کدام تابلو بیانگر کاهش خطوط عبور می باشد

کدام تابلو بیانگر کاهش خطوط عبور می باشد؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه می باشد که جهت دریافت پاسخ آن می توانید به مطالب زیر از سایت مرسی تست مراجعه فرمایید.

کدام تابلو بیانگر کاهش خطوط عبور می باشد؟

تابلوی ۱
تابلوی ۲
تابلوی ۳
تابلوی ۴

پاسخ صحیح گزینه ۱ یعنی تابلوی ۱، می باشد.

تابلوی کاهش خطوط عبور

تابلوی کاهش خطوط عبور یکی از تابلوهای اخباری می باشد که جهت هشدار دادن به رانندگان در مورد کاهش تعداد خطوط عبور در راه ها می باشد. رنگ این تابلو سفید است که در پس زمینه ی آبی قرار داده شده است و از نمادی استفاده می کند که معنای کاهش تعداد خطوط عبور را تداعی می کند.

این نماد از دو خط تشکیل شده است که در پایین به موازی یکدیگر می باشد و یکی از این خطوط به سمت بالا زاویه دارد. این نماد را می توان برای نشان دادن ادغام از سمت چپ یا راست استفاده کرد.

این تابلو در بزرگ راه های با چند باند بسیار کاربرد دارد تا به رانندگان درباره ی کاهش تعداد خطوط ترافیکی در مسیری که در حال تردد هستند، خبر دهد تا برای تغییر مسیر خود آگاه شوند و بدانند که خطوط با هم ادغام می شوند.

این تابلو اکثرا در مکان هایی وجود دارد که یک خط عبور در امتداد یک بزرگ راه روستایی حذف می شود یا یک خط ورودی به خطوط اصلی یک آزاد راه ادغام می شود.

استفاده از پس زمینه ی آبی در این تابلوها نشان دهنده ی این است که جزو تابلوهای ترافیکی و اطلاع رسانی می باشند و به رانندگان اطلاع می دهند که خطوط جاده در جلوتر کاهش می یابد. مثلا اگر تعداد باندها در بزرگراه ۴ باند است به ۳ یا ۲ باند کاهش می یابد. پس باید منتظر کاهش خطوط باشیم و از سرعت خود کم کنیم و با احتیاط برانیم.

با دیدن تابلوی کاهش خطوط عبور باید چگونه رانندگی کرد؟

ادغام در یک خط می تواند بسیار خطرناک باشد، برای مثال اگر در جاده های شما رانندگی می کنید، مکان هایی که خیابان ها مانند دو جاده باز و بسته می شوند، مکان هایی که گلوگاه یک چالش روزانه است و کارهای تعمیرات و نگهداری خطوط چپ و راست را کم می کند، تغییر مسیر می تواند بسیار دردسرساز باشد.

در این مواقع شما دو نوع راننده را مشاهده می کنید: رانندگانی که بلافاصله متوجه کاهش خطوط شده اند و چراغ راهنمایی میزنند و منتظر می مانند تا اجازه ی عبور داده شود و هر چقدر هم که طول بکشد در صف منتظر می مانند.

و دسته ی دوم رانندگانی که می دانند کاهش خط در راه می باشد و به آن توجهی نمی کنند و در خط خود می مانند و تا آخرین لحظه که خطوط ادغام شود سعی می کنند با دردسر زیاد حرکت کنند و خود را نجات دهند.

شما جزو کدام دسته از رانندگان می باشید؟ قطعا آن دسته از رانندگانی هستید که منتظر نوبت خود می مانید تا به جلو بروید. اما آیا واقعا این کار بهترین کار برای کاهش ترافیک می باشد؟

تحقیقات نشان داده است که رانندگانی که بسته شدن خطوط را پیش بینی می کنند و در صف های طولانی منتظر می مانند، افرادی هستند که بار ترافیک را سنگین می کنند و سایر رانندگان را نیز ناامید می سازند.

اگر چه این رفتار مؤدبانه می باشد اما به دلیل کاهش یک خط که تبدیل به پارکینگ می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد تصادف گردد، راه کارآمدی نمی باشد.

به نظر می رسد بهترین گزینه استفاده از سیستمی می باشد که باعث پیشروی شود و شامل این است که راننده تا حد اماکن در خط خود بماند و در آخرین لحظه تغییر کند.

اگر چه این موضوع بسیار آسان می باشد اما واقعیت چیز دیگری است. زیرا عادات رانندگی آنقدر ریشه دار شده است که بتوانیم تا آخرین لحظه در صف منتظر بمانیم و این یک توهین به رانندگان است و باعث عصبانیت آن ها می شود و بسیاری سعی می کنند خط را در همان ابتدا بشکنند.

با قرار دادن تابلوی کاهش خطوط می تواند قبل از این مشکلات به رانندگان اطلاع داد تا رانندگان بتوانند تصمیمات درست تری را اخذ کنند.

این تابلو در ایمنی بخشی به جاده ها و بزرگراه ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *