهند گردش به چپ کنند حق تقدم دارند.

قانون ۷: در هنگام پارک خودروها در کنار خیابان، حق تقدم با وسایل نقلیه‌ای است که ضمن حرکت با دنده عقب می‌خواهند پارک کنند و متوقف شوند.

قانون ۸: در گذرگاه‌های پیاده که چراغ راهنمایی و رانندگی نباشد حق تقدم با عابرین پیاده می‌باشد.

قانون ۹: در برخورد راه اصلی با راه فرعی حق تقدم با وسایل نقلیه‌ای است که در راه اصلی در حال تردد می‌باشند، رانندگانی که از راه‌های فرعی وارد راه‌های اصلی می‌شوند باید قبل از ورود به راه اصلی در صورت لزوم بایستند و بعد از رعایت حق تقدم نقلیه‌ای که در مسیر مجاز حرکت می‌کنند وارد این راه شوند.

راه‌های اصلی راه‌هایی هستند که دارای عرض بیشتری می‌باشند و در برخورد آنها با راه‌های فرعی بر سرشان تابلوهایی مثل تابلوی ایست یا رعایت حق تقدم قرار داده شده است.

قانون ۱۰: در راه‌های کوهستانی یا شیبدار که در آن ها عبور از کنار وسایل نقلیه مشکل می‌باشد، حق تقدم با وسایل نقلیه‌ای است که در سربالایی‌ها در حال حرکت هستند و راننده‌ای که در سرازیری در حال حرکت می‌باشد باید کنار رود.

در راه‌های مسطح که دو طرف راه منتها به کوه و پرتگاه می‌باشد، حق تقدم با وسایل نقلیه‌ای است که در طرف پرتگاه در حال تردد هستند.

قانون ۱۱: در راه‌هایی که مسیر حرکت وسایل نقلیه به دلیل وجود موانع مثل مصالح ساختمانی، ماشین‌های پارک شده، چاله‌ها و حفاری‌ها و …. بسته شده باشد یا فضای کافی برای عبور آن وسیله نقلیه وجود نداشته باشد حق تقدم با وسیله نقلیه‌ای است که مسیر عبوری برای آن باز است یا سهم بیشتری از فضا برای عبور را دارد.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا اطلاعات کافی درباره طول یک اتومبیل ۳/۵ کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *