نکات مهم آزمون آیین نامه

قبولی در آزمون آیین نامه راحت و ممکن است به شرط آنکه نکات مهم آزمون آیین نامه را بدانید. در این بخش مرسی تست سعی کرده است تمامی نکاتی که شما برای قبولی در آزمون آیین نامه نیاز دارید توضیح داده و یاد آور شود.

نکات مهم قبل از آزمون آیین نامه

به طور کلی به یاد داشته باشید که برخی نکات را باید قبل از آزمون آیین نامه رعایت کنید که مربوط به حضور شما و قوانین آزمون است، توجه داشته باشید که به همراه داشتن هر گونه وسیله شخصی یا هوشمندی که ممکن است به مثابه تقلب گرفته شود ممنوع است، همچنین استفاده از غلط گیر هم تقلب محسوب می شود. هنرجویان باید به یاد داشته باشند که برای پر کردن پاسخنامه نیاز به خودکار دارند. حتما باید اصل شناسنامه یا کارت ملی را به همراه برگه کاردکس یا کارتکس به همراه داشته باشند.

نکات مهم آزمون آیین نامه در خصوص مفاهیم

تابلو ها و علائم را به خوبی بخوانید و حفظ کنید حدود 6 سوال از آزمون آیین نامه، از این دست مفاهیم خواهد بود و اگر شما به سوالات مربوط به آنها اشتباه پاسخ دهید احتمال مردود شدن شما حتمی خواهد بود.

در خصوص سرعت ها و سرعت مطمئنه اطلاعات داشته باشید یکی از اصلی ترین و مهم ترین سوالات آزمون آیین نامه در سال های متمادی از این بخش بودن است. شما باید تمامی مباحث مربوط به سرعت ها در مکان های مختلف از جمله خیابان ها، آزاد راه های برون شهری و درون شهری را از حفظ باشید زیرا حتما از این بخش با سوالاتی در آزمون رو به رو خواهید شد.

قوانین مربوط به کمک های اولیه، اینکه در شرایط بروز حادثه باید چگونه به مصدومین کمک های اولیه را برسانید هم یکی از مباحثی است که حتما از آن سوال طراحی خواهد شد. رنگ ها و چراغ ها هم جزئی از مفاهیم پایه ثابت طراحان سوال برای آزمون های آیین نامه است که معمولا در دسته سوالات آسان یا متوسط قرار می گیرند.

قوانین مربوط به سبقت، اینکه در چه موقعیتی و مکان هایی و برای کدام یک از وسایل نقلیه سبقت گرفتن مجاز یا ممنوع می باشد هم جزئی از مفاهیمی است که نکات مهمی برای آزمون دارد. وظیفه هرکدام از قطعات فنی، اینکه چه تاثیری دارند و چگونه عمل می کنند نیز بسیار مهم است. این اطلاعات نه تنها برای آزمون کاربردی خواهد بود بلکه بعد ها شما به عنوان راننده به آن نیاز خواهید داشت.

قوانین مربوط به شرایط آب و هوا هم به خصوص در فصل دوم داری نکاتی هستند که در آزمون باید بدانید. مثلا در آب و هوای مه آلود باید چه میزان سرعت داشت و یا کدام یک از چراغ ها را باید روشن کرد. برای مثال شما باید بدانید که در آب و هوای برفی نیاز است که با زنجیر چرخ رانندگی کنید.

سوالات نکته ای آزمون آیین نامه

هدف از طراحی شانه راه در دو طرف خط های عبور و رفت و برگشت جاده ها از چراغ کدام است؟

۱)ایستادن برای استراحت

۲)خط کمکی برای تردد و افزایش ظرفیت

۳) تغییر سرعت برای پیوستن به جریان ترافیک

۴) توقف اضطراری

پاسخ صحیح : گزینه چهارم

سطح روغن موتور را با چه وسیله کنترل نمود؟

۱)در مخزن روغن

۲) سیم روغن گیج روغن

۳) پمپ روغن

۴) فیلتر روغن

پاسخ صحیح : گزینه دو

مفهوم چراغ سبز راهنمایی چیست؟

۱)ایست کامل و سپس عبور

۲) عبور یا گردش آزاد است مگر آنکه گردش نمودن توسط علائم دیگر ممنوع شده باشد.

۳)عبور ممنوع است مگر آن که وسیله نقلیه با سرعت بالا در حال تردد باشد.

۴)برای اتوبوس ها عبور آزاد و سایرین باید توقف کنند.

پاسخ صحیح : گزینه دو

این تابلو نشان دهنده چیست؟

تعمیرگاه

۱) استراحتگاه

۲)پست امدادی

۳)تعمیرگاه

۴)جایگاه سوخت

پاسخ صحیح : گزینه سه

انجام کدامیک از اعمال زیر در خصوص زخمی های صحنه تصادف نادرست است؟

۱)دلجویی از آن ها

۲)دادن خوراکی به افراد زخمی

۳)ایجاد شرایطی که زخمی ها تنها نمانند.

۴) گرم نگه داشتن

پاسخ صحیح : گزینه دو

در جاده های اصلی بیرون، شهر حداکثر سرعت در شب ها چند کیلومتر در ساعت است؟

۱)۸۵

۲) ۹۵

۳) ۶۵

۴) ۷۰

پاسخ صحیح : گزینه یک

اگر شما هم میخواهید در اولین آزمون موفق شوید ولی زمان کافی برای مطالعه به شما خواندن سوالات آیین نامه با پاسخ را توصیه میکنیم. برای دریافت نمونه سوالات آیین نامه و بسته طلایی آزمون آیین نامه کافی است به مرسی تست مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *