چراغ هایی که حضور وسیله نقلیه و عرض آن را از سمت جلو نشان میدهد کدام است

چراغ هایی که حضور وسیله نقلیه و عرض آن را از سمت جلو نشان میدهد کدام است یکی از سوالات آزمون آیین نامه می باشد که سایت مرسی تست در اینجا قصد دارد ضمن پاسخگویی به این سوال به ارائه نکات مرتبط بپردازد.

چراغ هایی که حضور وسیله نقلیه و عرض آن را از سمت جلو نشان میدهد کدام است

همانطور که گفتیم موضوعی که در این بخش مورد بررسی واقع شده است یکی از سوالات آزمون آیین نامه می باشد که این سوال به صورت 4 گزینه ای در آزمون آیین نامه ممکن است بیاید و چهار گزینه آن به شرح زیر می باشد:

سوال: چراغ هایی که حضور وسیله نقلیه و عرض آن را از سمت جلو نشان میدهد کدام است؟

  1. چراغ جانبی جلو
  2. چراغ جانبی عقب
  3. چراغ های کوچک عقب
  4. چراغ توقف

پاسخ سوال گزینه: 1

انواع چراغ های خودرو در آیین نامه

سوالی که به آن پاسخ دادیم درباره یکی از چراغ های خودرو می باشد که در ادامه با انواع دیگر چراغ ها آشنا می شویم.

چراغ جانبی جلو (چراغ های کوچک جلو): به چراغ هایی گفته می شود که حضور وسـیله نقلیه و عرض آن را از سمت جلو نشان می دهد.

چراغ جانبی عقب (چراغ های کوچک عقب): چراغی است کـه حضـور وسیله نقلیه و عرض آن را از سمت عقب نشان می دهد.

چراغ جانبی وسایل نقلیه طویل: به چراغ هایی کـه در امتـداد طـول وسـایل نقلیه طویل به کار می رود تا رانندگان وسایل نقلیه دیگر قادر به تشخیص طول آن شوند گفته می شود. ایـن چـراغ هـا برای دو سمت ماشین در نظر گرفته شده و در قسمت عقب قرمز رنگ و در قسمت جلو زرد رنگ می باشـند و در حدود هر 3 متر از طول وسیله نقلیه نصب می شوند.

چراغ دنده عقب: عبارت از چراغی است که راننده وسیله نقلیه به کار می بـرد تـا راه را بـه طرف عقب وسیله نقلیه روشن کرده و به این ترتیب به دیگر اسـتفاده کننـدگان از راه اخطـار نمایـد کـه وسیله نقلیه در حال راندن به عقب بوده و یا می خواهد به عقب براند.

چراغ رانندگی (نور بالا): به چراغ هایی که جلوی وسیله نقلیـه را تـا فاصـله دور روشن می کند چراغ رانندگی نور بالا گفته می شود.

چراغ راهنما: با استفاده از این چراغ راننده بـه دیگـر استفاده کنندگان از راه اخطار می دهد که قصد تغییر جهت به راست و یا چپ، گردش و یـا توقـف را دارد.

چراغ عبور (نور پایین): عبارتست از چراغ هایی که جلو وسیله نقلیه را در فاصـله نزدیـک روشن می کند و موجب خیره شدن چشم یا ناراحتی رانندگانی کـه از طـرف مقابـل مـی آینـد و دیگـر استفاده کنندگان از راه نخواهد شد.

چراغ مـه: چراغی است که در اتومبیل نصب شده و برای بهتر دیدن راه در هنگـام مه و برف و باران سیل آسا و گرد و غبار و مانند آن به کار می رود.

چراغ ها در نمونه سوالات آیین نامه

پاسخ سوال به همراه نکات ضروری که دانستن آن ها به داوطلبین در قبولی کمک می نماید را ذکر کردیم اما نکته قابل توجه این است که داوطلبین اخذ گواهینامه باید برای تسلط کافی بر چراغ های خودرو در کتاب آیین نامه به میزان کافی نمونه سوال حل کرده باشند.

از این رو سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته نمونه سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

سوالی که در این بخش ما به پاسخگویی به آن و بررسی اش پرداختیم یکی از سوالات پر تکرار آزمون آیین نامه در خصوص چراغ ها می باشد.

اما سوالات دیگری ممکن است در این باره طرح شوند که ما نمونه ای از آن ها را آورده ایم و در ادامه می توانید آن را همراه به جواب مطالعه نمایید.

سوال اول: هنگام سبقت گرفتن اعم از این ‌که روز باشد یا شب، برای جلب توجه وسایل نقلیه پشت سر، انجام کدام مورد زیر ضروری است؟

  1. بوق زدن
  2. تبدیل نور چراغ خودرو
  3. اشاره با دست
  4. زدن چراغ راهنما

پاسخ سوال گزینه: 4

سوال دوم: از کدام علامت آگاه‌ سازی برای سبقت گرفتن در روز استفاده می ‌شود؟

  1. افزایش سرعت و تبدیل متناوب نور چراغ
  2. بوق کوتاه و چراغ راهنما
  3. تعویض نور بالا و پائین
  4. اشاره با دست به همراه بوق متناوب

پاسخ سوال گزینه: 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *