کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد که بسیار مهم است و در آزمون‌های بسیاری تکرار شده است، جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره این مبحث به شما توصیه می‌کنیم مطلب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

یکی از موارد بسیار مهمی که باید در حین رانندگی به آن توجه کنید عابران پیاده می‌باشند، زیرا که یکی از آسیب پذیرترین افراد در سانحه‌های تصادفی به حساب می‌آیند.

ما در این مطلب سعی کرده‌ایم که در مورد مبحث‌هایی همچون چراغ عابر پیاده، تابلوهای آن و انواع گذرگاه‌ها صحبت کنیم و همچنین قوانین مربوط به عابرین پیاده در کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی را بررسی کنیم.

چراغ پیاده چند رنگ می‌باشد؟

در تقاطع‌هایی که چراغ‌های مخصوص عابرین پیاده نصب شده است، این چراغ‌ها دارای دو رنگ سبز و قرمز هستند که برای عبور آنها حتماً باید مورد توجه قرار بگیرند. اما اگر بخواهیم مفهوم این دو رنگ سبز و قرمز که در این چراغ‌ها به کار رفته است را توضیح دهیم به صورت زیر بیان می‌کنیم:

  • عابرین پیاده با دیدن چراغ قرمز باید بایستند و وارد خیابان نشوند
  • عابرین پیاده با دیدن چراغ سبز اجازه عبور از عرض خیابان را خواهند داشت

اگر بخواهیم تفاوت چراغ‌های راهنمایی و رانندگی را با چراغ عابر پیاده بیان کنیم باید بگوییم که چراغ‌های راهنمایی در تقاطع‌ها برای نظم بخشیدن به عبور و مرور وسایل نقلیه استفاده می‌شوند که دارای سه رنگ قرمز زرد و سبز هستند، در صورتی که چراغ مخصوص عابرین پیاده تنها دارای دو رنگ سبز و قرمز می‌باشد.

تابلوهای مخصوص عابرین پیاده و کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

علامت‌های بسیار زیادی برای عابرین پیاده در آیین نامه راهنمایی و رانندگی در نظر گرفته شده است که این موضوع اهمیت عابرین را نشان می‌دهند که ما در اینجا به برخی از این تابلوها می‌پردازیم و شما با آنها آشنا خواهید شد.

تابلوی گذرگاه عابر پیاده: این تابلو نشان می‌دهد که به گذرگاه عابرین پیاده که همان خط‌کشی‌ها می‌باشد نزدیک شده‌اید. پس باید احتیاط کامل را رعایت کنید و جهت توقف کردن و ایستادن آماده شوید. این تابلو جز تابلوهای اخطاری می‌باشد.

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

تابلوی گذرگاه پیاده: تابلوی دیگری که در این زمینه وجود دارد و به صورت اخباری می‌باشد و در محل گذرگاه عابرین پیاده نصب می‌شود. نام این تابلو گذرگاه پیاده است که به رنگ آبی می‌باشد.

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

تابلوی عبور عابرین پیاده: کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که وقتی شما این تابلو را مشاهده کردید باید از میزان سرعت خود کم کنید. زیرا ممکن است عابرین پیاده از این راه در حال عبور باشند.

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

اگر بخواهیم تفاوتی بین تابلوی عبور عابر پیاده و تابلو گذرگاه عابر پیاده ارائه دهیم می‌توان آن را در دو نکته زیر خلاصه کرد:

  • تابلوی گذرگاه عابر پیاده در مکان‌هایی نصب می‌شوند که دارای خط‌کشی باشند
  • تابلوی عبور عابر پیاده در مکان‌هایی نصب می‌شوند که خط کشی وجود ندارد اما عابرین پیاده ممکن است از آنجا عبور کنند

تابلوی عبور کودکان: نوع دیگری از تابلو که نشان می‌دهد در این مکان کودکان ممکن است از عرض راه عبور کنند و شما باید احتیاط کامل را رعایت کنید این گونه تابلوها می‌باشد.

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

در بعضی از راه‌های دیگر که برای عابرین پیاده مکان‌هایی را در نظر گرفته‌اند، ممکن است که شما تابلوهای زیر را نیز مشاهده کرده باشید.
تابلوی فقط عبور پیاده مجاز است که در شکل زیر شما نمونه این تابلو را مشاهده می‌کنید.

کدام تابلو درباره عبور عابر پیاده هشدار می دهد؟

تابلوی دیگر تابلوی فقط عبور پیاده و دوچرخه مجاز است که شما شکل آن را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید.

فقط عبور عابر پیاده و دوچرخه سوار مجاز می باشد

تابلوی عبور پیاده ممنوع: این تابلو به شما بیان می‌کند که عبور عابرین پیاده در این راه ممنوع می‌باشد و ورود به این راه برای عابران و افراد بسیار خطرناک است.

عبور پیاده ممنوع

ما چند نمونه دیگر از تابلوهای مربوطه که به عابرین پیاده ربط دارد را در زیر برای شما بیان کردیم:

تابلوی روگذر یا زیرگذر

تابلوی روگذر یا زیر گذر

تابلوی روگذر یا زیر گذر

تابلو شروع محل پیاده‌روی

تابلوی شروع محل پیاده روی

عابرین پیاده برای عبور از خیابان چه باید کنند؟

برای عبور از عرض خیابان‌ها مکان‌های مخصوصی برای عابرین در نظر گرفته شده است. برای مثال خط‌کشی‌های مخصوص عابر پیاده، پل عابر پیاده، زیر گذرها، رو گذرها و … که همواره برای گذر از عرض خیابان باید توجه کنید تا بتوانید با ایمنی بیشتری از خیابان‌ها عبور کنید.

هنگام عبور از خیابان‌ها از پریدن یا دویدن با عجله به داخل خیابان خودداری کنید و بعد از کسب اطمینان از نبودن خطر وارد خیابان شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *