چند غلط در آیین نامه مجاز است؟

چند غلط در آیین نامه مجاز است؟

متقاضیان دریافت گواهینامه برای اخذ گواهینامه رانندگی باید در آزمون آیین‌نامه قبول شوند.سوالی که مطرح می شود این است که  چند غلط در آیین نامه مجاز است؟ در ادامه پاسخ این سوال را به طور کامل داده ایم. البته لازمه قبولی در آزمون علاوه بر شرکت در کلاس ها خواندن کتاب آیین نامه رانندگی نمونه سوالات آیین نامه است.

دو آزمون از متقاضی گرفته میشود. یکی از این آزمون ها آزمون کتبی آیین نامه و دیگری آزمون عملی شهری. آزمون عملی توسط افسر گرفته می‌شود.

آزمون عملی همان رانندگی کردن است. در واقع در عرض 5 – 10 دقیقه از شما آزمون گرفته خواهد شد.

در رابطه با آزمون آیین‌نامه کتبی باید بگویم که این آزمون شامل ۳۰ سوال تستی است و ۲۰ دقیقه  زمان دارید تا به آن ها پاسخ دهید.

حداقل نمره قبولی 26 است. یعنی شما فقط میتوانید به 4 سوال پاسخ غلط دهید. در غیراین صورت مردود می شوید و باید مجدداً در امتحان آیین‌نامه شرکت کنید.

آزمون آیین‌نامه کتبی شامل سوالات فنی، تابلوهای رانندگی و حق تقدم  است.

دلایل مردودی:

دلیل مردودی متقضیان امری پیش پا افتاده است. علت این امر این است که آن ها با سبک سؤالات آزمون آیین‌نامه آشنا نیستند.

عدم آشنایی با سوالات باعث میشود استرس هنرجو افزایش یابد. همچنین بسیاری از تابلو ها و علائم شباهت بسیار زیادی بهم دارند و این امر باعث میشود فرد سردرگم شود.

برای جلوگیری از این امر باید با نمونه سوالات آشنا شوید که لینک آن ها را در بالای متن قرار داده ایم.

به شما توصیه میکنم حتما و حتما کتاب را به خوبی مطالعه کنید. و قبل از آزمون آیین‌نامه در مدت‌زمان ۲۰ دقیقه به یک آزمون پاسخ دهید.

در واقع خودتان را در یک محیطی شبیه به آزمون قرار دهید. هم با سوالات آشنا میشوید، و هم با سؤالات پرتکرار  آشنا میشوید.

مطمئن باشید هرچه بیشتر آزمون آیین نامه را مطالعه کنید تسلط بیشتری بر آزمون خواهید داشت.

یکی دیگر از نقاط ضعف هنرجویان سؤالات فنی میباشد. افراد فراموش میکنند که سوالات فنی را بخوانند و نمره آن ها را از دست می دهند.

اگر تا آزمون زمان زیادی ندارید نگران نباشید. میتوانید با خواندن نمونه سوالات به اصل مطلب پی ببرده و سوالات پرتکرار را ببینید.

البته تا زمانی که در آزمون آیین‌نامه نمره قبولی (یا همان حداکثر تعداد غلط 4 ) را کسب نکرده اید حق شرکت در آزمون شهری را ندارید.

قبولی صد در صد تضمینی با بسته طلایی سوالات آیین نامه اصلی با جواب ویرایش جدید

قبولی بدون نیاز به خواندن کتاب و فقط با بسته طلایی براساس آخرین تغییرات

بسته طلایی

 

‫6 دیدگاه ها

  1. روش آزمون ها خیلی خیلی خیلی اشتباهه اولا چرا فقط بیست دقیقه مگه چه اشکالی داره نیم ساعت باشه یا چهل دقیقه ثانیا باید بگم سوالات خیلی مشکل دارن چرا چون اومدن سوال های فرعی دادن مثلا میگه کدام یک توی رانندگی مثلا ممنوع نیست ( صحبت کردن با تلفن – زیگزاگ رفتن – سرعت بیش از حد مجاز – هیچکدام ) خب این چه سوالیه یه سوال منطقی بزار اونجا یچیزی یاد بگیریم یارو نوزده بیست سالشه سوال باید درست حسابی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *