میزان رعایت فاصله طولی در جاده های برفی به ازای سرعت 45 کیلومتر در ساعت چند طول اتومبیل می باشد ؟

میزان رعایت فاصله طولی در جاده های برفی به ازای سرعت 45 کیلومتر در ساعت چند طول اتومبیل می باشد ؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه است که در مطلب زیر پاسخ آن آورده شده است.

میزان رعایت فاصله طولی در جاده های مختلف به ازای سرعت ها چند طول اتومبیل می باشد ؟

در بحث رعایت فاصله ی مناسب با اتومبیل جلویی، متن های زیادی جهت آموزش تهیه شده است و با نام روش دو ثانیه ای در اختیار داوطلبان قرار گرفته است.

یکی از رایج ترین تصادفات، برخورد جلوی یک ماشین به عقب ماشین دیگری می باشد. اگر اتومبیل جلوی شما ناگهان ترمز کند، شما برای توقف به موقع باید فاصله ی مناسب با اتومبیل جلویی داشته باشید. اگر این فاصله را رعایت نکنید، عکس العمل مناسبی را از خود نشان نمی دهید و ممکن است به اتومبیل جلویی خود برخورد کنید.

حالا اگر در شرایط بارانی، برفی و یخبندان باشد، این فاصله با اتومبیل جلویی باید خیلی بیشتر در نظر گرفته شود زیرا سطح جاده های بسیار لغزنده می باشد و به خاطر کاهش اصطکاک میان چرخ ها و سطح جاده، توقف اتومبیل خیلی سخت تر خواهد بود و این مسافت در مقایسه با حالت معمولی باید چند برابر باشد.

از این رو روش های زیادی برای تشخیص مسافت، فاصله و سرعت در شرایط مختلف آب و هوایی در نظر گرفته شده است که به برخی از آن ها در مطالب زیر از سایت مرسی تست اشاره خواهیم کرد.

اولین روشی که معرفی می گردد، روش یک طول اتومبیل می باشد که در این روش بیان شده است که به ازای هر ۱۵ کیلومتر سرعت در ساعت باید فاصله ای به اندازه ی یک طول اتومبیل با خودروی جلویی رعایت گردد. طول اتومبیل حدودا ۶ متر می باشد که این فاصله در مقایسه با شرایط مختلف آب و هوایی یا در سرعت های مختلف متفاوت می شود. ما در جدول زیر این میزان را برای شما آورده ایم:

جدول محاسبه ی طول یک اتومبیل در شرایط مختلف آب و هوایی

با توجه به جدول بالا میزان رعایت فاصله طولی در جاده های برفی به ازای سرعت 45 کیلومتر در ساعت چند طول اتومبیل می باشد ؟ باید بگوییم این میزان ۹ طول اتومبیل است.

اگر رانندگان نسبت به تخمین این فاصله ها با استفاده از روش گفته شده در بالا، مشکل دارند می توانند از روش دو ثانیه ای استفاده نمایند. این روش قابل استفاده در تمام سرعت ها می باشد و در مقایسه با روش طول یک اتومبیل به راحتی قابل محاسبه است و علمی تر و دقیق تر می باشد.

این روش به این صورت بیان می شود که یک هدف ثابت در روبروی خود را در نظر بگیرید برای مثال می تواند یک درخت، تابلوی راهنمایی یا … باشد. وقتی که اتومبیل جلویی از این هدف در نظر گرفته شده گذشت، شما شمارش معکوس را شروع کنید تا زمانی که خودتان به آن برسید.

این شمارش را می توانید به صورت هزار و یک، هزار و دو باشد. اگر با إتمام این شمارش به آن هدف رسیدید پس این فاصله رعایت شده است و اگر زودتر از شمارش به هدف رسیدید پس باید فاصله ی خود را بیشتر کنید. مواظب باشید که این کار حواس شما در رانندگی را پرت نکند.

علاوه بر اینکه عدم توجه به جلو و عدم رعایت فاصله ی مناسب با خودروی جلویی می تواند منجر به تصادف شود، این تصادف ممکن است از پشت سر شما نیز باشد که شما به عنوان یک راننده می توانید با رعایت نکات زیر از تصادفات از پشت سر خود را کاهش دهید:

  • اطمینان کسب کنید که چراغ ترمز شما درست می باشد
  • آینه های کنار و داخل خودرو باید تمیز باشند و در میدان دید شما قرار گرفته باشند
  • اگر نیاز بود در هنگام استفاده از چراغ راهنما، می توانید از علامت های دست نیز در کنار آن برای گردش، توقف و … نیز استفاده کنید
  • ناگهانی ترمز نکنید و این کار را به تدریج انجام دهید
  • اگر اتومبیل خیلی نزدیک به شما حرکت می کند از سرعت خود کم کنید و به او راه دهید تا از شما سبقت بگیرد
  • با وضعیت ترافیک راه ها، هماهنگ حرکت کنید

فاصله ای که یک راننده می تواند وسیله ی نقلیه ی خود را متوقف سازد بسیار مهم است و در صورتی که صحیح انتخاب شود می تواند باعث ایجاد آرامش برای شما و سرنشینان شما شود. این فاصله در شرایط مختلف به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله:

  • هدر رفتن زمان راننده که از مشاهده ی خطر تا زمان واکنش از خود نشان می دهد.
  • نوع و شرایط جاده ها از نظر آسفالت و نیز وضعیت لاستیک خودرو
  • اندازه و وزن وسیله ی نقلیه
  • نوع و شرایط ترمز ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *