روغن موتور هر چند وقت یکبار باید تعویض گردد؟

روغن موتور هر چند وقت یکبار باید تعویض گردد؟

یکی از موارد مورد بحث در این مقاله در رابطه با روغن موتور است. سوالی که پیش می آید این است که روغن موتور هر چند وقت یکبار باید تعویض گردد؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا جواب سوال خود را بگیرید. با سایت مرسی تست همراه باشید.

تعویض روغن موتور یکی موارد کم اهمیت در مورد خودرو است در واقع توجه زیادی به این مورد نمیشود. سالم و مناسب بودن روغن موتور از ضروری ترین موارد در خودرو است.

برای داشتن خودرویی سالم باید در زمان مناسب روغن را تعویض کنید تا خودرو دچار مشکل نشود. زمان مناسب تعویض روغن موتور خود را باید بیابید.

در  ادامه زمان مناسب تعویض را برایتان شرح داده ایم.

زمان مناسب عوض کردن:

بهترین و مناسب ترین زمان تعویض هر سه ماه یکبار و یا حدود هر 5,000 کیلومتر می باشد.

اکثر افراد در مسافت های بیشتر از این اقدام به تعویض میکنند. که این امر باعث آسیب به خودرو شما میشود. و برخی افراد نیز زودتر از موعود اقدام میکنند.

این کار آسیبی به خودرو وارد نمیکند تنها باعث هدر رفتن هزینه و آسیب به محیط زیست میشود.

در زیر زمان های مناسب را برایتان ذکر کرده ایم که در هریک از این زمان ها میتوانید اقدام کنید و از آسیب به خودرو جلوگیری کنید.

هر 1,600 کیلومتر

هر  4,800 کیلومتر

هر 8,000 تا 12,000 کیلومتر

هر 16,000 تا 24,000 کیلومتر

علت تعویض روغن در هر 1,600 کیلومتر این است که شما از انجام دو خطر جلوگیری کنید.

  • اگر شما روزانه سفرهای زیاد با سرعت‌های ثابت و بالا را در مسافت‌های طولانی ندارید، در این صورت موتور خودرو فرصت ندارد تا به‌اندازه کافی داغ شود و بخار مایع را نمیتواند جوش بیاورد. این امر باعث تجزیه شدن سریع‌تر روغن می شود.
  • اگر خودروی شما مدام استارت بخورد نیروی قابل توجهی از موتور گرفته می شود. می توانید با تعویض زود به زود روغن موتور خسارت وارد به روغن موتور را کاهش دهد.

معمول ترین زمان برای تعویض روغن خودرو، مسافت حدود 8 تا 12 هزار کیلومتری است.

اما اکثر رانندگان روغن موتور را در مسافت حدود 5,000 کیلومتر تعویض میکنند. با توجه به عادت های رانندگی در کشور ما این عدد مناسبی میتواند باشد.

رعایت نکات ساده و هم چنین تعمیر و رسیدگی به خودرو در زمان  مناسب میتواند علاوه بر کاهش هزینه های اضافی خطرات احتمالی را نیز کاهش دهد.

برای قبولی در آزمون آیین نامه نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *