در خیابان دو طرفه کدام سمت پارک میکنیم

در خیابان دو طرفه کدام سمت پارک میکنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید به شما پیشنهاد می‌کنیم مطلب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

در خیابان دو طرفه کدام سمت پارک میکنیم؟

قوانین مربوط به پارک کردن در خیابان‌های دو طرفه فقط در سمت حرکت مجاز می‌باشد. یعنی اگر در یک خیابان دو طرفه خودروی خود را در جهت عکس حرکت آن خط پارک کنید و خودروی دیگری در مسیر مجاز حرکت کند و با خودروی شما برخورد کند پلیس راه خودروی شما را مقصر اعلام می‌کند.

پس با اندکی تامل خود و سایر شهروندان را به دردسر نیندازیم.

در خیابان یک طرفه کدام سمت پارک میکنیم؟

گاهی اوقات ممکن است که در سطح شهرها خیابان‌های یک طرفه زیادی وجود داشته باشند پ، یعنی این که وسایل نقلیه تنها در یک مسیر از آن خیابان باید تردد کنند، در غیر این صورت باعث ایجاد تصادف می‌شود و همچنین جریمه‌های سنگینی را نیز برای راننده به بار می‌آورد.

اما گاهی اوقات نیاز است که افراد خودروی خود را در این گونه خیابان‌ها پارک کنند، با توجه به خطر بسیار بالایی که برای خودروهای پارک شده در خیابان‌های یک طرفه وجود دارد و باعث بسته شدن خیابان‌ها می‌شود بهتر است اول از همه قوانین مربوط به این خیابان‌ها را بدانید تا جریمه نشوید.

ما در مطلب زیر سعی کردیم که این قوانین را به صورت واضح برای شما بیان کنیم.

خیابان یک طرفه به چه معنا می‌باشد؟

خیابان‌های یک طرفه نام یکی از تابلوهایی می‌باشد که در سرتاسر شهرها قرار گرفتند، که این تابلوها برای آگاهسازی رانندگان از یک طرفه بودن خیابان می‌باشد، که در ورودی خیابان‌های یک طرفه نصب می‌گردد.

امروزه می‌توان در سطح شهر تعداد زیادی از این تابلوها را دید که توسط پلیس راهنمایی و رانندگی یا شهرداری‌ها نصب شده‌اند، وقتی که این تابلوها در ورودی یک خیابان نصب شده است، یعنی اینکه افراد نمی‌توانند از دو طرف آن خیابان تردد کنند.

خیابان تنها مخصوص عبور خودروها از یک طرف می‌باشد و خودروها باید از طرف دیگر وارد آن خیابان نشوند.

معمولا خیابان‌های یک طرفه دارای عرض بسیار کمی هستند و خودروها به سختی می‌توانند در آن پارک کنند. از این رو پلیس راهنمایی و رانندگی قوانینی را برای این خیابان‌ها مشخص کرده است که مانع از ایجاد سد معبر در این خیابان‌ها شود.

این قوانین به صورت مشخص و کاملاً واضح در تمامی منابع وجود دارد و افراد و رانندگان می‌توانند به راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

چرا بعضی از خیابان‌ها به صورت یک طرفه اعلام می شود؟

اگر بخواهیم دلایل پاسخ به سوال بالا را برای شما بیان کنیم آنها را می‌توان به صورت زیر شمرد:

  • در صورت یک طرفه بودن خیابان می‌توان مسیرهای اختصاصی مختلفی را در آن ایجاد کرد، مانند مسیرهای اتوبوس، دوچرخه، آتش نشانی‌ها و …
  • در صورتی که عرض این خیابان‌ها باریک باشند و خودروها تنها از یک سمت وارد این خیابان‌ها شوند و در نتیجه تردد از آن بسیار راحت‌تر صورت گیرد.
  • از این خیابان‌ها می‌توان بهتر و بیشتر بر عبور خودروها نظارت کرد.
  • در خیابان‌های یک طرفه خطر کمتری برای عابرین پیاده افراد به راحتی می‌توانند از این خیابان‌ها تردد کنند.
  • هرگونه ترافیک و تراکم بالا از وسایل نقلیه در این خیابان‌ها از بین می‌رود و خودروها سریعتر می‌توانند عبور و مرور داشته باشند.

اما مهمترین مسئله‌ای که در خیابان‌های یک طرفه مطرح می‌شود این است که افراد می‌خواهند بدانند که خودروی خود را در چه سمتی از خیابان‌ پارک کنند.

در این گونه موارد باید به این نکته توجه کنید که خودروی خود را در سمت صحیح و قانونی پارک کرده تا مرتکب خلاف نشوید و برای خودروی شما جریمه‌ای در نظر گرفته نشود.

به طوری که در این خیابان‌ها خودروی خود را نباید در سمت چپ پارک کنید، زیرا در این گونه خیابان‌ها سمت چپ مخصوص عبور خودروها می‌باشد و نباید هیچگونه مانع یا سد معبری برای حرکت آنها به وجود بیاورد پس اگر می‌خواهید که خودروی خود را در یک خیابان یک طرفه پارک کنید خودروی خود را در سمت راست خیابان پارک کنید تا باعث ایجاد سد معبر نشوید.

به غیر از این نکته که تمامی رانندگان باید خودروی خود را در سمت راست خیابان‌های یک طرفه پارک کنند، هیچ قانون دیگری در مورد پارک در خیابان‌های یک طرفه وجود ندارد.

اگر شما به طور کامل کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی را خوانده باشید، قانون خاصی در مورد پارک وسایل نقلیه در خیابان‌های یک طرفه نمی‌بینید و تنها به شما توصیه می‌شود که در سمت راست این خیابان‌ها پارک کنید تا جریمه‌ای برای شما در نظر گرفته نشود.

شما برای آشنایی با نمونه سوالات آیین نامه می‌توانید به لینک دانلود نمونه سوالات از در ابتدای همین مطلب مراجعه کنید و نسبت به تهیه آنها اقدام فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *