تابلوهای دایره ای شکل با حاشیه قرمز به چه معناست

تابلوهای دایره ای شکل با حاشیه قرمز به چه معناست سوالی است که ممکن است ذهن داوطلبان اخذ گواهینامه را به خود مشغول کرده باشد.

سایت مرسی تست در اینجا قصد دارد ضمن پاسخگویی به این سوال به ارائه نکات ضروری درباره این تابلو و دیگر نمونه سوالات مرتبط با این موضوع در جهت آشنایی داوطلبین اخذ گواهینامه بپردازد.

تابلوهای دایره ای شکل با حاشیه قرمز به چه معناست

مبحث تابلو ها و معنایی که در بر دارند همیشه یکی از بخش های پر سوال آزمون آیین نامه بوده است. از این رو داوطلبان اخذ گواهینامه باید بدانند که تابلو های بازدارنده یا انتظامی در راهنمایی و رانندگی عموما به صورت تابلویی با حاشیه قرمز یا تابلوهایی تمام آبی هستند.

تابلوهای دایره ای با حاشیه قرمز عموما بیان کننده ممنوعیت کاری را می باشند. این ممنوعیت یا برای رانندگان می باشد و یا برای عابران پیاده که بی توجهی به آن می تواند باعث پدید آمدن تصادفات و اتفاقات ناگوار دیگر بشود.

تابلوهای دایره ای شکل با حاشیه قرمز به چه معناست

تابلویی که در تصویر بالا مشاهده می نمایید تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع می باشد. این تابلو جز تابلو های بازدارنده یا انتظامی راهنمایی و رانندگی می باشد.

در واقع این تابلو به رانندگان می گوید به هیچ عنوان حق ورود به معبری که این تابلو در آن جا نصب شده است را ندارند. همچنین از سمت دیگر این معبر هم نمی توانند وارد شوند.

تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع را با چه تابلویی اشتباه نگریم

ورود ممنوع

یکی از تابلو های راهنمایی و رانندگی تابلو ورود ممنوع یا عبور ممنوع می باشد که این تابلو نیز جز تابلو های بازدارنده راهنمایی و رانندگی می باشد و به معنی این است که ورود خودرو به این معبر مجاز نمی باشد.

تفاوت بین این دو تابلو تو خالی بودن تابلو ورود از هر دو طرف ممنوع و قرمز بودن و دارای خط سفید بودن تابلو ورود ممنوع می باشد که نباید این دو را باهم اشتباه گرفت.

تابلو های حاشیه قرمز در نمونه سوالات آیین نامه

بررسی موضوع به همراه نکات ضروری که دانستن آن ها به داوطبین در قبولی کمک می نماید را در این بخش انجام دادیم.

اما نکته قابل توجه این است که داوطلبین اخذ گواهینامه باید برای تسلط کافی بر علائم و تابلوهای کتاب آیین نامه و به خصوص نکاتی که درباره آن ها باید بدانند می بایست به اندازه مناسب نمونه سوال حل کرده باشند.

از این رو سایت مرسی تست به عنوان همراه همیشگی داوطلبان اخذ گواهینامه با تهیه بسته نمونه سوالات آیین نامه سعی در کمک شایان به داوطلبین اخذ گواهینامه برای سربلندی در این آزمون داشته است.

سوالی که در این بخش ما به پاسخگویی به آن و بررسی اش پرداختیم سوالی است که هم برای داوطلبان اخذ گواهینامه پیش آمده است و هم ممکن است در آزمون آیین نامه بیاید.

اما سوالات دیگری ممکن است در این باره طرح شوند که ما نمونه ای از آن ها را آورده ایم و در ادامه می توانید آن را همراه به جواب مطالعه نمایید.

سوال اول: تابلو زیر بیانگر چه مفهومی می باشد؟

تابلوهای دایره ای شکل با حاشیه قرمز به چه معناست

  1. ورود ممنوع
  2. رعایت حق تقدم
  3. ورود از هر دو طرف ممنوع
  4. ایست

پاسخ سوال گزینه: 3

سوال دوم: تابلوی زیر به معنای … می باشد.

ورود ممنوع

  1. ورود از هر دو طرف ممنوع
  2. توقف
  3. ورود ممنوع
  4. ایست

پاسخ سوال گزینه: 3

سوال سوم: تابلو زیر بیان کننده چه مفهومی است؟

تابلو عبور کامیون یدک دار ممنوع

 

 

 

 

  1. عبور کامیون ممنوع
  2. عبور کامیون یدک دار ممنوع
  3. عبور خودرو با یدک ممنوع
  4. عبور کامیون با طول بیش از 10 متر ممنوع

پاسخ سوال گزینه: 2

سوال چهارم: در تصویر زیر چه مفهومی به رانندگان رسانده می شود؟

تابلو دور زدن ممنوع

  1. گردش به چپ ممنوع
  2. گردش به راست ممنوع
  3. دور زدن ممنوع
  4. عبور مستقیم مجاز است

پاسخ سوال گزینه: 3

سوال پنجم: تابلو های بازدارنده یا انتظامی به چه شکل طراحی می شوند؟

  1. مربع
  2. مثلث
  3. دایره
  4. لوزی

پاسخ سوال گزینه: 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *