تابلو اولین پیچ به راست

اگر می خواهید اطلاعاتی راجع به تابلو اولین پیچ به راست کسب کنید، لطفا در ادامه ی این مطلب از سایت مرسی تست با ما همراه باشید.

تابلو اولین پیچ به راست

تابلوی اولین پیچ به سمت راست که با نام تابلو پیچ های پی در پی (اولین پیچ به راست) شناخته می شود، یکی از علائم و تابلوهای ترافیکی می باشد و جزو دسته ی تابلوهای هشدار دهنده یا اخطاری می باشند.

تابلو اولین پیچ به راست، در واقع نوع خطر را به رانندگان هشدار داده و در رابطه با محدودیت ها و شرایط مسیر، آن ها را آگاه می کند، به عبارت دیگر این گروه از تابلو ها جزو پر کاربردترین تابلوها می باشند.

از جمله ویژگی های ظاهری تابلوی اولین پیچ به سمت راست، می توان به مثلثی شکل بودن با نقطه ی راس به بالا و نشسته روی قاعده، نوار حاشیه ای قرمز رنگ، زمینه ی سفید و نوع خطر با تصویر یا نوشته ی مشکی، اشاره کرد.

در وسط تابلو اولین پیچ به راست، یک علامت فلش و منحنی به سمت راست وجود دارد، که راننده با مشاهده ی این تابلو متوجه می شود که پیچ تند به سمت راست وجود دارد و باید توجه بیشتری به مسیر داشته باشد و کنترل بیشتری روی ماشین، برای پیچیدن داشته باشد.

هر راننده ای باید با دیدن تابلوی اولین پیچ به سمت راست، از سرعت خود بکاهد و برای پیچیدن به سمت راست، خود را آماده کند.

ویژگی های ظاهری تابلوی اولین پیچ به سمت راست چیست؟

اگر بخواهیم از ویژگی های تابلو اولین پیچ به راست صحبت کنیم، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تابلوی اولین پیچ به سمت راست، مثلثی شکل با نوار حاشیه ای قرمز رنگ می باشد.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت راست، زمینه ی سفید و متن یا تصویر مشکی دارد.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت راست، از دسته تابلو های اخطاری یا هشدار دهنده می باشد.
  • تابلو اولین پیچ به راست، دارای یک فلش یا منحنی به سمت راست است که نشان دهنده ی این است که باید به سمت راست پیچید.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت راست، نشسته بر روی قاعده با نقطه ی راس به سمت بالا می باشد.
  • تابلو اولین پیچ به راست، باعث ایجاد امنیت و کاهش خطرات احتمالی در راه ها می شود.
  • تابلوی اولین پیچ به سمت راست، در محیط هایی که دارای پیچ های خطرناکی است، نصب می گردد.

تابلوهای مشابه این تابلو چیست؟

شما می توانید تصویر تابلوی پیچ های پی در پی (اولین پیچ به راست) را در زیر مشاهده کنید. هم چنین نقطه ی مقابل این تابلو، تابلوی پیچ های پی در پی (اولین پیچ به چپ)، می باشد.

هم چنین دو تابلوی دیگر وجود دارند که مواظب باشید آن ها را با هم اشتباه نگیرید، تابلوی پیچ به راست و تابلوی پیچ به چپ. تصاویر این چهار تابلو در زیر آورده شده است.

تابلوهای پیچ به چپ و راست

تابلو اولین پیچ به راست، در نزدیکی میدان ها یا پیچ ها، به خصوص در محل های پیچیده و خطرناک، نصب می گردد و رانندگان را از وجود پیچ در مسیر آگاه می کند و از احتمال بروز خطرات، جلوگیری می کند.

تابلوی اولین پیچ به سمت راست در اکثر جاده ها و محیط های شهری و روستایی کاربرد دارد، که باعث برقراری امنیت و جلوگیری از وقوع تصادفات در راه ها می گردد.

برای شرکت در آزمون آیین نامه ی راهنمایی و رانندگی، باید آمادگی خود را بالا ببرید تا از پس این آزمون سخت برآیید. برای افزایش آمادگی، راه های فراوانی وجود دارد.

یکی از این راه ها، مطالعه ی نمونه سوالات آیین نامه می باشد. مرسی تست، این سوالات را به صورت یکجا، در یک فایل کامل و جامع تهیه کرده است و در اختیار شما قرار داده است.

لینک دانلود این سوالات در لابه لای همین مطالب موجود می باشد. با مراجعه به این لینک، نسبت به خرید و مطالعه ی این سوالات اقدام فرمایید.

این سوالات از این رو شانس موفقیت شما را بالا می برد، چون از پرتکرار ترین و مهم ترین سوالات سال های قبل تهیه شده است و احتمال اینکه در دوره های جدید نیز تکرار شود بسیار بالا می باشد.

سوال – تابلوی اولین پیچ به سمت راست جزو کدام گروه از تابلوها می باشد؟

  1. تابلوهای اخباری
  2. تابلوهای اخطاری
  3. تابلوهای بازدارنده
  4. راهنماهای مسیر

پاسخ صحیح گزینه ۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *