تابلو شیب سربالایی

یکی از تابلوهای ترافیکی تابلو شیب سربالایی، می باشد. شما می توانید اطلاعات بیشتری راجع به این تابلو را در ادامه ی مطالب زیر از سایت مرسی تست، کسب کنید.

تابلو شیب سربالایی چیست؟

تابلوی شیب سربالایی، یکی از علائم ترافیکی می باشد که در میان علائم راهنمایی و رانندگی در ایران، در گروه تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده جا دارد. تابلوهای اخطاری، نوع خطر را به رانندگان هشدار می دهند و از ویژگی های ظاهری آن مثلثی شکل بودن و یک راس آن به سمت بالا، زمینه ی سفید، نوار حاشیه ی قرمز رنگ و تصویر یا متن مشکی می باشد.

تابلو شیب سربالایی، در واقع شیب و میزان آن را روبه بالا، هشدار می دهد و به رانندگان کمک می کند تا میزان سرعت خود را مشخص کرده و دنده ی خود را برای عبور راحت تر از این شیب، تنظیم نمایند. به طوری که در سربالایی ها باید با دنده ی کم، رانندگی کرد که نیاز به کسب مهارت و تجربه در رانندگی دارد.

تابلوی شیب سربالایی، نقش به سزایی در کاهش تصادفات و حوادث جاده ای دارد و نوعی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی است که نوع پیام را به صورت یک تصویر، به رانندگان هشدار و اطلاع می دهد.

ویژگی های تابلو شیب سربالایی چیست؟

اگر بخواهیم از ویژگی های تابلوی شیب سربالایی، صحبت کنیم، باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلو شیب سربالایی، از جمله تابلوهای ترافیکی مثلثی شکل می باشد، که جهت هشدار به افراد درباره ی شیب جاده می باشد.
  • تابلوی شیب سربالایی، جهت افزایش ایمنی و امنیت در راه ها و جلوگیری از بروز تصادفات و حوادث جاده ای نصب می شود.
  • تابلوی شیب سربالایی در جاده ها و مناطقی که دارای شیب سربالایی است، نصب می گردد که رانندگان و افراد باید برای رانندگی در این شرایط خاص تجربه داشته باشند تا خطری آن ها را تهدید نکند.

مزایای تابلوی شیب سر بالایی چه می باشد؟

اگر بخواهیم در مورد مزیت های این تابلو صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش ایمنی: با نصب تابلوی شیب سربالایی، احتمال وقوع تصادفات و آسیب ها به رانندگان کمتر می شود و ایمنی در راه ها افزایش می یابد.
  • پیشگیری از صدمات: با استفاده از تابلو شیب سربالایی، رانندگان می توانند به طور دقیق محل شیب سربالایی در جاده ها را متوجه شوند و از خساراتی که ممکن است به جان و مال آن ها وارد شود، جلوگیری کنند.
  • افزایش بهره وری: با کاهش تعداد تصادفات و آسیب هایی که با نصب تابلوی شیب سربالایی صورت گرفته است، باعث افزایش بهره وری و رضایت رانندگان می شود.

تابلوی شیب سر بالایی، شامل چه تابلوهایی می شود؟

اگر بخواهیم انواع تابلوی شیب سربالایی را بیان کنیم، باید بگوییم که این تابلو خود شامل تابلوی شیب سربالایی ۱۰ درصد، تابلوی شیب سربالایی ۱۲ درصد و تابلو سربالایی خطرناک می باشد. که تصاویر آن را در زیر می توانید ببینید:

تابلو شیب سربالایی

تابلو شیب سربالایی 10 درصد

تابلو شیب سربالایی

تابلو شیب سربالایی 12 درصد

تابلو شیب سربالایی

تابلو سربالایی خطرناک

نقطه ی مقابل تابلوی شیب سربالایی، تابلو شیب سرپایینی می باشد، که این تابلو ها نیز از سه نوع تابلو شیب سرپایینی ۱۰ درصد، تابلو شیب سرپایینی ۱۲ درصد و تابلو سرپایینی خطرناک تشکیل شده اند. این تابلوها را نیز می توانید در تصاویر زیر مشاهده فرمایید:

تابلو شیب سرپایینی 10 درصد

تابلو شیب سرپایینی 12 درصد

تابلو سرپایینی خطرناک

شما می توانید نمونه سوالات آیین نامه پیرامون این مبحث را در فایل کامل و جامعی که در این سایت تهیه شده است، مشاهده کنید.

لینک دانلود این سوالات در مطالب همین بخش موجود می باشد. کافی است با مراجعه به این لینک، نسبت به خرید و مطالعه ی این سوالات اقدام فرمایید.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که مبلغی که برای این پکیج می پردازید، بسیار مناسب و ناچیز است، در نظر بگیرید که در آزمون آیین نامه نمره ی قبولی کسب نکنید.

در این صورت هزینه هایی که برای کلاس های جبرانی و آزمون های مجدد پرداخت می کنید، خیلی بیشتر از هزینه ای است که صرف خرید این پکیج می کنید.

ما سوال زیر را در رابطه با همین مبحث برای شما قرار داده ایم تا به مطالعه ی آن بپردازید:

سوال – کدام یک از تابلوهای زیر تابلو شیب سر بالایی می باشد؟

۱) تابلو شیب سربالایی ۲) ۳)

  1. تابلوی ۱
  2. تابلوی ۲
  3. تابلوی ۳
  4. تمام موارد

پاسخ صحیح گزینه ی ۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *