تابلو گذرگاه پیاده

اگر می خواهید در مورد تابلو گذرگاه پیاده، اطلاعاتی بدست آورید به شما توصیه می کنیم این مطالب از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

برای کنترل رفت و آمد انسان ها و خودروها در خیابان ها و تقاطع ها، باید از تابلوهای ترافیکی استفاده کرد. تابلوی گذرگاه پیاده یکی از این تابلوها می باشد که در محل و گذرگاه عبور عابران را اطلاع می دهد.

عابر پیاده به فردی گفته می شود که مسیری را به صورت پیاده طی می کند. در قوانین راهنمایی و رانندگی، برای عابران حق و حقوقی قرار داده شده که باید به آن توجه شود. هم چنین برای آن ها امکاناتی در نظر گرفته شده است.

از این رو یکی از مهم ترین مواردی که حین رانندگی باید به آن توجه داشت، عابران پیاده می باشند، چرا که از آسیب پذیرترین موارد می باشند.

معرفی تابلو گذرگاه پیاده

تابلو گذرگاه پیاده یکی از تابلوهای گروه اخطاری و آگاهی دهنده در راهنمایی و رانندگی می باشد، که اجازه ی عبور به عابران را از این گذرگاه می دهد، ضمن اینکه رانندگان با دیدن این تابلو باید از سرعت خود کم کنند.

استفاده از تابلوی گذرگاه پیاده باعث ایجاد نظم در خیابان ها می شود و از هرج و مرج جلوگیری می کند. ضمن اینکه جلوی بسیاری از حوادث را می گیرد.

شما تصویر این تابلو را می توانید در زیر ببینید. این تابلوی اخباری، به شکل چهارگوش با زمینه ی آبی است که تصویری از گذرگاه پیاده بر روی آن رسم شده است.

تابلو گذرگاه پیاده

البته می توان گفت نوع دیگری از تابلو گذرگاه عابر پیاده نیز وجود دارد، که ممکن است با این تابلو اشتباه گرفته شود. این تابلو از دسته تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده می باشد، که خطر عبور عابران از روی گذرگاه را به رانندگان هشدار می دهد.

این تابلو به صورت مثلث با زمینه ی سفید و حاشیه ی قرمز می باشد که تصویر یک گذرگاه عابر پیاده بر روی آن رسم شده است.

در هر صورت رانندگان با مشاهده ی این تابلوها، باید از سرعت خود کم کنند، چون احتمال عبور عابران از این مکان ها بسیار زیاد می باشد.

مکان نصب این تابلو

تابلو گذرگاه پیاده از تابلوهای ضروری می باشد که در نزدیکی خطوط عابر پیاده نصب می گردد. از جمله مکان های دیگر نصب این تابلو، در نزدیکی مدارس و مکان های پر رفت و آمد می باشد.

یکی از هدف های نصب این تابلو، ایجاد امنیت برای عابران پیاده می باشد تا با آرامش بیشتری بتوانند از عرض خیابان ها رفت و آمد داشته باشند.

برای جلوگیری از اتفاقاتی مانند تصادفات خیابانی، از این گونه تابلوها هم برای رانندگان و هم برای عابران استفاده می شود.

اکنون که با این دو تابلو شبیه به هم آشنا شدید، می خواهیم نمونه سوالات آیین نامه را برای شما معرفی کنیم که مربوط به این تابلوها می باشد.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر چه می باشد؟

تابلو گذرگاه پیاده

  1. تابلو گذرگاه عابر پیاده
  2. تابلو گذرگاه پیاده
  3. تابلو محل عبور عابر پیاده
  4. تابلو عبور پیاده ممنوع است

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

سوال ۲ – مفهوم تابلوی زیر در کدام گزینه صحیح می باشد؟

  1. تابلو گذرگاه عابر پیاده
  2. تابلو گذرگاه پیاده
  3. تابلو محل عبور عابر پیاده
  4. تابلو عبور پیاده ممنوع است

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

سوال ۳ – تابلوی زیر جزو کدام نوع از تابلوهای راهنمایی و رانندگی می باشند؟

تابلو گذرگاه پیاده

  1. تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده
  2. تابلوهای انتظامی و بازدارنده
  3. تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۳

سوال ۴ – تابلوی زیر جزو کدام گروه از تابلوها هستند؟

  1. تابلوهای اخطاری و هشدار دهنده
  2. تابلوهای انتظامی و بازدارنده
  3. تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده
  4. تابلوهای راهنمای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ی ۱

امیدواریم این مطلب در مورد تابلوی گذرگاه پیاده برای شما داوطلبان آزمون مفید باشد. شما می توانید تابلوهای بیشتری که مربوط به عابران پیاده است را در سایر بخش های سایت مطالعه کنید.

هم چنین با نمونه سوالات این تابلوها آشنا شوید. ما سعی کرده ایم تعدادی از سوالاتی که مربوط به هر تابلو است را برای شما قرار دهیم تا در آزمون های آیین نامه با این گونه سوالات آشنا شوید.

لطفا با مراجعه به لینک دانلود در همین بخش، نسبت به تهیه و مطالعه ی بسته طلایی اقدام فرمایید تا از شانس قبولی صد در صد در آزمون های اصلی برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *