نحوه پارک در سربالایی و سرازیری

ما قصد داریم در این مطلب از سایت مرسی تست به صحیح‌ ترین نحوه پارک در سربالایی و سرازیری وسایل نقلیه اشاره کنیم.

صحیح‌ ترین نحوه پارک در سربالایی و سرازیری وسایل نقلیه

در هر شهر کوچه و خیابان‌ های سر بالایی یا سرازیری بسیار زیادی وجود دارند، اگر بخواهیم ماشین خود را در این شرایط پارک کنیم، حتماً با نگرانی زیادی روبرو خواهیم شد.

چرا که ممکن است پارک وسیله نقلیه در این شرایط باعث حرکت و برخورد با موانع دیگر گردد و دردسر برایمان ایجاد کند. اما اگر طبق روش‌ ها و استاندارد های خاصی این کار انجام شود، وسیله نقلیه از حالت پارک خارج نمی‌شود و خیالمان از بابت آن راحت خواهد بود.

ما در زیر به معرفی چند نکته مهم می‌ پردازیم که در هنگام پارک خودروی خود در سرازیری یا سر بالایی، آن ها را رعایت کنید و مطمئن باشید که هیچ مشکلی برای آن پیش نخواهد آمد.

ابتدا ترمز دستی را بکشید

بسیاری از رانندگان عادت کرده‌ اند که بدون کشیدن ترمز دستی اتومبیل خود را رها کنند. شاید عدم کشیدن ترمز دستی برای خودروی شما در حالت عادی مشکلی ایجاد نکند؛ منظور ما از حالت عادی وقتی است که خودروی خود را در یک مکان کاملاً صاف پارک می‌ کنید.

اما باز هم این کار را توصیه نمی‌ شود، چرا که حتی اگر خیابان صاف باشد توصیه می‌ شود که ترمز دستی را بکشید. اکنون برای وقتی که خیابان دارای کمی شیب است موضوع فرق می‌ کند. پس مهم ترین کار برای پارک خودرو در این خیابان کشیدن ترمز دستی می‌ باشد، برای اینکه مطمئن شوید ترمز دستی در بالا ترین وضعیت خود قرار گرفته است قبل از کشیدن آن حتماً کلاچ را تا ته نگه دارید.

نحوه پارک خودرو در سرازیری به چه صورت است؟

در سرازیری وقتی خودروی خود را پارک می‌ کنید آن را در حالت دنده عقب قرار دهید، قرار دادن خودرو در حالت دنده عقب باعث می‌ شود که نیرویی به سمت عقب به خودرو وارد گردد و مانع از به حرکت درآمدن آن شود. این گفته زمانی عملی خواهد شد که کلاچ خودرو کاملاً سالم باشد.

پارک در سرازیری

سپس فرمان را به سمت راست قرار دهید. منظور ما از سمت راست این است که فرمان را در جهت عقربه‌ های ساعت بچرخانید به طوری که چرخ‌ های جلویی سمت راست از قسمت جلویی با جدول درگیر شوند. این جدول است که مانع از به حرکت درآمدن اتومبیل شما خواهد شد. همچنین ترمز دستی را باید بکشید.

اگر می‌ خواهید اطمینان بیشتری برای عدم حرکت خودروی خود داشته باشید، می‌ توانید در قسمت چرخ‌ های جلویی خودروی خود سنگ یا آجر قرار دهید.

نحوه پارک خودرو در سر بالایی به چه صورت است؟

برای پارک خودرو در سر بالایی‌ ها بهتر است خودرو را در حالت دنده یک قرار دهید. قرار دادن خودرو در حالت دنده یک باعث می‌ شود که نیرویی به سمت جلو به اتومبیل وارد گردد و مانع از حرکت آن به سمت عقب شود. البته این را نیز باید بگوییم که این فرمول در صورتی درست عمل خواهد کرد که کلاچ خود را کاملاً سالم باشد.

پارک در سربالایی

قرار دادن فرمان خودرو در پارک سر بالایی به این صورت است که باید فرمان را به سمت چپ یعنی خلاف عقربه‌ های ساعت قرار دهیم، به طوری که چرخ‌ های جلویی سمت راست از قسمت عقب کاملاً با جدول درگیر شود و مانع از حرکت آن گردد.

این مورد را نیز تاکید می‌ کنیم که حتماً ترمز دستی را بکشید و اگر می‌ خواهید اطمینان بیشتری کسب کنید می‌ توانید از قرار دادن آجر یا سنگ در پشت چرخ‌ های اتومبیل خود استفاده نمایید.

اکنون که با نحوه صحیح پارک خودرو در سر بالایی و سرازیری آشنا شدید، بهتر است این مفاهیم را در قالب نمونه سوالات آیین نامه نیز فرا بگیرید. ما این سوالات را از قبل در یک فایل کامل تهیه کرده‌ ایم و در اختیار شما گذاشته‌ایم.

تنها کافی است با مراجعه به لینک تهیه شده، نسبت به خرید و مطالعه آن ها اقدام فرمایید و مطمئن باشید که در آزمون اصلی قبول خواهید شد. این سوالات در سه پکیج با سه قیمت متفاوت تهیه شده است. می توانید این سه پکیج را با هم مقایسه کنید و مناسب ترین آن را برای خود انتخاب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *