در باتری های آبی میزان آب باتری چه موقع مورد بررسی قرار می گیرد؟

در باتری های آبی میزان آب باتری چه موقع مورد بررسی قرار می گیرد؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می باشد که شما می توانید پاسخ آن را در ادامه ی همین مطلب از سایت مرسی تست بیابید.

در باتری های آبی میزان آب باتری چه موقع مورد بررسی قرار می گیرد؟

  1. با هر ۵ هزار کیلومتر کارکرد
  2. با هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد
  3. با هر ۲۰ هزار کیلومتر کارکرد
  4. با هر ۱۵ هزار کیلومتر کارکرد

پاسخ صحیح گزینه ی ۲ یعنی با هر ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد، می باشد.

بسیاری از افراد علاقه مند هستند که بدانند چرا باید داخل باتری های خودرو، آب مقطر ریخته شود. سوالی که در این جا پیش می آید این است که آیا باید مداوم از آب مصرف شده در باتری های خودرو استفاده کرد یا نه؟ این کار به چه صورت انجام می شود؟ چه میزان آب باید اضافه کنیم؟

اگر شما به عنوان صاحب خودرویی هستید که در مورد مایع الکتروشیمیایی درون باتری اطلاعات کافی دارید، پس پاسخ تمام این سوالات را می دانید. ما این مطلب را برای آن دسته از افرادی تهیه کرده ایم که با این موضوع آشنایی ندارند.

آب مقطر چیست؟

آب مقطر مایعی می باشد که در الکترولیت و در داخل باتری خودرو استفاده می شود. در واقع این آب مقطر است که تضمین می کند الکترولیت به اندازه ی کافی متراکم بوده است یا نه و باتری خودرو به درستی کار می کند.

طبق استانداردهای اعلام شده الکترولیت باید ۶۵ درصد آب مقطر داشته باشد و مابقی آن اسید سولفوریک باشد. آب مقطر اجازه می دهد تا باتری در خودرو ها به درستی کار کند. آب مقطر برخلاف آب هایی که هر روز مصرف می کنیم دارای هیچ آلاینده ای نمی باشند.

هیچ گاه آب آشامیدنی به باتری خودرو اضافه نکنید زیرا وجود آلاینده های موجود در آب بر روی صفحه قرار می گیرد و باعث کاهش عمر مفید باتری در خودرو ها می شود.

اگر میزان آب مصرفی در باتری کافی نباشد، اسید سولفوریک موجود به صفحات آسیب وارد می کند و در نتیجه باعث آسیب رساندن به باتری خودرو می گردد.

در مورد این که باتری باید چه میزانی آب داشته باشد؟ می تواند گفت میزان آب مقطر درون باتری را باید در فصل تابستان چک کرد.

چون در این فصل سال باتری خودرو شروع به گرم شدن می کند در نتیجه آب مقطر موجود در الکترولیت شروع به بخار شدن می کند و شما می توانید میزان آبی که بخار شده است را با اضافه کردن آب جدید جبران نمایید.

باتری در خودرو دارای چند صفحه می باشد که در الکترولیت قرار گرفته است. وقتی که آب تبخیر می شود، بعضی از صفحات به سطح می رسند و خشک می شوند. به خاطر همین است که احتمال آسیب رسیدن به آن ها زیاد می باشد.

به عبارت دیگر وقتی که سطح الکترولیت کم می شود، باید که به باتری خودرو آب مقطر اضافه کنید. برخی از باتری ها دارای علایم خاصی می باشند که نشان می دهند چه موقع باید آب مقطر اضافه کرد.

اگر باتری خودروی شما این علامت را نداشته باشد شما باید سطح الکترولیت را با نگاه کردن به صفحات داخل آن بررسی کنید.

قبل از اضافه کردن آب مقطر به باتری خودرو، بهتر است نوع باتری خودرو را نیز در نظر داشته باشید. برای مثال اگر باتری اتمی باشد شما نیاز نیست به آن آب اضافه کنید زیرا این باتری ها بسته هستند.

وقتی این باتری ها خنک می شوند، قطره های آب بر روی دیواره های الکترولیت قرار می گیرند و تنها در باتری های قابل تعویض است که می توان آب اضافه کرد.

چگونه باید سطح آب باتری را چک کرد و آب مقطر به آن اضافه کرد؟

قبل از اضافه کردن آب مقطر به این توجه کنید که شکافی روی آی نباشد چرا که باعث نشت آب می شود. این موارد را قبل از اضافه کردن آب در نظر بگیرید:

  • خرید آب مقطر
  • پاک کردن گرد و غبار و خنک کردن باتری اتومبیل
  • دستکش لاستیکی تهیه استفاده کنید زیرا اگر الکترولیت با پوست شما تماس پیدا کند، ممکن است باعث سوختگی شود
  • اگر اولین بار است که این کار را انجام می دهید، از قطع بودن باتری اتومبیل مطمئن باشد
  • اطمینان کسب کنید که درجه حرارت اتاقی که در آن هستید، بالاتر از صفر است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *