طریقه امتحان آیین نامه رانندگی

طریقه امتحان آیین نامه رانندگی

در این مقاله در مورد طریقه امتحان آیین نامه رانندگی صحبت خواهیم کرد. اما در ابتدا خلاصه ای از مواردی که باید بدانید را برایتان قرار داده ایم. برای گرفتن گواهینامه باید حداقل 18 سال تمام داشته باشید. پس از ثبت نام در آموزشگاه و شرکت در کلاس ها باید آزمون دهید.

پس مهم‌ترین شرط برای رانندگی براساس قوانین داشتن ۱۸سال تمام است. بعد از آن می‌توانید برای گرفتن گواهینامه اقدام کنید. گرفتن گواهینامه، مراحلی دارد و شما باید چند هفته‌ آموزش ببینید.

آموزشگاه‌های رانندگی تنها جایی است که برای گرفتن گواهینامه پایه ۳ باید مراجعه کنید.

خدمات این آموزشگاه‌ها چندان تفاوتی با هم ندارند. هزینه‌های آنها هم یکی است، پس پیشنهاد میکنم نزدیک‌ترین آموزشگاه به محل زندگی خود را انتخاب کنید.

قبل از ثبت نام، این مدارک را آماده کنید :

اصل و کپی کارت ملی

اصل و کپی شناسنامه

8 قطعه عکس 3*4

هزینه ثبت نام

پس از ثبت نام حتما باید در کلاس های آیین نامه حضور داشته باشید و پس از آن ۲ جلسه کلاس فنی دارید.

برای قبولی در آزمون آیین نامه حتما نمونه سوالات آیین نامه را بخوانید.

طریقه امتحان آیین نامه رانندگی

امتحان آیین نامه رانندگی از ۳۰ سوال تشکیل شده است که همه ی سوالات صورت تستی ( چهار گزینه ای ) میباشد . و میتوانید حداکثر به ۴ سوال پاسخ اشتباه بدهید یعنی حداقل نمره قبولی در آزمون آیین نامه ۲۶ است و در صورتی که نمره ی پایین تری کسب کنید باید دوباره آزمون آیین نامه بدهید .

زمان برای آزمون آیین نامه ۲۰ دقیقه است و معمولا یکی از مشکلات هنرجویان زمان کم آوردن در سر جلسه است . از این رو ما توصیه میکنیم حتما قبل از آزمون آیین نامه خود را محک بزنید و سعی کنید در ۲۰ دقیقه به ۳۰ سوال پاسخ دهید .

امتحانات معمولا در آموزشگاه ها برگزار میشود و آزمون آیین نامه توسط همان مربی آموزش آیین نامه از شما گرفته میشود.  نتیجه امتحان دقیقا بعد از امتحان به شما اطلاع داده می شود.

آزمون آیین نامه اصلی نیز تمام شرایط آزمون آیین نامه مقدماتی را دارد  با این تفاوت که دیگر مربی آموزش آیین نامه آزمون نمیگیرد و افسر راهنمایی و رانندگی از شما امتحان میگیرد .

و پس از قبولی گواهینامه شما برایتان ارسال می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *