تابلوهای مهم در امتحان ایین نامه

ما می‌خواهیم در این مطلب از سایت مرسی تست در مورد تابلوهای مهم در امتحان ایین نامه برای شما داوطلبان صحبت کنیم. پس در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

تابلوهای مهم در امتحان ایین نامه

ما در ادامه این مطلب در مورد تعدادی از مهمترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی که در آزمون‌های آیین نامه بسیار مورد سوال قرار گرفته‌اند صحبت کرده ایم، این تابلوها به خاطر شباهت بسیار زیاد با یکدیگر، ممکن است توسط بسیاری از داوطلبان اشتباه گرفته شوند و در نتیجه باعث پاسخ اشتباه در آزمون و مردود شدن آنها شود.

ما تمام این موارد را برای شما معرفی خواهیم کرد. همچنین در بقیه بخش‌های سایت اطلاعات کامل در مورد هر یک از تابلوهای راهنمایی و رانندگی به همراه تصاویر و نمونه سوالات هر یک قرار داده شده است، که می‌توانید با مراجعه به آنها از این مطالب بهره‌مند شوید.

تابلو های راهنمایی و رانندگی مشابه با هم در ایین‌نامه

ما در زیر به تعدادی از مهمترین تابلوهای راهنمایی و رانندگی که بیشترین شباهت را با هم دارند و ممکن است شما آنها را با یکدیگر اشتباه بگیرید، قرار داده ایم:

تابلوهای حق تقدم و جاده دو طرف را هیچ گاه اشتباه نگیرید. در این زمینه سه تابلو وجود دارند که ممکن است دارای مفهوم متفاوتی باشند، اما بسیار به هم شباهت دارند. که عبارتند از تابلوی جاده دو طرفه، تقدم با وسیله نقلیه مقابل و حق تقدم عبور با شما می‌باشد.

تابلو های مربوط به خطرات جاده‌ ای را بسیار پر اهمیت بدانید. در این زمینه تعدادی از تابلو های مشابه وجود دارند که مربوط به خطرات جاده هستند و تمام آن ها از تابلو های مهم در راهنمایی و رانندگی به حساب می‌ آیند.

برای مثال تابلوی پرتاب سنگ، تابلوی ریزش سنگ، تابلوی شانه خطرناک، تابلوی خطر سقوط در آب و تابلوی راه لغزنده است، از نمونه این موارد هستند.

تابلوی عبور ممنوع، که یکی از مهم ترین تابلو های راهنمایی و رانندگی می‌ باشد، نشان می‌ دهد که عبور چه وسایل نقلیه از راه مورد نظر ممنوع اعلام شده است. از آن جایی که تعداد زیادی از این تابلو ها شبیه به هم می‌ باشند، پس باعث سردرگمی در میان سوالات آیین نامه می‌ شوند.

این نکته ی مهم را در نظر داشته باشید که تمام تابلو هایی که به شکل دایره با نوار حاشیه قرمز رنگ می‌ باشند، راننده را از انجام کاری منع می‌ کنند.

برای مثال تابلوی عبور خودروی کشاورزی ممنوع، تابلوی عبور گاری ممنوع، تابلوی عبور سواری ممنوع، تابلوی عبور کامیون ممنوع، تابلوی عبور خودرو با یدک ممنوع، تابلوی عبور کامیون یدک دار ممنوع، تابلوی عبور دوچرخه ممنوع، تابلوی عبور موتور سیکلت ممنوع، عبور وسایل نقلیه موتوری ممنوع، تابلوی عبور وسیله نقلیه با محموله خطرناک ممنوع از نمونه این موارد می‌ باشد.

تعدادی از تابلو های راهنمایی و رانندگی دیگری وجود دارند که عبور وسایل نقلیه را با ویژگی‌ های خاصی از جمله طول، وزن و ارتفاع را از راه ها منع می‌کند، برای مثال:

  • تابلو عبور با ارتفاع بیش از ۲.۹ متر ممنوع می‌ باشد
  • تابلو عبور با عرض بیشتر از دو متر ممنوع می‌ باشد
  • تابلو عبور کامیون با طول بیشتر از ۱۰ متر ممنوع می‌ باشد
  • تابلو عبور بار با وزن بیشتر از ۲.۴ تن بر محور ممنوع می‌ باشد
  • تابلو عبور وسیله نقلیه با وزن بیشتر از ۵.۵ تن ممنوع می‌ باشد
  • علائم راهنمایی و رانندگی مربوط به عابرین پیاده

این تابلو ها و علائم هم ممکن است در برخی از مواقع شما را به اشتباه بیندازند پس هنگامی که آن ها را مشاهده کرده بسیار دقت کنید. برای مثال:

تابلوی فقط عبور عابر پیاده مجاز است، تابلو زیر گذر، تابلوی گذرگاه عابر پیاده، تابلوی عبور عابر پیاده، تابلوی گذرگاه پیاده از نمونه موارد می‌ باشند.

ما در این مطلب سعی کردیم در مورد تعدادی از مهم ترین تابلو های راهنمایی و رانندگی که شما را در آزمون‌ های آیین نامه به اشتباه می‌ اندازد، صحبت کنیم. اگر شما این موارد و شباهت‌ های آن ها را به خوبی یاد بگیرید قطعاً از پس آزمون‌ های آیین نامه بر خواهید آمد.

هم چنین می‌توانید با مراجعه به لینک دانلود که در همین صفحه قرار گرفته است نسبت به خرید و مطالعه نمونه سوالات آیین نامه اقدام فرمایید، تا از شانس بیشتری در قبولی آزمون آیین نامه برخوردار شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *