فرهنگ ترافیک را تعریف کنید؟

فرهنگ ترافیک را تعریف کنید؟ این یکی از سوالات آیین نامه بسیار مهم می باشد که جهت دریافت پاسخ آن به ادامه ی همین مطلب از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

فرهنگ ترافیک را تعریف کنید؟

  1. به معنای رعایت حق تقدم می باشد
  2. تلاش برای بهبود و کنترل شرایط عبور و مرور وسایل نقلیه از یک طرف و افزایش سطح فرهنگ استفاده کنندگان از وسایل چه به صورت پیاده یا سواره را گویند
  3. فرهنگ ترافیک به معنای رعایت حقوق انسانی و شهروندی و حفظ حریم دیگران در حین رانندگی می باشد
  4. گزینه های ۲ و ۳

پاسخ صحیحی گزینه ی ۴ یعنی گزینه های ۲ و ۳، می باشد.

فرهنگ ترافیک و رانندگی را تعریف کنید؟

اگر بخواهیم تعریفی از فرهنگ ترافیک و رانندگی ارایه دهیم می توان گفت درک مشترک و نحوه ی رفتار رانندگان در مقابل یکدیگر را گویند. به طور کلی فرهنگ ترافیک و رانندگی با کیفیت آموزش رانندگان و قانون گذاری مسئولان رابطه ی مستقیمی دارد. هم چنین اطلاعاتی که برای رانندگان ارسال می شود و طراحی سیستم جاده ای از نظر امنیت دارای اهمیت زیادی می باشد.

فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن چیست؟

فرهنگ ایمنی ترافیک یکی از جنبه های فرهنگ ترافیک در ارتباط با تصادفات می باشد. فرهنگ ترافیک و رانندگی ایمن به معنای رفتارهایی می باشد که رانندگان برای دوری و جلوگیری از تصادفات از خود نشان می دهند.

تمام رفتارهای اجتماعی، باورها، ارزیابی ها و اندیشه های انسان با توجه به ایمنی ترافیک و ایجاد تصادفات، از طریق فرآیند های یادگیری افراد قابل کسب می باشد.

محققان برخی از مشکلات را در رانندگانی که همیشه سعی دارند جلوتر برانند می دانند. نبود راه های ارتباطی یکی از دلایلی می باشد که باعث ایجاد خشم، سرخوردگی و سرزنش رانندگان خواهد شد. این موارد هم چنین تمرکز رانندگان را نیز کاهش خواهد داد.

در زیر مواردی را بیان کرده ایم که با آن می توانیم خیابان های امن تری داشته باشیم. برای مثال:

همیشه با برنامه ریزی سفر کنید. برای این کار مسیر مورد اطمینان را انتخاب کنید و قبل از تغییر مسیر تصمیم بگیرید چه مسیری مناسب تر است.

فاصله ی خود را حفظ کنید به این معنا که فاصله ی دوثانیه ای از ماشین جلویی را در شهر ها، فاصله ی ۳ تا ۴ ثانیه ای در بزرگ راه ها و فاصله ی ۴ ثانیه ای در رمپ ها را رعایت فرمایید.

به آینه ها بسیار دقت کنید و قبل از هر تغییر مسیری تمام آینه ها و وضعیت را چک کنید.

از راهنما استفاده کنید، استفاده از راهنما، ایجاد تصادفات را کمتر کرده و به رانندگان دیگر اطلاع می دهد که از تصمیم شما باخبر شوند و راحت تر تعیین مسیر کنند.

آموزش فرهنگ ترافیک و رانندگی

فرهنگ سازی اگر از سنین پایین تر شروع شود قطعا تاثیر بیشتری خواهد داشت. هم چنین نوع آموزش نیز بسیار می تواند موثر باشد.

گاهی أوقات عواقب رانندگی پرخطر در قالب انیمیشن هایی فراهم می شود که در آموزش فرهنگ ترافیک و رانندگی بسیار مفید است. آموزش مهارت های ارتباطی و کنترل خشم و افزایش اعتماد به نفس نیز باعث رفتارهای کنترل شده می شود.

وجود قانون و در نظر گرفتن مجازات برای تخلفات، باعث کاهش تخلفات می شود. برای مثال استفاده از دوربین های کنترل سرعت، که رانندگان بدانند به دلیل رفتار متناقض با قانون جریمه می شوند و از سرعت مناسب استفاده می کنند.

سبقت های غیرمجاز و عدم رعایت حق تقدم، در خیابان های شلوغ و نامناسب بیشتر دیده می شود. از این رو با طراحی تقاطع ها به صورت مناسب، استفاده از سیستم های هوشمند راهبری، چراغ های راهنمایی و رانندگی می تواند باعث آرامش رانندگان شد و در نتیجه رانندگی های پرخطر و تخلفات را کاهش داد.

با درمان افراد پرخطر، آموزش آنها، تقویت آیین نامه و قوانین می تواند باعث ارتقا فرهنگ ترافیک شد.

جهت آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه می توانید از آزمون های آنلاین قرار داده شده در همین سایت استفاده کنید. این آزمون ها کاملا رایگان می باشد و شما بدون پرداخت هزینه ای می توانید قبل از آزمون اصلی خود را محک بزنید.

هم چنین نقاط ضعف خود را کشف کرده و با برطرف ساختن آن، با آمادگی بیشتری در آزمون اصلی شرکت می کنید و قطعا نمره ی قبولی دریافت خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *