از چند متری تقاطع راه آهن سبقت گرفتن ممنوع است

اگر به دنبال پاسخ سوال «از چند متری تقاطع راه آهن سبقت گرفتن ممنوع است» می‌باشید باید به شما بگوییم بهتر است مطلب تهیه شده در مرسی تست را مطالعه فرمایید تا به پاسخ درست برسید. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

از چند متری تقاطع راه آهن سبقت گرفتن ممنوع است؟

  1. ۱۵۰ متری
  2. ۱۰۰ متری
  3. ۵۰ متری
  4. محدودیتی ندارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۳ یعنی ۵۰ متری می‌ باشد.

تقاطع راه آهن

هنگامی که به تقاطع راه آهن می‌ رسید باید کاملاً محتاط بوده و طبق دستورات تابلو ها و علائمی که قرار داده شده پیروی کنید، فاصله توقف یا خط ترمز یک قطار مسافربری معمولی در حدود ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ متر می‌ باشد، این به این معنا است که نباید فکر کنید که در صورتی که خودروی شما روی تقاطع راه آهن باشد، قطار با ترمز گرفتن قادر است که به موقع بایستد.

تقاطع‌ های راه آهن در جاده‌ های بزرگ و شلوغ دارای چراغ، شیپور و راه بند می‌ باشند. در تقاطع‌ هایی که از چراغ و شیپور استفاده شده، اما باید احتیاط را رعایت کرده و قبل از عبور از روی آن مطمئن شوید که قطاری در حال آمدن نیست و این نکته را در نظر داشته باشید که چراغ یا شیپور ممکن است خراب شده باشد.

در جاده‌ های با عرض کم معمولاً در تقاطع با راه آهن از راه بند، چراغ و شیپور استفاده نمی‌ شود، در این صورت در این تقاطع‌ ها باید بسیار احتیاط کرد و مراقب قطار ها باشید تا کاملاً مطمئن شوید که بدون خطر می‌ توانید از روی خط راه آهن عبور کنید.

علائمی که در امتداد جاده‌ ها وجود دارد و به شما کمک کرده که سرعت خود را تنظیم کنید و مشخص می‌ کند که چقدر به محل تقاطع مانده است، علائم نشان دهنده فاصله می‌ گویند.

نکات جهت عبور از محل تقاطع با راه آهن‌ ها (پاسخ به سوال از چند متری تقاطع راه آهن سبقت گرفتن ممنوع است)

ابتدا سرعت خود را تنظیم کرده، به عبارت دیگر سرعت خود را بر اساس میزان دید خود تنظیم کنید و شرایط جاده را نیز در نظر داشته باشید.

اگر از دنده سنگین استفاده می‌ کنید خطر خاموش شدن خودروی شما بسیار کاهش پیدا می‌ کند و همچنین می‌ توانید سریع‌ تر از تقاطع عبور کنید.

اگر چراغ قرمز می‌ باشد هیچ گاه از روی تقاطع حرکت نکنید صبر کنید که چراغ قرمز خاموش شود و سپس حرکت کنید.

اگر بین دو راه بند در وسط تقاطع گیر کردید، به رانندگی خود ادامه داده تا از راه بند عبور کنید. راه بند ها طوری طراحی شده‌ اند که بتوانید این کار را به راحتی انجام دهید.

اگر در محل تقاطع تابلوی ایست را مشاهده کردید ابتدا پشت خط متوقف شوید و اگر خط توقف وجود نداشت قبل از تقاطع متوقف شوید.

سبقت گرفتن از محل تقاطع با راه آهن که راه بند یا چراغ راهنمایی ندارد ممنوع می‌ باشد، این قانون برای وسایل نقلیه دارای دو چرخ اعمال نمی‌ شود و سبقت گرفتن برای آنه ا آزاد است.

پارک خودر وها در فاصله ۳۰ متر قبل و بعد از تقاطع راه آهن‌ ها ممنوع می‌ باشد.

پارک و توقف خودرو در محل تقاطع با راه آهن ممنوع می‌ باشد.

اگر راه بند پایین باشد یا در حال حرکت است یا اگر چراغ قرمز می‌ باشد نباید از تقاطع عبور کرد.

اگر قطار در حال نزدیک شدن به ما می‌ باشد نباید از روی تقاطع عبور کرد.

اگر خطری وجود داشته باشد که باعث شویم در محل تقاطع بایستیم پس نباید از روی تقاطع عبور کرد.

امیدواریم با مطالعه ی مطالب بالا پاسخ سوال خود «از چند متری تقاطع راه آهن سبقت گرفتن ممنوع است» را یافت کرده باشید. پاسخ صحیح برای این سوال ۵۰ متری می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه به شما توصیه می کنیم نمونه سوالات آیین نامه قرار داده شده در همین سایت را دانلود فرمایید تا با سوالات مهم آزمون آیین نامه آشنا شوید.

ما در این سایت برای شما بسته طلایی فراهم کرده ایم که شامل مجموعه کامل و جامعی از سوالات آیین نامه می باشد. قیمت این بسته بسیار ناچیز است. با خرید این بسته به درگاه پرداخت منتقل شده و بعد از پرداخت مبلغ، لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود. سپس می توانید این پکیج را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *