همه چیز درباره امتحان آیین نامه رانندگی

اگر می‌خواهید همه چیز درباره امتحان آیین نامه رانندگی بدانید به شما توصیه می‌کنیم این مطلب در سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

بسیاری از افراد بعد از رسیدن به سن ۱۸ سالگی و گذراندن دانشگاه به این فکر می‌گفتند که برای شرکت در کلاس‌های آموزش رانندگی ثبت نام کند و نسبت به دریافت گواهینامه رانندگی اقدام نمایند.

اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی مستلزم شرکت در کلاس‌های آیین نامه و گذراندن آزمون‌های مربوطه است، که ما در ادامه این بخش بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم.

امتحان آیین نامه رانندگی

آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل یک آزمون دو مرحله‌ای می‌باشد که مرحله اول آن در خود آموزشگاه برگزار می‌شود. به این صورت که شما بعد از گذراندن کلاس‌های تئوری در محل آموزشگاه رانندگی، در آزمون آیین نامه شرکت خواهید کرد.

برای دریافت نمره قبولی در این آزمون باید به کل سوالات آیین نامه تسلط داشته باشید. گاهی اوقات این سوالات به صورت انحرافی مطرح می‌شوند، از این رو ممکن است شما به اشتباه به آنها پاسخ دهید.

از این رو پیشنهاد می‌شود قبل از امتحان آیین نامه به صورت کامل نمونه سوالات آیین نامه را مطالعه کنید در هنگام برگزاری آزمون استرس و اضطراب نداشته باشید تا با دقت بیشتری بتوانید به سوالات پاسخ صحیح دهید.

در پایان جلسه برگزاری آزمون، این مربیان هستند که پاسخنامه هنرجویان را جمع آوری و آنها را تصحیح می‌کند. معمولا نتیجه آزمون در همان جلسه به داوطلبان اعلام می‌شود و متقاضیانی که نمره بیشتر از ۲۶ کسب کند وارد مرحله دوم آزمون آیین نامه می‌گردند.

مرحله دوم آزمون آیین نامه توسط افسر راهنمایی و رانندگی در محدوده خود آموزشگاه برگزار خواهد شد. مرحله دوم به دلیل مهم تر و حساس‌تر بودن به مراتب پیچیده‌تر و دشوارتر از مرحله اول می‌باشد.

در این مرحله نیز باید نمره قبولی شما به یک حد مشخص برسد. اگر در این دو آزمون نمره قبولی دریافت کنید نشان دهنده میزان تسلط شما به آزمون‌های آیین نامه مقررات و مسائل فنی خودرو می‌باشد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که امکان تقلب در این آزمون‌ها وجود ندارد چرا که سوالات داوطلبان با یکدیگر متفاوت است. پس بهترین راه برای کسب نمره قبولی در آزمون‌های آیین نامه ضمن مطالعه دقیق کتاب، استفاده از آموخته‌ها و دانش خودتان است.

مدت زمان امتحان آیین نامه

مدت زمانی که داوطلبان می‌توانند به ۳۰ سوال تستی پاسخ دهند ۲۰ دقیقه می‌باشد. هنرجویان در این مدت زمان باید به حداقل ۲۶ مورد از سوالات پاسخ درست دهند. این سوالات از مباحث مختلفی از جمله علایم و تابلوها، بخش فنی و نکات مهم کتاب آیین نامه می‌باشد.

بسیاری از افراد به دلیل عدم آشنایی با سبک سوالات ممکن است در آزمون‌های آیین نامه نمره قبولی کسب نکنند. یکی از نقاط ضعف بیشتر هنرجویان بخش مربوط به سوالات فنی می‌باشد که به دلیل عدم مطالعه دقیق کتاب نمی‌توانند به این سوالات پاسخ دهند.

هر چقدر مطالعه بیشتری داشته باشید، تسلط شما در هنگام شرکت در آزمون بیشتر خواهد شد و برای پاسخگویی به سوالات در مدت زمان ۲۰ دقیقه مشکلی نخواهید داشت. همچنین این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در صورتی که پاسخ یک سوال را نمی‌دانید وقت خود را برای پیدا کردن آن از دست ندهید و به بقیه سوالات بپردازید.

در پایان پاسخ دهی به تمام سوالات اگر زمان باقی مانده بود می‌توانید آن زمان را به سوالاتی که پاسخ نداده‌اید اختصاص دهید.

در هنگام پر کردن پاسخنامه شماره سوال‌ها را با شماره آن روی پاسخنامه چک کنید تا به درستی آن را پر کنید.

در پایین برگه پاسخنامه کد اختصاصی مربوط به دفترچه سوال خود را به همراه نام و نام خانوادگی‌تان با خط خوانا وارد کنید تا در تصحیح کردن آن مشکلی پیش نیاید.

همه چیز درباره امتحان آیین نامه رانندگی

ما در زیر شرایط و مدارکی را برای شما معرفی کرده‌ایم که جهت اخذ گواهینامه راهنمایی و رانندگی ضروری می‌باشد:

  • متقاضیان باید حداقل ۱۸ سال تمام داشته باشند
  • اصل کارت ملی به همراه کپی از پشت و روی آن
  • اصل شناسنامه به همراه کپی از صفحات آن
  • هشت قطعه عکس ۳ در ۴ تمام رخ
  • کد پستی ۱۰ رقمی و آدرس محل سکونت فعلی شما
  • ارائه اصل و کپی پشت و روی کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت سربازی برای آقایان
  • گواهی اشتغال به خدمت عکسدار
  • برگه اعزام به خدمت کامپیوتری به همراه کپی بدون غیبت سنواتی
  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • واریز هزینه‌های مربوطه و ارائه فیش‌ها و رسیدهای بانکی به مسئول آموزشگاه
  • مراجعه به پزشک معتمد و دریافت برگه سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *