چگونه می توان نقطه کور وسیله نقلیه را کاهش داد

چگونه می توان نقطه کور وسیله نقلیه را کاهش داد؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می‌باشد که شما می‌توانید پاسخ آن را در ادامه مطالب از سایت مرسی تست مشاهده فرمایید.

در هنگام رانندگی شاید به شما آموزش داده شده است که آینه‌های اتومبیل را قبل از شروع به حرکت باید تنظیم کنید. همچنین ممکن است در مورد توجه به نقاط کور در هنگام تغییر لاین یا دور زدن به شما هشدار داده شده باشد.

اما با تمام این گفته‌ها باز امکان دارد که بتوانید آینه عقب را طوری تنظیم کنید که نقاط کور را از بین ببرد، به طوری که تنها با یک نگاه بسیار سریع به آینه می‌توانید لاین خود را تغییر داده. همچنین باید آینه‌های کناری خود را به نحوی تنظیم کنید که با یکدیگر هماهنگ باشند.

چگونه می توان نقطه کور وسیله نقلیه را کاهش داد؟

برای تنظیم آینه‌های کناری می‌توانید سر خود را به سمت چپ خم کرده و آینه خود را تنظیم نمایید، شما باید تا جایی خم شوید که سرتان تقریباً به پنجره راننده برسد. اگر آینه شما به شیوه‌های قدیمی تنظیم شده باشد، تقریباً باید تمام کناره‌های ماشین را در آینه خود مشاهده کنید.

آینه‌های خود را طوری تنظیم کنید که تنها گوشه انتهایی ماشین را در آن مشاهده کنید، اگر آینه‌های خود را به درستی تنظیم کرده باشید، قسمت انتهایی ماشین باید کمتر از یک سوم آینه را اشغال کرده باشد.

سر خود را به سمت راست بچرخانید و آینه‌ ی خود را تنظیم کنید، تا حدی به سمت مرکز ماشین خم کنید که از صندلی جدا نشوید و از همان جا آینه سمت راست خود را به نحوی تنظیم کنید که گوشه انتهایی ماشین از سمت شاگرد را در آینه مشاهده کنید، و از این نکته مطمئن شوید که انتهای ماشین تنها یک سوم آن آینه را اشغال کرده است.

روی صندلی راننده در حالت عادی قرار بگیرید و آینه عقب خودرو را تنظیم کنید. این آینه باید طوری تنظیم شود که حداکثر پنجره عقب را به شما نمایش دهد. شما باید مستقیماً پشت ماشین را ببیند. سعی نکنید آینه را کج کنید تا دید بهتری از ترددها در هر دو طرف ماشین به شما بدهد.

به عبارت دیگر آینه عقب برای دیدن مواردی است که آینه‌های کناری آنها را نمایش نمی‌دهند نه اینکه خطاهای دید آینه‌های کناری در اثر تنظیم نادرستشان را، قابل نمایش کند.

در صورتی که به حالت عادی در صندلی راننده قرار گرفته‌اید تنظیمات تمام آینه‌ها را چک کنید. شما به هیچ عنوان نباید قادر به مشاهده فضای زیادی از ماشین خود در آینه‌های کناری باشید، و اگر همچنان دو طرف ماشین خود را در آینه‌های کناری می‌بینید، باید مجدداً نسبت به تنظیم آینه‌ها اقدام فرمایید، به عبارت دیگر این آینه‌ها باید به نحوی تنظیم شود که بیشتر فضای بیرون از ماشین را به شما نمایش دهد.

بعد از تنظیم صحیح آینه‌های کناری از قابل مشاهده بودن زوایای دید اضافی اطمینان کسب کرده. آینه‌های کناری شما باید لاین بیشتری را نمایش دهد و نه تنها قادر به دیدن ماشین‌های پشت سر یا کناری شما باشد، بلکه بتواند آنها را حالتی که به شما نزدیک می‌شوند، نشان دهد و نقاط کور خود را حداقل برسانید.

در صورتی که شما می‌خواهید با یک نگاه سریع لاین خود را تغییر دهید با تنظیم درست آینه‌ها این کار برای شما راحت‌تر خواهد شد.

چک کنید که ماشین‌هایی که از عقب به سمت شما نزدیک می‌شوند هنگام عبور از کنار شما در آینه‌های کناری قابل دیدن باشند. به خودروهایی که از کنار شما عبور می‌کنند بسیار توجه کنید و زمانی که به شما نزدیک می‌شوند باید بتوانید آنها را در اول در آینه عقب ببینید و وقتی که از کنار شما عبور می‌کنند، از آینه ی عقب خارج می‌شوند و در آینه کناری ظاهر می‌شود.

تمام این اتفاقات باید در راستای یکدیگر صورت بگیرند و وقتی که ماشین پشتی از دید آینه عقب بیرون رفت بلافاصله در آینه‌های کناری ظاهر شود این باعث از بین رفتن نقاط کور شما می‌گردد.

اگر یک فاصله زمانی میان خارج شدن از دید آینه عقب و ظاهر شدن در آینه کناری ایجاد شود، باید مجدداً آینه‌های خود را تنظیم کنید زیرا هنوز نقاط کور به صورت کامل برطرف نشده است.

آینه‌های خود را نه تنها زمان تغییر لاین بلکه مکرراً باید چه کنید. انجام روش‌های ذکر شده نه تنها برای تنظیم آینه‌ها و بررسی مداوم آنها به شما این امکان را می‌دهد که به ماشین‌های اطراف خود بیشتر توجه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *