تابلو راه از راست باریک می شود

اگر به دنبال این هستید که راجع به تابلو راه از راست باریک می شود اطلاعاتی کسب کنید، به شما پیشنهاد می کنیم مطالب زیر که توسط سایت مرسی تست تهیه شده است را مطالعه فرمایید.

تابلو راه از راست باریک می شود

تابلو راه از راست باریک می شود یکی از تابلوهای ترافیکی می باشد، که می تواند باعث کاهش سوانح و حوادث جاده ای شود. از جمله مهم ترین مزیتی که این تابلوها دارند، این است که امنیت را در راه ها برقرار می سازند.

راه از راست باریک می شود از دسته تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشد، که برای بیان هشدار یا اخطار به رانندگان استفاده می شوند. که پیروی از آن ها ایمنی راننده و سرنشینان را در پی خواهد داشت.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلو راه از راست باریک می شود عبارت است از: به شکل مثلث می باشند و دارای نوار حاشیه ای قرمز رنگ هستند. زمینه ی تابلو سفید است و نوع هشدار یا خطر را به شکل تصویر مشکی، نشان می دهند. البته برخی دیگر نیز وجود دارند که به شکل مثلث نیستند و در شکل های دیگر طراحی شده اند.

کاربرد و ویژگی های تابلو راه از راست باریک می شود

جاده ها و مسیرهای سواره رو، از تعداد خطوط متغیری تشکیل شده است. در مکان هایی که قرار است تعداد خطوط عبور کم شود و مسیر، باریک شود، از تابلوهای باریک شدن مسیر، مانند راه از راست باریک می شود، استفاده می کنند.

این تابلو می گوید که مسیر سواره رو قرار است از سمت راست باریک شود و تعداد خطوط عبوری خودروها، کاهش یابد. بنابراین رانندگانی که در سمت راست راه قرار دارند، باید با دیدن این تابلو، سرعت خود را کم کنند و آماده ی تغییر لاین شوند.

در تصویر این تابلو، دو خط به موازات هم هستند که خطی که در سمت راست قرار دارد، کج شده و این نشان دهنده ی همین موضوع است. شما تصویر این تابلو را در زیر می بینید.

دلایل مهم نصب تابلوهای ترافیکی از جمله تابلو راه از راست باریک می شود چیست؟

در همه ی تابلوها به خصوص راه از راست باریک می شود، از تصاویر گرافیکی برای بیان مفهوم استفاده می شود، چرا که همه ی افراد با تمامی زبان ها بتوانند آن ها را درک کنند. ما در ادامه ی این مطلب، برخی از مهم ترین دلایل نصب انواع تابلوهای ترافیکی را بیان کرده ایم:

راهنمایی رانندگان: تصور کنید در یک جاده ی ناآشنا در حال رانندگی هستید، آیا بدون مشاهده ی تابلوهای ترافیکی مانند راه از راست باریک می شود می توانید متوجه وضعیت راه ها و محیط پیرامون خود شوید؟ پاسخ به این سوال حتما منفی است. این علائم هستند که به رانندگان کمک می کنند بهتر مسیر خود را بشناسند.

علائم رانندگی برای کاهش ترافیک: در مورد تابلوهای ترافیکی مانند تابلو راه از راست باریک می شود، باید بگوییم یک عامل مهم برای پیشگیری از آشفتگی در خیابان ها و ترافیک بیش از حد در راه ها می گردد.

کمک رسانی به تمام افراد: تابلوهای ترافیکی مانند راه از راست باریک می شود به تمام افراد کمک می کنند تا حرکت های درست و عبور مناسب از راه ها داشته باشند و به راحتی مسیرهای خود را شناسایی کنند.

هشدار در مورد مکان های خطرناک: تابلوهای ترافیکی از جمله تابلو راه از راست باریک می شود، هشداری برای تمام افراد است تا آن ها را در شرایط مختلف جاده ای، از خطرات احتمالی در امان نگه دارند.

چند نکته به داوطلبان آزمون آیین نامه رانندگی

برای افزایش آمادگی در آزمون های آیین نامه، راه های مختلفی وجود دارد. توصیه ی ما به شما این است که علاوه بر مطالعه ی منبع اصلی آزمون، یعنی کتاب راهنمایی و رانندگی، از نمونه سوالات آیین نامه نیز بهره بگیرید.

شما می توانید سوالات پیرامون این تابلو را در زیر مشاهده کنید:

سوال ۱ – تابلوی زیر به چه معنای می باشد؟

  1. راه از راست باریک می شود
  2. راه از چپ باریک می شود
  3. یک تابلوی اخطاری است
  4. گزینه های ۱ و ۳ صحیح می باشد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

سوال ۲ – تابلوی راه از راست باریک می شود، جزو کدام نوع از تابلوها می باشد؟

  1. تابلوهای اخباری
  2. تابلوهای اخطاری
  3. تابلوهای انتظامی
  4. برچسب ها

پاسخ صحیح گزینه ی ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *