از بوق به چه منظوری استفاده میشود

از بوق به چه منظوری استفاده میشود؟ جهت مشاهده پاسخ این سوال می‌توانید به مطلب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

آیا شما از آن دسته از رانندگانی می‌باشید که از نحوه استفاده از بوق خودرو اطمینان دارید؟

بوق زدن همان قدر که می‌تواند نتیجه بخش باشد، می‌تواند باعث ایجاد آلودگی صوتی در محیط اطراف ما شود. آلودگی که به چشم نمی‌آید اما می‌تواند آثار روحی و روانی زیادی روی انسان‌ها ایجاد کند.

باید اعتراف کنیم که اکثر ما انسان‌ها سهم بزرگی در ایجاد این آلودگی‌ها داریم، این کار شاید کمی سخت باشد اما با افزایش آگاهی و توجه به حقوق دیگران می‌توانیم در طول روز کمتر از بوق استفاده کنیم تا شهر سالم‌تر داشته باشیم. ما در این مطلب سعی کردیم در مورد بایدها و نبایدهای بوق زدن صحبت کنیم و شاید همین امر بهانه‌ای باشد تا این رفتار نادرست را اصلاح کنیم.

بوق خودرو باید چقدر صدا تولید کند؟

بوق در خودروها وسیله‌ای می‌باشد جهت هشدار دادن رسیدن یا حضور وسایل نقلیه به دیگران. همه اتومبیل‌ها، کامیون‌ها کشتی‌ها، قطارها و در برخی موارد دوچرخه‌ها نیز دارای بوق هستند. بوق استاندارد از طریق قطع و وصل کردن الکترومغناطیس کار می‌کند و طبق قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی صدای بوق در خودروها معموله باید ۱.۸ تا ۳.۵ کیلو هرتز باشد.

این صدا در سر و صدای عادی و دیگر اتومبیل‌ها به خوبی قابل شنیدن می‌باشد، برخی از بوق‌ها به صورت دوقلو تولید می‌شوند که صدای گوش خراشی دارند و در برخی از کشورها یا شهرها استفاده کردن از این نوع بوق‌ها بسیار متداول شده است.

از بوق به چه منظوری استفاده میشود؟

جواب سوال بسیار ساده است، همانطور که قبلاً گفتیم بوق وسیله‌ای است که رانندگان خودرو برای اعلام هشدار به دیگر خودروها یا عابرین پیاده از آن استفاده می‌کنند.

برای مثال اگر یک خودرویی در حال حرکت دچار مشکل یا نقص فنی شود، می‌توان با بوق زدن به دیگران وضعیت را به اطلاع آنها رساند و مانع از بروز تصادف شد، یا اگر وقتی خودرویی به صورت غیر منتظره و خطرناک نزدیک به وسیله نقلیه شما می‌شود می‌توانید با بوق زدن به آن هشدار دهید تا مسیرش را عوض کند و نزدیک شما نشود.

مثال دیگری که می‌توانیم به آن اشاره کنیم این است که برخی از عابران در هنگام عبور از خیابان‌ها به خودروها توجه نمی‌کنند، در این صورت بوق زدن می‌تواند حضور وسایل نقلیه را به آنها اطلاع دهند. تمام این‌ها مواردی هستند که استفاده از بوق را برای رانندگان لازم می‌دارد.

در صورت که بوق زدن به جا و درست استفاده شود می‌تواند از بروز یک حادثه یا تصادف جلوگیری کند. این نکته را در نظر داشته باشیم که بوق به عنوان یک وسیله هشدار دهنده می‌باشد نه یک وسیله خبر دهنده و اعتراضی.

برای مثال وقتی که پشت چراغ قرمز هستید و چراغ راهنمای سبز شد، نباید با بوق زدن به رانندگان دیگر اطلاع دهیم این یکی از موارد اشتباه و فراگیری هست که اکثر رانندگان از آن استفاده می‌کنند.

کجا و چه وقت نباید بوق بزنیم؟

برخی از رانندگان با مکان‌هایی که بوق زدن در آن ممنوع می‌باشد آشنا هستند، در این مکان‌ها تابلوهای بوق زدن ممنوع نصب شده است تا رانندگان را نسبت به این موقعیت‌ها آگاه کند.

اگر به کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید متوجه می‌شوید که در آن نوشته شده است بوق زدن مقابله بیمارستان‌ ها، آسایشگاه‌ها و برخی دیگر از مراکز شهری مانند سازمان‌های اداری ممنوع اعلام شده است.

هم چنین بوق زدن‌ های ممتد و دسته جمعی خودرو ها خلاف قانون می‌ باشد و پلیس راهنمایی و رانندگی در این صورت متخلفان را شناسایی و جریمه می‌کند. این نوع بوق زدن در کاروان های عروسی بیشتر مشاهده شده است و طبق قانون می‌تواند جریمه‌ ای در پی داشته باشد.

این قانون هنوز به صورت زیاد قابل اجرا نشده است. همچنین بوق زدن‌هایی که باعث آزار و اذیت مردم شود نیز خلاف قانون است و باعث ایجا اختلال در نظم عمومی می‌شود و پلیس راه می‌تواند طبق قانون با آن ها برخورد کند. بوق زدن در برخی از ساعت‌هایی از شبانه روز نیز خلاف عرف می‌ باشد.

شما با مطالعه ی برخی از نمونه سوالات آیین نامه که در این سایت فراهم شده است، می توانید از شانس بیشتری در قبولی آزمون اصلی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *