تابلو کمربند ایمنی را ببندید

اگر می خواهید با تابلو کمربند ایمنی را ببندید، آشنا شوید به شما توصیه می کنیم این مطالب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو کمربند ایمنی را ببندید

تابلو کمربند ایمنی را ببندید محصولی کاربردی و با کیفیت که با هدف اطلاع به رانندگان و سرنشین های خودرو در خیابان ها می باشد که کمربند ایمنی خود را ببندند.

با استفاده از این تابلو به رانندگان و سرنشینان خودرو یادآوری می گردد که کمربند ایمنی خود را ببندند تا از حوادث جبران ناپذیر و خسارات مالی و جانی جلوگیری به عمل آید.

شکل این تابلو بصورت دایره بوده و و دارای زمینه ی آبی است و یک تصویر که نمایان بستن کمربند می باشد به رنگ سفید بر روی آن وجود دارد. شما می توانید نمونه ی آن را در تصویر زیر مشاهده کنید.

تابلوی کمربند ایمنی

کمربند ایمنی، جزو اولین اختراعات بشر برای ایمن سازی خودرو می باشد و امروزه نیز مهم ترین بخش خودرو جهت افزایش ایمنی سرنشینان خودرو به حساب آمده است.

به طوری که اگر راننده ای در ایمن ترین خودرو، با انبوهی از سایر تجهیزات مانند کیسه هوا و … بنشیند ولی کمربند خودرو را نبسته باشد، در هنگام تصادف به شدت آسیب می بیند و پیشرفته ترین تجهیزات، هیچ کمکی به حفظ جان سرنشینان یا کاهش خسارات و تلفات جانی نمی کنند.

بنابراین کمربند ایمنی، پیش نیاز تمامی تجهیزات و سیستم های ایمنی خودرو ها است. با گذر زمان، کمربند های ایمنی نیز همراه با سایر قسمت های خودرو پیشرفت کرده است و انواع کمربند پیش کشنده و کمربند محدود کننده نیرو در خودروها به وجود آمده است.

برای آشنایی با اجزای کمربند ایمنی باید بگوییم که کمربندهای ایمنی که در خودروها به کار می رود، از دو تسمه بالایی و پایینی تشکیل شده است و این دو تسمه در سه نقطه به اتاق خودرو متصل شده است.

وظیفه کمربند ایمنی در خودرو چیست؟

همان طور که می دانید هنگامی که خودرو ناگهان متوقف شود (در ترمزهای ناگهانی و تصادفات جلو) سرنشینان به سرعت به جلو پرتاب خواهند شد. کمربند وظیفه دارد، مانع از پرتاب سرنشینان به جلو گردد.

اگر راننده ای کمربند ایمنی را نبسته باشد و از جلو تصادف کند، حتی در سرعت های خیلی کم، به جلو پرتاب می شود و پس از برخورد شدید سر او با شیشه ی جلو، شیشه ی جلو را می شکند و به بیرون خودرو پرتاب می شود.

با توجه به اینکه حساس ترین قسمت بدن انسان سر او است، احتمال زنده ماندن در اثر چنین برخوردی تقریبا غیرممکن می شود. حتی اگر سرعت خودرو بسیار کم بوده (مثلا 30 کیلومتر بر ساعت باشد) و راننده به بیرون پرتاب نشود، در اثر برخورد سر راننده با شیشه ی جلو، احتمال آسیب شدید به جمجمه و مغز انسان وجود خواهد داشت.

تا اینجا با وظیفه و اهمیت کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو حتی در سرعت های کم آشنا شدیم، اما آیا برای سرنشینان عقب خودرو کمربند ضرورت دارد؟ در ادامه مطلب پاسخ این سوال را خواهید خواهید دانست.

آیا کمربند برای سرنشینان عقب مهم می باشد؟

عده ای تصور می کنند از آن جایی که سرنشینان عقب در جلوی خود شیشه ای ندارند، پس نیازی به بستن کمربند ایمنی نخواهند داشت و در صورت تصادف، نهایتا به صندلی های نرم و منعطف جلو برخورد خواهند کرد و برخورد با صندلی جلو، آسیبی به آن ها نمی زند.

اما تصاویر و فیلم های تست های تصادف خلاف این تصور را نشان داده است، بر طبق مستندات این تست ها و آزمایشات، سرنشینان عقب خودرو در صورت نبستن کمربند ایمنی، از جای خود بلند شده و از بالای سر سرنشینان جلو عبور می کنند، به شیشه جلو برخورد کرده و پس از شکستن آن از جلوی خودرو به بیرون پرتاب خواهند شد.

در آزمایش های دیگری سرنشینان عقب (خصوصا وقتی سنگین وزن باشند یا برخورد خودرو به جلو با زاویه خاصی همراه باشد) با برخورد شدید به صندلی های جلو، سرنشینان جلوی خودرو را بین صندلی و داشبورد خودرو پرس می کنند و باعث وارد شدن آسیب شدید به آن ها می گردند.

حالا که با اهمیت کمربند ایمنی در خودرو و تابلوی مربوط به آن آشنا شدید، به شما پیشنهاد می کنیم نمونه سوالات آیین نامه که در این سایت تهیه شده است را بخوانید تا با آمادگی بیشتری در آزمون آیین نامه شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *