چه زمانی راهنما بزنیم

اگر می خواهید بدانید که چه زمانی راهنما بزنیم؟ به شما توصیه می کنیم مطالب تهیه شده در سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید تا پاسخ سوال خود را دریافت کنید.

چه زمانی راهنما بزنیم؟

برای پاسخ به سوال چه زمانی راهنما بزنیم باید بگوییم که این بخشی از یک رانندگی ایمن می باشد که به رانندگان و وسایل اطراف خود اطلاع دهید چه کاری را می خواهید انجام دهید. استفاده از راهنما سخت نمی باشد و تنها کافی است هرجایی که می خواهید گردش انجام دهید یا لاین خود را تغییر دهید، از آن استفاده کنید.

وقتی راهنمای می زنید در واقع با سایر افراد در راه ها ارتباط برقرار می کنید. این کار امنیت را برقرار می سازد و تصادفات را تا حد زیادی کاهش می دهد.

استفاده از راهنما برای گردش

چه زمانی راهنما بزنیم

اهرمی در سمت چپ فرمان قرار دارد که به رنگ مشکی یا طوسی می باشد. وقتی اهرم را به سمت بالا یا پایین می زنید، راهنمای سمت راست یا چپ خودرو روشن می شود. این چراغ تنها در حالتی روشن می شود که خودرو روشن باشد.

چه زمانی راهنما ی سمت چپ بزنیم

یکی از کاربردهای استفاده از راهنما، برای گردش به چپ یا تغییر لاین به لاین سمت چپ، دور زدن از تقاطع یا سبقت گرفتن است که باید از راهنمای سمت چپ استفاده کنیم.

برای این کار اهرم راهنما را به سمت پایین می زنیم. بهتر است این کار را تنها با دست چپ انجام داده و دست راست را برای نگه داشتن فرمان رها نکنیم.

هر گاه راهنما زده شود، یک علامت فلش سبز بر روی صفحه نمایش کیلومتر ظاهر می شود که به صورت یک فلش به سمت چپ یا راست می باشد و با یک صدای تیک تاک همراه است. این نشان دهنده ی این است که راهنمای شما در حال کار کردن است.

سعی کنید همیشه چندین متر قبل از انجام کار بعدی خود راهنما را روشن کرده تا رانندگان پشت سر خود بتوانند تصمیم درستی از حرکات بعدی خود بگیرند. بهترین حالت روشن کردن راهنما از ۳۰ متری قبل از گردش ها می باشد.

چه زمانی راهنما ی سمت راست بزنیم

راهنمای سمت راست

وقتی می خواهید وارد لاین سمت راست شوید، یا به سمت راست گردش کنید و وارد خیابان فرعی شوید، یا در کنار خیابان توقف نمایید از این راهنما استفاده کنید.

برای این کار اهرم راهنما را به سمت بالا بزنید، سپس یک فلش سبز رنگ به سمت راست بر روی صفحه نمایش شما ظاهر شده و صدای راهنما را می شنوید.

اطمینان کسب کنید که بعد از إتمام گردش ها، راهنمای شما خاموش می شود و یا اگر خاموش نشد آن را به صورت دستی خاموش کنید.

در اکثر خودروها، راهنما یه صورت اتوماتیک با برگرداندن فرمان به حالت اولیه خاموش می شود.

اما گاهی أوقات ممکن است درجه ی گردش فرمان کمتر از ۹۰ درجه باشد و راهنما خاموش نشود که شما باید این کار را دستی انجام دهید.

حتی اگر در لاین گردش هم باشید، باز هم راهنما بزنید. هر چند این کار از نظر بسیاری از رانندگان بی فایده است اما ممکن است در آن لاین رانندگانی باشند که با مسیر آشنا نباشند یا به خاطر وجود وسایل نقلیه ی زیاد قادر به دیدن تابلوها نباشند، از این رو این کار شما آن ها را راهنمایی می کند.

چراغ های راهنمایی خود را خیلی روز روشن نکنید، چون این کار باعث سردرگمی رانندگان می شود و ممکن است خطر تصادفات را بیشتر کند.

استفاده از راهنما برای وارد یا خارج شدن از ترافیک

راهنمای سمت چپ

وقتی می خواهید از کنار پیاده رو خارج شوید از راهنما استفاده کنید. به عبارت دیگر اگر شما در کنار خیابان پارک کرده باشید و بخواهید از حالت پارک خارج شوید، باید راهنما بزنید و سپس به جریان ترافیک بپیوندید.

با توجه به اینکه در کدام سمت خیابان پارک کرده اید از راهنما استفاده کنید. برای مثال اگر در سمت راست خباان پارک کرده اید از راهنمای سمت چپ باید استفاده کرده و اگر در سمت چپ خیابان پارک کرده اید، باید هنگام خارج شدن از حالت پارک راهنمای سمت راست خود را بزنید.

برای ورود به بزرگ راه ها باید راهنما بزنید و هم چنین با استفاده از راهنما از بزرگ راه خارج شوید.

جهت مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه می توانید از لینک دانلود قرار داده شده در همین صفحه استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *