تابلو ایستگاه اتوبوس

اگر می‌خواهید در مورد تابلو ایستگاه اتوبوس اطلاعاتی به دست آورید، ابتدا این مطلب که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

معرفی تابلو ایستگاه اتوبوس

تابلو ایستگاه اتوبوس یکی از تابلوهای مهم راهنمایی و رانندگی می‌باشد که بسیار در خیابان‌ها مشاهده کرده‌اید. این تابلو از دسته تابلوهای اخباری و آگاهی دهنده می‌باشد، که درباره ی اطلاع رسانی به سایر افراد در مورد ایستگاه‌های اتوبوس می‌باشد. همچنین به مسافران اطلاعاتی در مورد خطوط و ایستگاه‌های مرتبط با آن خط را ارائه می‌دهد.

همان گونه که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید این تابلو به صورت مستطیل که روی ضلع کوچکتر قرار گرفته است می‌باشد و دارای رنگ زرد است و اطلاعات زیادی بر روی آن نوشته شده است.

بر روی این تابلو ممکن است مواردی از جمله نام خطوط، نام ایستگاه‌هایی که خطوط مرتبط با آن عبور می‌کنند و زمان تقریبی رسیدن اتوبوس‌های مختلف به ایستگاه نمایش داده شده باشد.

کاربرد تابلوی ایست گاه اتوبوس

همانطور که قبلاً هم اشاره کردیم این تابلو ترافیکی با دادن اطلاعات در مورد مقصد، تغییر مسیر، میزان فواصل و تعیین مسیر ورود و خروج باعث ایمنی و امنیت راه‌ها و رانندگان می‌ شود.

این تابلو برای اطلاع به رانندگان از محل‌ هایی می‌ باشد که اتوبوس برای سوار و پیاده کردن مسافران متوقف می‌ شود. هم چنین رانندگان باید بدانند که در ایستگاه‌ های اتوبوس توقف کردن ممنوع می‌ باشد.

رانندگان باید بتواند این تابلو را از فاصله دور تشخیص دهد و متوجه وجود ایستگاه‌ های اتوبوس شوند. اتوبوس‌ های شهری به خاطر وزن بالایی که دارند نمی‌ توانند در لحظه متوقف شده و مسافران را پیاده کنند. هم چنین دفعات زیاد متوقف شدن اتوبوس و شروع به حرکت کردن اتوبوس، باعث استهلاک و هدر رفتن سوخت می‌ شود.

از این رو این کار فشار زیادی را به موتور و ترمز این وسیله نقلیه وارد می‌ کند. هم چنین مسافران با دیدن تابلو ایستگاه اتوبوس متوجه می‌ شوند که در این محل اتوبوس‌ هایی برای حمل و نقل توقف خواهند کرد که می‌ توانند از آن استفاده کنند.

یکی از کاربرد هایی که تابلو ایستگاه اتوبوس دارد در نزدیکی ایستگاه‌ های اتوبوس، مراکز خرید، فرودگاه‌ ها، ایستگاه‌ های قطار و مراکز حمل و نقل عمومی می‌ باشد.

هدف از نصب تابلو ایستگاه اتوبوس ارائه راهنمایی برای مسافران و رانندگان می‌ باشد. با داشتن این تابلو مسافران می‌ توانند به راحتی ساعت حرکت اتوبوس‌ ها را اطلاع یابند و از شماره خطوط اتوبوس‌ ها برای رسیدن به مقصد خود بهره گیرند.

هم چنین تابلوی ایستگاه اتوبوس به عنوان یک ابزار تبلیغاتی برای شرکت‌ های حمل و نقل عمومی نیز استفاده می‌ شود.

ویژگی‌های تابلوی ایست گاه اتوبوس چیست؟

ما در زیر بخشی از ویژگی‌ های این تابلو را برای شما معرفی خواهیم کرد که بر روی این تابلو قرار می‌ گیرد:

  • نمایش زمان رسیدن خودرو های حمل و نقل عمومی در ایستگاه‌ های مختلف
  • نمایش شماره خطوط حمل و نقل عمومی، روز های کاری و ساعت کاری خودرو ها
  • فراهم کردن اطلاعات لازم به مسافران درباره مسیر حمل و نقل عمومی و پایانه‌ های مختلف
  • اعلام اطلاعات ضروری به مسافران مانند تغییرات در برنامه‌ ریزی حمل و نقل عمومی، توقف‌ های فنی و غیر
  • نمایش اطلاعات مربوط به پارکینگ مثلاً تعداد جای خالی در پارکینگ ایستگاه اتوبوس

اکنون که با تابلوی ایستگاه اتوبوس آشنا شدید می‌ خواهیم تعدادی از نمونه سوالات آیین نامه را برای شما معرفی کنیم که مربوط به این مبحث می‌باشد. پس با ما همراه باشید.

سوال ۱ – مفهوم تابلوی زیر در کدام یک از گزینه‌ ها صحیح می‌ب اشد؟

  1. تابلو ایستگاه اتوبوس
  2. تابلو قطار شهری
  3. تابلو مترو
  4. تابلو مسیر ویژه اتوبوس

پاسخ صحیح گزینه ۱

سوال ۲ – تابلو ایستگاه اتوبوس به چه شکلی می‌ باشد و جز کدام یک از تابلو های راهنمایی و رانندگی است؟

  1. به شکل مستطیل است و جزو تابلو های انتظامی می‌ باشد
  2. به شکل مستطیل است و جزو تابلو های اخباری می‌ باشد
  3. به شکل دایره می‌ باشد و جزو تابلو های انتظامی است
  4. به شکل دایره می‌ باشد و جزو تابلو های اخباری است

پاسخ صحیح گزینه ۲

امیدواریم این مطلب در مورد تابلوی ایستگاه اتوبوس مورد قبول شما داوطلبان قرار گرفته شده باشد. هم چنین شما می‌ توانید تعداد سوالات بیشتری را با مراجعه به لینک دانلود در همین بخش تهیه و مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *