نکته های مهم امتحان آیین نامه رانندگی

اگر به دنبال نکته های مهم امتحان آیین نامه رانندگی می‌باشید، بهتر است مطلب زیر از سایت مرسی تست را مطالعه فرمایید.

آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی یکی از مراحلی برای دریافت گواهینامه می‌باشد، که البته موفقیت در آن با تغییرات سال‌های اخیر سخت‌تر شده است. تغییراتی که در کتاب آیین نامه رخ داده و بخش‌های جدیدی به آن اضافه شده است، یکی از علت‌های سخت شدن این آزمون می‌باشد.

اگر قصد دارید به سرعت گواهینامه دریافت کنید و نگران آزمون آیین نامه می‌باشید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. ما نکته های مهم امتحان آیین نامه رانندگی را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا شانس موفقیت شما را دوچندان کند.

نکته های مهم امتحان آیین نامه رانندگی

حتماً این موضوع را می‌دانید که بدون آگاهی از مقررات رانندگی، در شهر و خارج از شهر نمی‌توانید رانندگی کنید. شمل جهت دریافت گواهینامه، علاوه بر نشان دادن تسلط و مهارت در رانندگی، باید به قوانین و مقررات رانندگی نیز تسلط داشته باشید.

نیروی انتظامی که نقش نظارت بر روال صدور گواهینامه را عهده‌دار می‌باشد، مجموعه‌ای از قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را در قالب یک کتاب در اختیار داوطلبان قرار داده است که با استفاده از آن بتوانند از قوانین به خوبی اطلاع کسب کنند.

آزمون آیین نامه راهنمایی و رانندگی شامل ۳۰ سوال تستی می‌باشد، که جهت کسب نمره قبولی در آن باید حداقل به ۲۶ مورد آن جواب درست دهید. این سوالات به چند بخش مختلف تقسیم می‌شوند و مجموعه‌ای از قوانین رانندگی، حق تقدم‌ها، فرهنگ رانندگی، رانندگی ایمن و همچنین بخش سخت‌افزاری خودرو را شامل می‌شوند.

تمام قسمت‌هایی که در آزمون آیین نامه از آن سوال مطرح می‌شود در کتاب آیین نامه به صورت مفصل توضیح داده شده‌اند و اگر شما بتوانید این منبع مهم را به خوبی مطالعه کنید قبول در آزمون برای شما صددرصد خواهد شد.

این منبع مهم در شش فصل تهیه شده است که موضوع هر فصل آن به صورت زیر می‌باشد:

  1. قوانین و مقررات رانندگی
  2. ایمنی رانندگان
  3. مکانیک خودرو و و روش‌های نگهداری از سیستم فنی آن
  4. فرهنگ رانندگی
  5. امداد و نجات
  6. آلودگی‌های ترافیک

ما در بخش پایانی این مطلب به برخی از سوالات متداول شما داوطلبان اشاره کرده‌ایم و از شما می‌خواهیم که آنها را مرور کنید.

آیا کتاب جدید و قدیم آیین نامه رانندگی با هم متفاوت می‌باشد؟

کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی جدید تغییرات عمده‌ای را نسبت به کتاب قدیمی در بر دارد. در این کتاب بخش‌های جدیدی از جمله بخش فنی به کتاب اضافه شده است. از این رو نیاز است که حتماً قبل از مطالعه برای امتحان از به روز بودن و اعتبار منبعی که در دست دارید اطمینان کسب کنید.

فصل های مهم کتاب در امتحان آیین نامه رانندگی کدام فصل‌ها می‌باشند؟

در واقع می‌توان گفت که تمام فصل‌های کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی به یک اندازه مهم هستند. شما برای آنکه بتوانید به سادگی به همه سوالات این آزمون پاسخ درست دهید نیاز دارید که از ابتدا تا انتهای کتاب را با دقت مطالعه کنید، چون از تمام این فصل‌ها در آزمون سوال مطرح می‌گردد.

داوطلبان گواهینامه بی‌سوادی چطور کتاب را بخوانند؟

امروزه منابع زیادی برای آمادگی افراد شرکت کننده در آزمون‌های بی‌سوادی تهیه شده است. کافیست در اینترنت جستجو کنید تا این منابع را دریافت کنید. ضمن اینکه آزمون آیین نامه از افراد بی‌سواد به صورت شفاهی گرفته می‌شود.

اگر وقت کافی برای مطالعه کتاب مهم نداشته باشیم چه کاری باید کنیم؟

اگر وقت کافی برای مطالعه کتاب آیین نامه راهنمایی و رانندگی ندارید و به آزمون نزدیک هستید، حتماً از جزوه‌هایی که در سطح اینترنت قرار دارند استفاده کنید. استفاده از این نکات کلیدی و خلاصه شده به همراه حل نمونه سوالات آیین نامه می‌تواند کمک زیادی به قبولی شما در این آزمون داشته باشد.

آیا آیین نامه رانندگی برای تمام شهرها یکسان می‌باشد؟

بله فرقی نمی‌کند که در کدام شهر زندگی می‌کنید. در هر صورت منبع آزمون آیین نامه شما با تمام شهروندان ایرانی یکسان است.

کتاب های مهم امتحان آیین نامه رانندگی را از کجا باید تهیه کرد؟

این کتاب به سادگی قابل دسترسی می‌باشد. شما می‌توانید این منبع را از فروشگاه‌های اینترنتی و یا کتاب فروشی‌ها تهیه کنید. البته بسیاری از آموزشگاه‌ها نیز این کتاب را در اختیار هنرجویان خود قرار می‌دهند و می‌توانید از آنها خریداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *